A híreket látva úgy tűnik egyre gyakrabban próbálnak meg az autósok elmenekülni a rendőri ellenőrzés elöl. Lehet a háttérben ittas vagy bódult vezetés, jogosítvány hiánya, a jármű műszaki állapota vagy más szabálysértés is. Az autós üldözés pedig mindig kockázatos, az abban résztvevők mellett a többi közlekedőre nézve is.
Nem ritka, hogy az autós üldözések koccanásokhoz és személyi sérülésekhez vezetnek. Friedrich-Wilhelm Veuhoff szerint ezt meg lehetne előzni. A nyugdíjas német mérnök olyan eszközt fejlesztett ki, amellyel a rendőrség távirányítással megállíthatná a menekülő járművet.
A Kronen Zeitung beszámolója szerint a feltaláló egyfajta „digitális lasszót” alkotott, amellyel az autókat egyszerűen le lehet állítani távolról. A járművek irányítottan mozgásképtelenné tételére szolgáló rendszer rádión keresztül kapcsolja ki a gyújtást. A motor leáll és a jármű lelassul. A mozgásképtelenséget ezután csak a rendőrség tudja megszüntetni.

Veuhoff szerint a technológia nemcsak a veszélyes szökéseket, hanem esetleg az olyan támadásokat is megakadályozhatná, mint amilyen a magdeburgi karácsonyi vásáron történt, amikor autó hajtott a tömegbe.
A rendszer központi eleme egy mobiltelefonos interfésszel ellátott kis vezérlőegység, amelyet be kell szerelni az autókba. Ha a rendőrség üldöz egy járművet, csak be kell írnia a rendszámot egy fedélzeti terminálba, amely digitális megállási parancsot küld, amelyet a vezérlőegység végrehajt.
Az újság beszámolója szerint a megoldást automatizálni is lehetne: például olyan rádiós jeladókkal, amelyek a gyanús járműveket gyorsan leállítják a magas kockázatú helyszíneken, például a karácsonyi vásárokon. Így aki, túlzott sebességgel közeledik, azt automatikusan megállítja.
Veuhoff már beadta a szabadalmi kérelmet a találmányára, és most befektetőket keres.
Bár a mai, egyre inkább hálózatba kapcsolt járművek gyakran távolról is kikapcsolhatók, ez csak álló járművek esetében működik. Például a Renault korábban úgy kínált villanyautót, hogy ahhoz az akkumulátort bérbe adta, akik viszont nem fizették a havi díjat, azoknak letiltotta a járművét.
Nem ez az első elektronikus rendszer, amellyel felvennék a harcot a szabálytalan autósok ellen, hiszen 2024 júliusa óta kötelező a fekete doboz az Európai Unióban eladott új autókban. A Vezess korábbi cikkében részletesen bemutatott rendszer képes baleset esetén rögzíteni az adatokat, másrészt figyeli a vezetőt és fáradtság esetén jelez, ugyanakkor előírás, hogy csatlakoztatni lehessen hozzá alkoholszondát. A jövőbemutató tervek szerint így szeretnék megakadályozni majd, hogy ittasan el lehessen indítani az adott járművet. Emellett napjainkban már számos autó kínál olyan megoldást, amely a sofőr cselekvőképtelensége esetén megállítja a járművet.
Magyarországon is van terv a gyorshajtók ellen, itt más elképzelés szerint:

