Az eset egy Mercedes-AMG GT-vel történt, ami gyakorlatilag leszáguldott a pályáról, 200 km/óra feletti sebességgel. A Carscoops.com cikke szerint az autót nem a tulajdonos vezette, ő csak utas volt, de akárcsak a sofőr, ő is súlyos sérüléseket szenvedett a nem mindennapi balesetben.
A baleset pontos dátuma nem ismert, egyes jelentések szerint május 18-án történt. A videón látható, hogy a Mercedes-AMG GT vezetője a 13-as kanyarból kijövet tart a 14-es kanyar felé, a probléma a hosszú egyenes végén válik nyilvánvalóvá.
Mercedes suffering brake fade at Sepang.
Amikor az AMG megkezdi az előzést a jobb oldalon haladó autó mellett, épp elérik a fékezési pontot. Úgy tűnik, a másik autó fékei rendben vannak, az AMG sebessége eléri a kb. 230 km/órát, de a lassulás elmarad. A vezető láthatóan nem tud mit tenni, hiába próbálkozik, az autó szinte repülve rongyol át a bukótéren és frontálisan ütközik a szalagkorlátnak.
Egyes források szerint a tulaj mondta a vezetőnek, hogy az autó teljesen fel van készítve a pályahasználatra, beleértve a fékeket is. Ez azért veszélyes kijelentés, mert bár az AMG GT sportautó, de alapvetően utcai használatra készült. Egy pályanap brutális terhelés, ezért tényleg csak hozzáértő szerelő által jóváhagyott technikával érdemes nekivágni, főleg ha ekkora teljesítményű autóról van szó. Ilyenkor a fékek, a futómű és a gumik állapota kritikus, a fékrendszer könnyen túlmelegedhet, a nem megfelelő, avagy öreg fékfolyadék pedig fel is forrhat.
Feltételezések szerint itt maga a fékrendszer hibásodott meg, a baleset utáni fotók egy elszakadt fékcsövet is mutatnak, bár lehetséges, hogy ez a sérülés már az ütközés során keletkezett.

Az AMG GT-nek viszont jár a dicséret, hiszen úgy tűnik, hogy a rendkívüli erejű becsapódás ellenére jól megvédte az autó két utasát. A fotókon majdnem érintetlen utascella látható, és a baleset után az ajtók még kinyithatók voltak.
Mercedes-Benz AMG GT S
Doktorálni lehetne ebből az autóból, most a fejezetcímeket említjük csak meg. A váz és a karosszéria alumínium, a súlyt lítiumion-akkumulátor csökkenti, vezető és csomag nélkül 1570 kilogrammra. Motorja V8-as, négyliteres turbófeltöltős benzinmotor 510 lóerővel és 650 Nm nyomatékkal. A százas tempót 3,8 másodperc alatt éri el, a végsebesség 310 km/óra.




Tömege 47:53 arányban oszlik meg az első és a hajtott hátsó kerekek között. A súlyelosztást erősen hátratolva, orr-középmotorként beépített V8, valamint a hátsó tengelyhez beépített sebességváltó javítja. A transaxle váltó hétfokozatú, dupla kuplungos automata, amely kézi váltóként is használható.

