A Toyota méltán híres platósa nem csak egy egyszerű igásló, hanem az autóipar valódi túlélője. Számos körülmény között megállja a helyét terepjáróként, a GR-csapat pedig most új feladatot szánt a modellnek: fogták a thaiföldi piacra szánt Hilux Champ belépőmodellt, és igazi versenyautót építettek belőle.

Thaiföldön létezik egy különleges versenysorozat, amelyben csak szimpla kabinos, hátsókerék-hajtású, dízelmotoros pick-upok indulhatnak. Ezen a színtéren a Toyota Hilux Champ olyan nevek mellett száll harcba, mint az Isuzu D-Max, a Mitsubishi Triton és a Ford Ranger. A Super Pickup bajnokság szigorú homologizációs követelményei miatt alapos átalakításra volt szükség. Az eredeti Hilux egy lecsupaszított változatként érkezett bizonyos ázsiai piacokra, ami kiváló alapot kínált a versenyhez szükséges módosításokra.

Platós versenyautó még nem volt ilyen menő 1

A pick-up karosszériáját teljesen átszabták, hogy a lehető legjobb eredményt érje el a versenypályán. A projekt folyamatosan fejlődik, hiszen májusban debütált a versenygép, majd a későbbi futamokon, júliusban és augusztusban már továbbfejlesztett változattal indult.

A Toyota mérnökei új lökhárítót terveztek, amelyen a szabályok adta maximális méretű légbeömlőnyílás található, hogy biztosítsa a motor és a turbó megfelelő hűtését. Az eredeti 2,4 literes D-4D dízelmotor blokkja megmaradt, de alaposan átdolgozták: nagyobb turbót kapott, megnövelték a töltőlevegő-hűtőket, újratervezték a kipufogórendszert és optimalizálták a motorvezérlést, így az autó teljesítménye közel kétszerese lett az eredeti 150 lóerőnek.

Platós versenyautó még nem volt ilyen menő 2

A felfüggesztés is teljes cserén esett át: leültették, hogy alacsonyabb legyen a tömegközéppont, és a kanyarvételi képességeken tovább javítottak a versenysportra optimalizált felnik és gumiabroncsok. A Super Pickup szabályrendszere alapján a sárvédőknek a kerekekre rá kell takarniuk, ezért a Hilux acél sárvédőjére egyszerűen ráerősítették a megfelelő szélesítéseket.

Platós versenyautó még nem volt ilyen menő 3

A belső átalakítás során a versenyautókhoz elengedhetetlen bukócsöveket egyenesen a létravázhoz hegesztették, és az utastérből eltávolították a felesleges elemeket, hogy a súly csökkentésével fokozzák a dinamikát. Az aerodinamika is külön figyelmet kapott: elöl mélyre húzott kötényt kapott, míg hátul hatalmas diffúzort és szárnyat szereltek fel.