Röviden – Mitsubishi L200, 2019
Mi ez? Thaiföldön gyártott, alaposan renovált pickup, a Mitsubishi L200 hatodik generációja, 2.3 literes dízelmotorral, kézi vagy automatikus sebességváltóval, kapcsolható 4×4-es hajtással
Mit tud? Masszív és jó terepjáró maradt, de kényelmesebb, modernebb és főleg biztonságosabb lett.
Mibe kerül? Áfa nélkül 5 690 000 és 9 090 000 Ft közötti a listaár, áfával az 7 226 300 és 11 544 300 forint közötti összeg, a hatfokozatúra cserélt automatikus váltó félmilliós tétel.
Kinek jó? Vegyes használatú haszonjárművet és rendes terepjárót keresőknek vagy azoknak, akik más erőgépeik örvén ebből is visszakapják a gázolaj áfáját.

41 éve gyártja és a Mitsubishi a Triton néven is forgalmazott L200-ast, amely a világ jó részén meghatározó szereplő a platós kisteherautók között. Harmadik generációjából rengeteg kelt el hazánkban is, aztán a márka európai térvesztésével, nehezen értelmezhető modellpolitikájával és a fejlesztések visszafogásával a típus visszaszorult a konkurencia mögé az agyongömbölyített negyedik nemzedéktől. A körülbelül 150 országban értékesített hatodik generáció lehet a nagy visszatérő.

Külső

Úgy fest, hogy a kategórián belül szokatlanul lekerekített formát nem díjazták a vevők bármilyen izgalmasan eltérő is volt, mint a többieké. Az eredetileg majdnem egy éve bemutatott, de Európába csak 2019 nyarától érkező L200 sokkal markánsabb, férfiasabb rajzú autóvá cseperedett. Erre szükség is volt a Nissan Navara, a Toyota Hilux illetve az Európa-szerte, de Magyarországon is meghatározó piaci súlyú Ford Ranger árnyékában.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 1
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 2

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi?

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 26
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 27
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 28
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 29
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 30
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 31
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 32
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 33
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 34
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 35
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 36
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 37
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 38
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 39
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 40
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 41
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 42
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 43
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 44
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 45
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 46
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 47
Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 48
Fotó megosztása:

Hosszúsága a nyújtott fülkéssel 5215, a dupla fülkéssel 5225 vagy 5305 mm, a szélesség egyformán 1850, a magasság 1780 mm, ahogyan a kereken 3000 mm-es tengelytávjuk is azonos. Fontos adat az első terepszög 30 és a hátsó 22 fokos értéke. A középső 24 fokos és az autó 45 fokos oldaldőlésig nem borulhat fel terepen.

Belső tér

Kétféle kabinnal választható az autó, mindkettő négy oldalajtós, de a rövidebben egymással szemben nyílnak az ajtók, a hosszabbikban a megszokott módon. A Club Cab-ben két hátsó ülés van csak, a duplafülkésben háromszemélyes a hátsó sor. A rövid fülkésben 185, a tágasabb utasterűben 152 centis a plató, az oldalfal magassága 47,5 cm, a szélesség a kerékdobok előtt és mögött 147.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 49

Ötszemélyes a képen látható duplafülkés, négyüléses a szembenyíló ajtós Club Cab

Elöl lazán terpeszkedve pörgethetném a föld alapú támogatásként érkező bankóköteget, de ez el is várhatót. Az L200 fülkéje hátul lepett meg emberbaráti méreteivel, kialakításával: kategóriatársaihoz képest hátsó ülése egész kényelmes, mert az üléspad kellően magasan van, nem kell összehajtogatott lábbal gubbasztani. A fejtér is bőven jó elöl-hátul. 2019 végén a hátsó USB-töltő viszont beleférhetne az összes modellen, nemcsak a jobban felszerelteken.

