Eddig igen komoly adókedvezmény volt a plug-in hibrid autókra, azonban ez 2025.január 1-től megszűnik, azaz a regisztrációs adót kivetik ezekre a járművekre is, amely így eléggé meg fogja dobni a konnektorról tölthető autók árát.

Egész pontosan az 5P és 5N környezetvédelmi osztályba tartozó járművekét, amely a növelt hatótávolságú külső töltésű hibrid elektromos gépkocsikat és a külső töltésű hibrid elektromos gépkocsikat takarja a 6/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet 5. számú mellékletének II. pontja szerint.

Tehát az új szabályozás szerint a forgalomba helyezéskor regisztrációs adót kell fizetniük a fent említett autók vásárlóinak; az adó mértékét a belső égésű motor hengerűrtartalma és környezetvédelmi besorolása határozza meg, amely

270 000 forinttól egészen 2 400 000 forintig terjedhet.

Az alábbi táblázat pontosan megmutatja, hogy az egyes belsőégésű motorok adott lökettérfogatához és környezetvédelmi besoroláshoz, milyen összeg tartozik:

 

Adótétel környezetvédelmi besorolás alapján

Motor/ Lökettérfogat 11-nél nagyobb 9-11 5-8 4 4-nél rosszabb
Benzines 1100 cm3-ig és dízel 1300 cm3-ig 45 ezer 180 ezer 270 ezer 360 ezer 540 ezer
Benzines 1101–1400 cm3-ig és dízel 1301–1500 cm3-ig 65 ezer 260 ezer 390 ezer 520 ezer 780 ezer
Benzines 1401–1600 cm3-ig és dízel 1501–1700 cm3-ig 85 ezer 340 ezer 510 ezer 680 ezer 1,02 millió
Benzines 1601–1800 cm3-ig és dízel 1701–2000 cm3-ig 135 ezer 540 ezer 810 ezer 1,08 millió 1,62 millió
Benzines 1801–2000 cm3-ig és dízel 2001–2500 cm3-ig 185 ezer 740 ezer 1,11 millió 1,48 millió 2,22 millió
Benzines 2001–2500 cm3-ig és dízel 2501–3000 cm3-ig 265 ezer 1,06 millió 1,59 millió 2,12 millió 3,18 millió
Benzines 2500 cm3 felett és dízel 3000 cm3 felett 400 ezer 1,6 millió 2,4 millió 3,2 millió 4,8 millió

*a táblázat a 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet alapján készült.

A táblázat 5-8-as oszlopa a mérvadó a plug-in hibridek esetében, ebbe a környezetvédelmi osztályba tartoznak ezek a járművek.

Nézzünk néhány példát:

  • a Toyota C-HR Plug-in Hybrid 220-ban 1997 köbcentis benzinmotor található, amelyre a regisztrációs adó 1,11 millió forint,
  • a BMW X5 xDrive50e 2998 köbcentis benzinmotor regisztrációs adója 2,4 millió forint,
  • és mondjuk a Kia Niro PHEV 1600 köbcentis benzines erőforrása után 510 ezer forint a regisztrációs adó.

Ezek az árak az új autókra vonatkoznak, ha azonban használt autót vásárolunk, akkor a regisztrációs adó mértéke a gépjármű forgalomba helyezésétől az adóigazgatási eljárás kezdetének hónapjáig eltelt hónapok száma után egyre mérséklődik – szóval minél idősebb egy autó, annál kevesebb lesz a fizetendő regisztrációs adó.

És január 1-től a Plug-in hibrid járművekre az átírási illetéket is meg kell fizetni, amely alól eddig szintén mentesültek ezen autók vásárlói. 

Hatalmasat nő januártól a plug-in hibridek adója 1

A tisztán elektromos autók továbbra is mentesülnek a regisztrációs adó és az illeték megfizetése alól. A kormány állítása szerint a plug-in hibrid járművek megadóztatásával az a cél, hogy minél többen térjenek át a teljesen környezetbarát, tisztán elektromos autók használatára.

Továbbá a zöld rendszámot is elveszik a konnektorról tölthető hibridektől, amelyről részletesen beszámoltunk alábbi cikkünkben: