Még ma is, amikor Európa, és már lassan Magyarország lakott területein szinte mindenhol elérhetők elektromosautó-töltők, könnyen beüthet a hatótávpara, amikor a töltöttségi szint miatt elsődleges cél a legközelebbi töltő felkeresése.

Ázsia eldugott vidékein viszont még normál 230 voltos aljzat sem akad mindenhol – így már érthető, miért döntött úgy egy kínai Tesla-tulajdonos, hogy szokatlan módon próbálja elűzni a hatótávproblémát.

Meghekkelte a Teslát, így a világ végén is működik 1

A benzines trükk mindig bejön

Az említett kínai férfi, aki a tibeti Lazi megyében található, a Mount Everestre néző kilátóhelyet szerette volna meglátogatni, majd onnan továbbindulni lakatlan, hegyvidéki utakra, egy egészen különös megoldáshoz folyamodott: elektromos Model Y-ját lényegében egy hatótávnövelős hibriddé alakította.

A megoldás lényege az volt, hogy az autó hátuljára felszerelt egy benzinüzemű generátort, amely még saját rendszámot is kapott, hogy megfeleljen a közúti előírásoknak. Nem az volt a cél, hogy teljesen kiváltsa a hagyományos töltést, hanem hogy ott is biztosítson minimális töltést, ahol egyáltalán nincs kiépített infrastruktúra – például Tibet elhagyatott útjain.

Meghekkelte a Teslát, így a világ végén is működik 2 

Noha ez a generátor messze nem képes villámtöltési teljesítmény leadására, a tulajdonos tapasztalatai szerint még 5300 méteres tengerszint feletti magasságban, az Everest-kilátónál is képes volt 3 kW teljesítményt leadni. Ez elméletben óránként mintegy 19 kilométer hatótávval növelte az autó működési idejét – bár a Car News China szerint ez technikailag nem tekinthető valódi hatótávnövelőnek, mivel menet közben nem képes tölteni a Model Y akkumulátorát.

Meghekkelte a Teslát, így a világ végén is működik 3

Drágább, mint a hálózatról tölteni, de jobb, mint a pusztában lerohadni

A Tesla-tulajdonos, aki az interneten @Xiaomo néven ismert, a hírek szerint nagyjából 140 ezer forintot fizetett a generátorért. Ez a fajta extrém megoldás persze drágább, mint a kínai hálózati áramról való töltés, de még mindig jobb, mint valahol Tibet közepén lemerült akkumulátorral vesztegelni.

Meghekkelte a Teslát, így a világ végén is működik 4

A Tesla egyébként eddig semmi jelét nem mutatta, hogy gyári hatótávnövelővel próbálkoznának, ennek ellenére nem ez az első hasonló barkácsmegoldás. Korábban már volt példa arra is, hogy egy Model S-tulajdonos a csomagtartóba egy turbódízel motort szerelt, igaz, kifejezetten a nézettség kedvéért.