Az európai autópályarendszerek két fő modell szerint működnek: vannak országok, ahol időalapú matricát kell vásárolni (például Ausztria, Szlovénia, Svájc vagy Magyarország), míg máshol a ténylegesen megtett távolság alapján fizetnek az autósok, ez az úgynevezett kapus-rendszer. (például Olaszország, Franciaország vagy Horvátország).
És mivel a napokban derült ki hivatalosan, mennyi lesz a Magyarországon a e-matricák ára 2026-ban, ezért összehasonlítottuk az árakat a “szomszédokkal”.
Éves autópályadíjak 2026-tól személyautókra:
Ezekben az országokban a matrica megvásárlása után korlátlanul használhatók az autópályák a megadott időszakon belül.
| Éves díj | Éves díj (Forintban) | |
| Ausztria | 106 EUR | 40 700 FT |
| Szlovénia | 117 EUR | 44 000 FT |
| Szlovákia | 90 EUR | 34 600 Ft |
| Svájc | 40 CHF | 16 300 Ft |
| Csehország | 2570 CZK | 40 700 Ft |
| Magyarország | 61 760 FT | 61 760 FT |
A táblázatból kiderül, hogy hazánkban magasan a legnagyobb az éves pályahasználat díj .
Az országos napi matrica 5550 forint, a 10 napos 6900 forint lesz, a havi pedig 11 170 forintba fog kerülni jövőre a D1 kategóriában. Jövőre az alap pótdíj 27 790 forintra emelkedik, amely 60 napon túli fizetés esetén 95 730 forintra nő személyautók esetében.
Tudod, meddig jó a 2025-ös matricád? A Vezess korábbi cikkéből kiderül:
