Pillanatok alatt vált a lángok martalékává egy Ferrari 458 Spider, ami Tokióban, a Shuto autópályán gyulladt ki a múlt héten. Tulajdonosa csak az első próbaútjáig örülhetett az olasz sportkocsinak. „Azt hiszem, én vagyok az egyetlen, aki ilyen bajba került” – írta a közösségi oldalán Honkon, aki zenei producerként dolgozik Japánban.
Alig vette át a Ferrarit, a 33 éves férfi az első útja alatt fehér füstre lett figyelmes. Rögtön kipattant az autóból, és hívta a tűzoltókat, mégis a következő 20 percben tehetetlenül nézte végig, ahogy porig ég a 458 Spider, amire tíz éven át spórolt. Elmondása szerint annak ellenére, hogy 43 millió jent, átszámítva csaknem 110 millió forintot fizetett érte, „csak ez a fotó maradt róla” – írja az Oddity Central.
社長がフェラーリ買ったらしいから乗せてもらった1時間後に燃えた pic.twitter.com/kZq4QYgwkZ
— ポケカメン@ちょこらび (@GC5R5OGIKgV0yvz) April 16, 2025
フェラーリってホントに燃えるんだね。 pic.twitter.com/S2bOMCWsDH
— まっきー@DeafVR (@Mackey_0430) April 16, 2025
A helyi hatóságok arról számoltak be, hogy semmilyen előjele nem volt a tűznek. Még zajlik a nyomozás, de feltételezhető, hogy a tűz a motortérben keletkezett, viszont az oka egyelőre ismeretlen. Honkon szomorú az őt ért szerencsétlenség miatt, ugyanakkor örül annak, hogy él, ugyanis attól tartott, fel is robbanhat alatta a Ferrari.
Nem csodálkozunk, hogy a japán férfi egy Ferrari 458-ról ábrándozott, ugyanis a 2009 és 2015 között gyártott modell 4,5 literes, V8-as motorja 570 lóerős teljesítményre képes, ami mellé 540 Nm-es forgatónyomaték párosul. Miközben 13,7 litert fogyaszt 100 kilométeren, 0-ról 100-ra 3,4 másodperc alatt gyorsul, míg a csúcssebessége eléri a 325 km/órát.
Ezen a modellen nyitható fémtetőt alkalmazott a Ferrari, de nem akármilyet: 25 kilogrammot spóroltak az olasz mérnökök azzal, hogy vászon helyett alumíniumot használtak – a tető mindössze 14 másodperc alatt nyílik és záródik. A 458 Spider 1430 kiló, azaz csupán 50 kilóval nehezebb, mint a zárt változat.
Annyi hátránya azért van, hogy a Spideren nem látszik a motor, a szokásos plexilap helyett aerodinamikailag formázott motorháztető kapott helyet, amely a hűtést is segíti. Szintén a levegő áramlásában segítenek az ülések mögött kialakított kis tornyok, így olyan az autó formaterve, hogy nyitott tető mellett még 200 km/óránál is lehet beszélgetni az utastérben. Ebben a cikkben bővebben is bemutattuk a 458 Spidert.
A képre kattintva galéria nyílik a 458 Italiáról és Spiderről:




Nem ez volt az első Ferrari 458, ami lángra kapott, igaz, egy korábbi, németországi esetben volt némi szándékosság is – a részletekről itt írt a Vezess:

