Kétségkívül idegőrlő hosszú perceken – vagy akár órákon – át tétlenül a dugóban ülni és araszolni. A számok is azt támasztják alá, hogy nőtt a dugóban töltött idő Budapesten, de azt, amit Kínában kell átélniük az autósoknak, sem ehhez, de még ahhoz sem fogható, ha a nyári csúcsidőben beáll az M7-es autópálya.
Volt, hogy csaknem két héten át döcögött a 100 kilométeres (!) kocsisor, Pekingben pedig azt igazolják a mindennapok, hogy azóta is katasztrofális a közlekedés helyzete. Ennek hatására olyan piaci rés nyílt meg, ami még a magyar gógyinak is szokatlan lehet: az a hír járja, hogy a kínai fővárosban hosszú évek óta létezik egy egyedülálló szolgáltatás, amivel az emberek megszökhetnek a dugóból.
Már 2011-ben is igénybe lehetett venni – mint arról az Autopian korábbi cikke is írt –, pedig kínai település egyáltalán nem szerepel a dugók tekintetében legrosszabbul álló városok globális rangsorában. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy egy, az autók között átslisszoló motoros hazaviszi az autóst, miközben egy másik sofőr átveszi a helyét, és kiüli helyette a dugót, majd a megadott címen leadja a járművet.
Ennek persze ára van, a mostani árfolyamon átváltva egy ilyen alkalom több mint 20 ezer forintba kerül – legalábbis az eddig napvilágot látott információk szerint, mert tegyük hozzá, hogy a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalatokról keveset tudni –, de ahogy a mondás is tartja, az idő pénz. Érdekesség, hogy az ilyesféle mentőegységek eleinte illegálisan üzemeltek, csak alig néhány éve engedélyezték a működésüket.

