A Goodwoodi Sebességfesztivál (Goodwood Festival of Speed) a hétvégén ismét összehozta a világ legritkább, leggyorsabb és szemkápráztatóan drága autóinak rendkívüli gyűjteményét. A legszebb gépekről már megmutattuk a legjobb fotókat, de a leggyorsabb rekorderrel még adósak maradtunk eddig.

A rekordért folytatott küzdelem során egy teljesen elektromos pick-up volt az, ami ellopta a show-t – bár ez a gép messze nem egy tipikus akkumulátoros teherhordó.

A Ford elképesztő F-150 Lightning SuperTruckja sokkal inkább speciális célszerszám.

A 2024 közepén leleplezett szörnyeteg gyorsan elhódította a Pikes Peak-i hegyi felfutóverseny első helyét, a mostani hétvégén pedig a tapasztalt autóversenyző, Romain Dumas ért el újabb elsőséget. Tavaly a Ford SuperVan 4.2-t vezette győzelemre, brutális, 43,98 másodperces időt futva. A Ford SuperTruck azonban még ennél is gyorsabbnak bizonyult.

A hétvégi utolsó futamán Dumas 43,23 másodperces időt ért el. Ezzel könnyedén felülmúlta Scott Speed legjobb idejét, aki a Subaru különleges, 670 lóerős WRX Project Midnight nevű gépével 45,03 másodperc alatt ért fel a hegyre.

Bár a SuperTruck nevében szerepel az F-150 Lightning, nagyon kevés köze van a szériaautóhoz. Három elektromos motorja révén több mint 1600 lóerőt képes leadni. Emellett egy vad aerodinamikai karosszériát kapott, amely 240 km/h-s sebességnél elképesztő, 2722 kg leszorítóerőt termel.

Új király a szériaautók trónján

Miközben a SuperTruck diktálta az abszolút tempót, a hétvége a szériaautók frontján is jelentős mérföldkövet hozott. A Koenigsegg új modellje, a Sadair’s Spear 47,14 másodperces legjobb időt ért el. Ezzel megdöntötte a szériaautók pályarekordját, több mint egy másodperccel felülmúlva a Czinger 21C korábbi csúcsát.

A Sadair’s Spear a Jesko egy pályára fókuszáló evolúciója, amelyet még élesebb teljesítményre hangoltak. A Jesko Attack változathoz képest plusz 25 lóerőt kapott, 35 kg-mal könnyebb, és egy agresszívabb aerodinamikai csomagot fejlesztettek hozzá, amelyet a maximális tapadásra és stabilitásra szabtak.