Majdnem nosztalgikus Ikarus partibusz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2015.07.04. 12.00

Természetesen szívmelengető érzés, ha egy öreg Ikarus nem a roncstelepen végzi be a sorsát. Az még inkább, ha úgy újítják fel, hogy közben megőrzik szépségét.

Én elsősorban a korhű buszfelújítás híve vagyok, hiszen egy jármű szépségét az adja leginkább vissza, ha olyan köntösbe öltöztetik, mint amilyenben kigurult a gyárkapun. A partibuszok többségét általában leselejtezett járművekből alakítják ki és a legtöbbször arra törekednek, hogy a buszok minél menőbbek, vagányabbak legyenek. Vannak azonban kivételek is, ilyen például ez a németországi Ikarus 280-as csuklós autóbusz, mely meglehetősen szolid fényezést kapott újjászületésekor.

Így nézett ki egykoron a berlini Ikarus 280

Az egykoron a berlini BVG-nél szolgálatot teljesítő autóbusz fényezését sárgáról metálkékre cserélték, emellett sötétített ablakokkal látták el. Az autóbusz belsejét teljesen átalakították, ennek megfelelően fedélzetén 30 kényelmes ülőhelyet alakítottak ki. A koros járműcsoda utasterében emellett helyet kapott egy kisebb konyha, továbbá egy WC is.

Ha nem virítana a Der Party Bus felirat az oldalán, nem gondolnánk, hogy milyen célokat szolgál ez az autóbusz

A különféle eszközök és ruhák tárolására pedig még egy gardróbot is beépítettek. Emellett az önfeledt szórakozás érdekében a járművet CD-rádióval, mikrofonnal is ellátták. Ezzel együtt a végeredmény nem lett extravagáns és alapjában véve a jármű nem rugaszkodott el a korábbi állapottól, melynek hatására retrós beütése lett. A BVG partibuszát egyéb iránt bárki kibérelheti és az alábbi videó tanúsága szerint meglehetősen jó hangulatban zajlanak az Ikarus 280-as fedélzetén tartott mulatságok.


A berlini tömegközlekedési vállalat egykoron rendszeres vásárlója volt az Ikarusnak. A 280-as csuklós típusból közel 1700 darab közlekedett Kelet-Berlin utcáin, de a 260-asok is nagy darabszámban voltak jelen a BVG-nél. A Berlinbe exportált Ikarusok túlnyomó részét kevés nyitható ablakkal és botváltóval helyezték forgalomba. A néhány éve átalakított 280-as egyike azoknak az utolsó példányoknak, melyeket a német fővárosba exportált az Ikarus.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.