Itt a videó, ami választ ad arra a kérdésre, hogy miért nem lelkesednek a szuperautók vásárlói az elektromos alternatívákért? Elég meghallgatni ennek a gépnek a hangját, és három másodperc alatt megértjük. Ez a motorzaj egyszerűen a legmagasabb szintű technikai szimfónia.

Mate Rimacot nem kell már bemutatni az autórajongóknak. A saját elektromos szuperautó-márkáját felépítve katapultált a Bugatti vezérigazgatói székébe. Viszont ahelyett, hogy felvette volna a vezetői öltönyös-nyakkendős stílust, inkább hétköznapi „szomszéd srác”-hangulatot adott a világ legdrágább autóit gyártó vállalatnak. 

Mennydörgő őrület a nyitott Bugatti hangja 1

Megmutatja, milyenek egy fiatalos vezérigazgató mindennapjai a Bugattinál. Vannak napok, amikor öreg BMW-vel jár munkába, máskor viszont a Bugatti legfrissebb nyitott modelljét teszteli. Minden megnyilvánulásából érezhető a szenvedély, és nyíltan elismerte, hogy a tehetős vásárlók egyszerűen (még) nem kérnek az elektromos autókból. 

Így nem véletlen, hogy a Bugatti következő nagy dobása, a Tourbillon minden eddiginél vadabb V16-os szívómotort kap a hibrid rendszer szíveként. Most viszont egy kicsit visszatekint, és megmutatja, mért marad örök kedvenc a márka elmúlt húsz évét fémjelző W16-os, négyturbós motor. 

Mennydörgő őrület a nyitott Bugatti hangja 2

Ez a pokoli szörny a nyitott Mistralba építve mutatja meg igazán karakterét. A hang szó szerint lélegzetelállító. A gigantikus blokk az utasok feje felett szívja be a levegőt, és ez páratlan hanghatással jár. A két turbó párokra van osztva, a két kisebb alacsony fordulaton pörög fel, majd jön még egy löket, a két nagyobb bekapcsolása hozza meg az igazi őrületes süvítést. Közben pedig mély morgó üvöltés festi alá mindezt.

15 fotó

 

A gázelvételre pedig tisztán kivehető a lefújószelep jellegzetes prüszkölése, vajon ki cserélné le ezt százmilliókért villamosokat idéző zümmögésre?

2024 végén egyébként a Mistral 453, 91 km/óra sebességet ért el egy tesztpályán, és ezzel minden idők leggyorsabb roadstere lett. Ez önmagában is szép teljesítmény, de még izgalmasabbá teszi, ahogy a csúcs megdőlt, amelyről már írtunk a Vezessen, itt találod:

Az 1600 lóerős Bugatti Mistral hivatalos végsebessége egyébként 420 km/óra. A 99 darabos széria „hétköznapi” példányai ötmillió euróba kerülnek, azaz kétmilliárd forintba.