A Halálos iramban-filmek 2001 óta hódítanak világszerte a mozikban. A rajongók többsége tisztában van vele, hogy ezek a filmek a valóság arcába röhögnek, sem a műszaki részleteket, sem a fizika alapvető törvényei nem tisztelik, de nincs ezzel baj. Pontosan azért ülünk be egy ilyen filmre a moziba, hogy az agyunk ledobja a láncot, ne kellejen gondolkozni és kétmarékra faljuk az akciójelenteket a popcorn mellé.
Az évek során a franchise sokat változott. Kezdetben bűnöző utcai versenyzőkről szólt, manapság pedig a főszereplők szuperkémekként funkcionálnak és sokszor a világ megmentése a cél. Most pedig lássunk néhány érdekes tényt a Halálos iramban-filmekről.
A színészek egy része valódi autórajongó
Paul Walker hatalmas autórajongó volt, és több filmben segített, hogy a jelenetek életszagúbbak legyenek. Rajta kívül Sung Kang is szenvedélyesen szereti az autókat, leginkább a Datsun 240Z restomodjáról híres. Tyrese Gibson is aktívan részt vett a 2 Fast 2 Furious autóinak tervezésében. Michelle Rodriguez garázsában pedig állítólag egy Ferrari 488 GTB-t és egy Ford Mustang Mach 1-et is áll.
Egy újságcikk alapján készült az első rész
A franchise az 1998-as Vibe magazinban megjelent „Racer X” című cikkén alapul. Ez igazi New York-i utcai versenyzőkről szólt, akik tuningolt Honda Civic-ekkel csapatták.
Pénz, pénz, pénz, pénz, pénzecske
A Universal Studios eddig több mint 6 milliárd dollárt (2 201 150 688 000 Ft) keresett ezekkel a filmekkel. Szóval ez az egyszerű oka annak, hogy nem engedik el.
A szent motor
Bár számtalan modell szerepel a Halálos iramban-filmekben, de a forgatásokon a gépháztetők alatt többnyire 500 lóerős GM LS V8-as motorok lapultak. Jól bevált erőforrásról van szó, és nagyon gyorsan és olcsón lehet alkatrészeket szerezni hozzájuk, ha valami gond adódik, így emiatt nem kell sokáig szüneteltetni a forgatást.
Negyed évszázad
Az első film premierje 2001-ben volt (24 éve), azóta generációk nőttek fel rajta.
A 3. rész majdnem véget vetett a sorozatnak
A Tokyo Drift hatalmas bukás volt, főleg azért, mert nem szerepeltek benne az eredeti szereplők. Emiatt a Universal kis híján elkaszálta a franchise-t, de a 2009-es negyedik rész újra az egekbe emelte a jegyeladásokat.

Az összes rész bemutatásuk sorrendjében és az egyes részekből termelt bevételek. Látszik, hogy a Tokyo Drift messze elmarad a többi résztől.
A legendás 1970-es Dodge Charger nem tudott felállni
Bár a gyorsulási versenyek világában előfordul az ilyen, az első filmben látható ikonikus jelenetet, amelyben a fekete Charger a startnál felemeli az orrát, azt hidraulikus emelővel oldották meg.
A franchise hatására rengetegen kezdtek utcai versenyzésbe világszerte, még Magyarországon is, de most jöjjön, amire egész idáig vártál: öt és fél percnyi kuplungolás és villámgyors sebességváltás.