​A Ferrari jobban teljesít: tavaly rekordeladásokat ért el, és betelt az előjegyzési naptár, 2026-ig minden gyártásba kerülő autónak van gazdája. Első elektromos járművének bevezetése az év végére várható, ami tovább szélesítheti a vásárlói kört. Hogyan csábíthatna be még több vevőt az olasz márka? A manuális sebességváltó visszahozásával.

Ez akár meg is valósulhat Gianmaria Fulgenzi, a Ferrari fejlesztésekért felelős vezetője szerint.​

Az ausztrál Carsales magazinnak nyilatkozva a Fulgenzi kizárta a hagyományos manuális váltó visszahozását a nagyobb volumenben gyártott modellekben. Ehelyett a hárompedálos kialakítást inkább az olyan exkluzív autókban képzelik el, mint a Monza SP1/SP2 és a Daytona SP3. Ezek a limitált szériás különkiadások az Icona sorozat részei, amelyeket a kínálat csúcsán helyeztek el.

Eddig mindegyik automata váltóval készült, de egy új Icona modell szakíthatna ezzel a trenddel.

Fulgenzi hozzátette, hogy a tehetős vásárlók már kérték a Ferraritól a manuális váltó újbóli bevezetését, amelyet több mint egy évtizede kivezettek a kínálatból. A hagyományos váltó a 2012-es California modell nyugdíjazásával tűnt el az olasz sportkocsikból.

Hosszú évek óta kihalt alkatrészt hozhat vissza a Ferrari 2

Nem csak a meglévő ügyfelek szeretnék visszakapni a harmadik pedált: a márka frissen igazolt F1-es pilótája, Lewis Hamilton is szívesen látna régi vágású kézi váltót a Ferrarikban. A hétszeres világbajnok személyes álma egy modernizált F40 lenne, F44 néven, utalva a rajtszámára. 

Egy ilyen projekt viszont a nyomaték visszafogásával járna, mert a brutálisan erős hajtáslánchoz komoly fizikai erőt igénylő tengelykapcsolóra lenne szükség. A jelenleg futó Monza SP1/SP2 719 Nm nyomatékot kínált, míg a Daytona SP3 valamivel kevesebbet, 697 Nm-t.

Persze az élményért cserébe a milliárdos vásárlók vélhetően beáldoznának némi teljesítményt, a fejlesztési költséget pedig boldogan kifizetnék, hiszen itt már a több száz milliós árkategóriáról beszélünk.