Vámpír négy keréken: ezzel a sokat sejtető címmel jelent meg a magyarországi filmszínházakban 1982-ben a cseh filmipar bizarr horrortörténete, amelynek címszereplője egy harapós gázpedállal rendelkező, benzin helyett vérrel hajtott autó volt.




A dögös sportkocsit az Oscar-díjas jelmeztervező, mellesleg festő és autóbolond Theodor Pištěk tervezte meg a filmhez, az alapokat pedig a tizenegy évvel korábban egyetlen példányban megépített prototípus: a Škoda 110 Super Sport tanulmányautó adta.
Az eredeti Ferat utasterét ugyanúgy lehetett megközelíteni, mint a modern utódét
A tanulmányautó persze soha nem került gyártásba, feledésbe azért mégsem merült: 2021-ben egyszer már újraértelmezte azt a gyár egy fiatal francia formatervezője, most pedig két másik Škoda-dizájner, Giuseppe Campo és Stanislav Sabo vették kezelésbe az eredeti koncepciót.
Ezúttal jóval messzebb távolodtak el az eredeti elképzeléstől, a lényeg ugyanis nem a formavilág, hanem a hangulat átültetése volt a jelenlegi, négy évtizeddel későbbi társadalmi és esztétikai környezetbe.
Az alapszín maradt a fekete, amit ezúttal bőségesen alkalmazott pirossal egészítettek ki. Az eredeti modellből emelték át a T-alakú vezetői környezetet, a hátsó szárnyból azonban csak a függőleges elemeket tartották meg. Összességében jó adag Batmobil-DNS is került a mixbe, de a helyzet ugyanaz, mint 1982-ben: habár nyilvánvaló, hogy a 2025-ös Ferat még részleteiben sem fog megvalósulni, jót tesz a márka megítélésének ez a kis … hmmm … vérfrissítés.




