A Mercedes CLK DTM AMG Cabriolet története szorosan összefonódik a márka sikereivel a Német Túraautó-bajnokságban, közismert nevén a DTM-ben (Deutsche Tourenwagen Masters). A 2000-es évek elején a Mercedes-Benz domináns erőnek számított a sorozatban, és Bernd Schneider neve egybeforrt a győzelmekkel. A CLK DTM AMG Coupé változatát eredetileg azért hozták létre, hogy megünnepeljék a Mercedes-Benz 2003-as DTM bajnoki címét.

A Coupé elsöprő sikere és a gyűjtők lelkesedése után a Mercedes-Benz úgy döntött, hogy egy még exkluzívabb és különlegesebb változattal rukkol elő: ez lett a CLK DTM AMG Cabriolet. Míg a zárt kivitelből 100 példány készült, addig a Cabriolet változatból mindössze 80 darabot gyártottak, ami rendkívül ritkává és keresetté teszi a gyűjtők körében. Ez a limitált példányszám biztosította, hogy a CLK DTM AMG Cabriolet azonnal legendává váljon.

18 fotó

Ennél a különleges darabnál 5,5 literes, kompresszoros V8-as erőforrás került a motortérbe. Teljesítménye 582 lóerő 6100-as fordulatszám mellett, legnagyobb nyomatéka pedig 800 newtonméter 3500 fordulat/perc mellett.

20 éves az egyik legkeményebb nyitott Mercedes 6

Ezzel a teljesítménnyel 4 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/órára az autó, ami 0,1-del rosszabb a Coupé hasonló értékénél. Hátránya a nagyobb tömegnek köszönhető. Végsebességben viszont hozza ugyanazt, azaz ezúttal is 300 km/óránál megállítja a CLK-t az elektronika.

20 éves az egyik legkeményebb nyitott Mercedes 7

Ötsebességes, félautomata sebességváltót kapcsoltak a motorhoz, a váltásokat a kormány mögötti karokkal vezényelhetjük. Erősebb féltengelyek és sperr-differenciálmű is szerepel a csomagban. A futómű sem maradt érintetlen, a motor teljesítményéhez illeszkedő sport-lengéscsillapítók és rugók ragasztják az útra a kabriót. Akkoriban óriásinak számító gumik kerültek rá elöl 255/35 R19, hátul 285/30 R20 méretben.