Jelentkezzen, aki emlékszik a Vámpír négy keréken (Upír z Feratu) című 1981-es cseh horrorklasszikusra. A film két főszereplője Jiří Menzel, illetve egy Škoda 110 Super Sport tanulmányautó volt – most ez utóbbiról, pontosan annak késői újjászületéséről lesz szó.

Van ugyanis a Škodának egy fiatal francia dizájnere, Baptiste de Brugiere, aki pár éve a gyári múzeum raktárában megpillantotta a Škoda 110 Super Sportot, majd amikor a márka útjára indította házon belüli projektjét, aminek keretében a cég formatervezői régi klasszikusokat gondolnak újra, azonnal lestoppolta magának a film nyomán Škoda Feratként elhíresült tanulmányt.

A fiatal tervezőt nem annyira az autó vonalai ragadták meg, hanem a vámpírmobil gondolata. Az eredeti autó vonalvezetését nehéz lett volna esztétikusan átültetni a modern kor ízlésvilágába – az eredeti tanulmányon például az első lökhárítótól ereszkedve fut hátrafelé egy vonal, ma viszont ennek éppen az ellenkezőjét várjuk el a sportos, dinamikus autóktól.

Baptiste azonban nem adta fel, és addig csűrte-csavarta a vonalakat és arányokat, amíg meg nem született a modern Ferat, amely hegyes orrával és a motorházfedélen végigfutó, kiemelkedő sávval egész jól beleillik napjaink Škoda-palettájába. Speciális stíluselem a négy LED-es fényszórócsík, amelyek vámpírfogakat hivatottak idézni.

Újjászületett a vérszívó Škoda 3

Az 1981-es filmhez egyébként alaposan átalakították az akkor már 10 éve létező Škoda 110 Super Sport tanulmányt: új első és hátsó lámpatesteket kapott, feketére festették, és ekkor kapta meg jellegzetes, hatalmas szárnyát is. Félelmetes külseje meglehetősen szerény technikát rejtett: az 1,1 literes motor 73 lóerős volt.