Japánban bőven akad furcsa, sőt bizarr tuning, a kipufogók terén pedig tényleg teret adtak a vad elképzeléseknek. A háború után kezdett begyűrűzni a tuningőrület Japánba, amit először csak motorkerékpárokon lehetett látni, aztán ahogy egyre gazdagodott az ország, a fanatikus benzinvérűek áttértek a négykerekűek átépítésére. 

Így születtek meg az extrém dőlésszögű kerékkel megáldott verdák és az elöl-hátul méteres lökhárítók, amik a földet súrolják. Az ordas kipufogókról nem is beszélve. Ez a bószózoku stílus, ahol gyakran égbe meredő, periszkópra emlékeztető darabok is előfordulnak. 

A világ legfurcsább kipufogóját dobták piacra 1

Szó szerint ennek a stílusnak adott egy csavart a Fujitsubo márka, ami kifejezetten utángyártott kipufogórendszerekre specializálódott. Új termékük elnevezése a „Snowkel”, ami egyértelmű utalás a búvárpipára, a snorkelezésre. Ha meglátjuk, akkor egyértelmű, hogy miért:

Elsőre egyértelműen úgy tűnik, hogy dekorációs célokat szolgáló darab, de a cég talált gyakorlati felhasználást is, ami talán még furcsább, mint maga a forma.

Közleményük szerint biztonsági célokat szolgál a felfelé kunkorodó kipufogó, aminek előnyeit nagy hóban, hóviharban élvezheti a mezei autós.

Amikor az autót hó borítja, a motor beindításakor a kipufogógázok nem tudnak távozni, és bejuthatnak az utastérbe – ennek következményei pedig végzetesek lehetnek. Az eszköz a kipufogócsőre csatlakoztatva a füstöt a hóréteg felé tereli. Így nincs probléma a mérges gázokkal, az utastér levegője friss marad. Mondjuk olyan helyzetben, amikor az autót ellepi a hó, akkor első lépés talán a teljes körbetakarítás, a kipufogót is beleértve, de nem vagyunk egyformák. 

A 30 ezer forintnyi japán jenért kapható rendszer egy gumitömlőt tartalmaz, amely a kipufogó végére csatlakozik, három fémből készült csőszakaszt, amelyek meghosszabbítják a kipufogórendszert, valamint egy tépőzáras rögzítőmechanizmust, amely biztosítja, hogy a csövek egyenesen álljanak. A rendszer kifejezetten 30 és 40 milliméter átmérőjű kerek kipufogóvégekhez lett tervezve. Nem alkalmazható, ha a jármű négyszögletes kipufogóval rendelkezik, vagy ha a kipufogó már eleve egy ordas kályhacső.