A 2000-es évek közepén a Bugatti Veyron uralta a szupersportautók világát, és 2005-ben 407 km/órás sebességgel megdöntötte a sorozatgyártású autók sebességrekordját. Úgy tűnt, ezt a csúcsot jó darabig nem fogja túlszárnyalni senki, de elég volt két év hozzá, hogy megtörténjen a trónfosztás.
2007-ben az amerikai SSC North America (akkor még Shelby Supercars néven) bemutatta az Ultimate Aero TT modellt, amely 412,28 km/órával átvette a világ leggyorsabb autójának címét egészen addig, amíg nem jött a Veyron Super Sport, amely 415 km/órával visszavette a címet.
Nemrég azonban szomorú hír látott napvilágot: állítólag az Ultimate Aero azon példánya, amely beállította a fent említett rekordot, végérvényesen elpusztult ‒ nem baleset végzett vele, hanem maga a tulajdonos, előre megfontolt szándékkal.
A hírt Freddy Hernandez, ismertebb nevén Tavarish osztotta meg közösségi oldalán, aki arról híres, hogy összetört luxusautókat restaurál. Elmondása szerint a kérdéses autót monster truckkal zúzták össze egy rendezvényen Washington államban, az SSC székhelyének közelében. A 6,9 literes, V8-as motorral szerelt, 1180 lóerős autó tulajdonosa állítólag olyan csalódott volt a gyártóban, hogy önként ajánlotta fel verdáját megsemmisítésre.
De az még nem volt elég, hogy egy monster truck végiggázolt rajta, az Ultimate Aerót végül egy robotdinoszaurusz formájú óriás présszerkezet gyomrába dobták. Az SSC Ultimate Aero TT nemcsak technikai bravúr volt, hanem egy korszakos ikon, amerikai válasz az európai autóipar dominanciájára.
Az Ultimate Aero csúcsát egyébként a 2012-ben bemutatott XT jelentette, amely már 1318 lóerős volt, maximális nyomatéka pedig 1359 Nm. A gyártó közlése szerint a középmotoros sportkocsi 2,65 másodperc alatt képes elérni a 100-as tempót, végsebessége pedig 439 km/óra körül van. Ami még kiemeli a többi Aero közül az XT-t, az a különleges fényezése. Mindössze öt darab ilyen modell készült, amelyekhez olyan színkombinációt kínált az amerikai cég, amit soha többé nem használtak a későbbiekben.

