A sárbogárdi célgép 1970. december 29-én tette meg első útját. Természetesen 55 év nem múlik el nyomtalanul semmilyen eszköz életében, ezen kiváló hómarók többsége is átesett már valamilyen korszerűsítésen.
Ez a ZIL is valamikor a múltban kapott az eredeti motor helyett egy korszerűbb, könnyebben karbantartható és javítható, az akkori magyarországi viszonylatban tömegterméknek számító, 6 literes Rába D10-es blokkot, legutóbb pedig 2020-ban, öt éve újabb ráncfelvarráson esett át.
Ekkor friss festéssel látták el, ellenőrizték és javították a fék és futómű berendezéseit, cserélték a gumiabroncsait, újralemezelték a fülke padlóját, a teljes fülkét újrakárpitozták, kicserélték a hidraulikatömlőket, valamint megerősítették a hómaró adapter tartókarjait.
Továbbá új lámpákat szereltek fel rá, cserélték a fülke fűtőkályháját, ezekhez kapcsolódóan a munkagép feszültségi hálózatát 12 voltosról 24 voltosra alakították át. Végül kicserélték a porlasztócsúcsokat, tisztították a hűtőrendszert és teljes olajcserén esett át a járgány, ezzel jó pár évvel meghosszabbítva élettartamát.

Bő 15 éve akció közben is láthattuk még ezeket az öreg gépeket, akkor Vértesboglár környékén dolgoztak
Nem mai darab
A ZIL 157-es típusát 1961-től gyártották. Merev tengelyes, elöl hosszanti laprugókkal, hátul himbás felfüggesztésű, félelliptikus laprugókkal. A sebességváltó az első és a hátrameneti fokozatokat kivéve szinkronizált.
Osztóműve kétfokozatú, az alváz elején elhelyezett csörlő hajtására mellékhajtással rendelkezik. Menet közben szabályozható abroncstöltő berendezéssel is felszerelték. Vezetőfülkéje háromszemélyes, lemezből préselt. A hátsó oldalfal lenyitható, az oldalfalak mentén egy-egy lehajtható üléssel van ellátva.
A jó súlyelosztásnak köszönhetően a 6×6 hajtásképletű ZIL-ek képesek leküzdeni a legkeményebb hófalakat is, mert a járművet és a hómaró szerkezetet hajtó motor szinte középen kapott helyet, a kocsi orrában csak a fűtőkályha került.