Technika

Ez egy klasszikus pickup, technikájában is. Alvázas, kapcsolható 4×4-es, valódi terepjárásra tervezett platós kisteherautó, amely a konkurensek egy részéhez hasonlóan Thaiföldön készül. A hatodik generációval merevebb lett az autó szerkezete az áttervezett létraalváz megerősítéseivel. Teherbírása a kategóriának megfelelően körülbelül egy tonna.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 50

Merev tengelyes hátul, öt helyett hat laprugó van a kötegben. Kép: Csordás Gábor, Autó és Stílus

Egyféle motor van, a 2268 köbcentis, könnyűfém blokkos, soros négyhengeres dízel. Turbófeltöltője változó lapátgeometriájú, kipufogógázaiban természetesen SCR-katalizátor alakítja vízé és nitrogénné a mérgező nitrogén-oxidokat. A teljesítmény percenként 3500-as fordulatszámon 150 lóerő, a forgatónyomaték 400 Nm 1750 és 2250-es fordulatszám-tartományban. Eddig ötfokozatú volt az automatikus váltó, amely egy fokozattal gazdagodott a modellváltással, a kézi váltó maradt hatgangos.

Kétféle hajtásrendszer van hozzá, mindkettővel 100 km/óráig lehet menet közben átváltani 4×4-re egy forgókapcsolóval és mindkettőben zárható a hátsó differenciálmű. Az egyszerűbbik az Easy Select, ebben nincs középső kiegyenlítőmű, így jól tapadó úton csak hátsó hajtással autózhatunk a pickuppal.

A Super Select 4WD viszont három kiegyenlítőműves (elöl, középen, hátul). Ezek az L200-asok szilárd úton is használhatók 4×4-esként, mivel a hajtásrendszerben van középső differenciálmű az első és a hátsó kerekek közötti fordulatszám-különbség kiegyenlítésére. A másikban aszfalton 4×4-ben befeszülne a hajtáslánc kanyarodáskor és a gumik radírozása mozogná ki az elöl-hátul eltérő fordulatszám következményeit.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 51

150 lóerős, 400 Nm a nyomatéka. Az egyetlen motor a 2,3 literes turbódízel

Elöl csavarrugós és kettős keresztlengőkaros a független kerékfelfüggesztés, hátul merev tengelyes a futómű. Az impozáns vasakból készült hidat tartó laprugóköteg öt helyett helyet hat lapból áll. A gyár végre javított az autó súlyához és 3-3,1 tonnás vontatási kapacitásához képest alulméretezett fékrendszeren. Az első féktárcsák átmérője a gyengébben felszerelt autókban csak 294 mm, a jobb kivitelekben 320 mm-re nőtt és a 60 mm átmérőjű fékdugattyút leváltotta két 45 mm átmérőjű az első féknyergekben.

Lefelé ereszkedve segít a lejtmenet-vezérlés, amely a fékpedál megnyomása nélkül, automatikusan fékezve igyekszik tartani a beállított sebességet. Szerintem terepen egyszerűbb a terepáttétel használatával a dízelmotor sűrítésére hagyatkozni fél egyben, fél kettőben motorfékezve, de most már van hill descent control is.

A modern kor vívmányai közül jobban örültem a gyalogosokat és kerékpárosokat is felismerő ütközésérzékelésnek, automatikus fékezéssel. A holttérfigyelés nemcsak sávváltáskor, de egy figyelmetlenül megkezdett előzéskor is jól jöhet, ha valaki nem néz a tükörbe. Az autó maga mögött is ügyel a forgalomra a hátsó keresztirányú forgalomfigyeléssel.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 52

1978-ban készült az első L200. Fotók a többi generációról a képgalériában

Mostantól elérhető az ultrahangos koccanáselkerülő rendszer is. Az ultrahangos távolságérzékelés a gázpedállal is összeköttetésben áll és megakadályozza, hogy a tévedésből gázt adók letarolják közvetlen környezetüket parkoláskor.

Vezetés

Aki személyautóból ül át pickupba, tudatosítsa magába, hogy ezek nem személyautók és nem is szabad hozzájuk úgy közelíteni. Az L200-ban az imbolygás mérsékelt, tisztességes az egyenesfutása és még hátsó futómű sem dobált zavaróan az üres platóval, de mintegy négy mázsányi utassal kipróbált autókban.

Felszereltségtől függően a fényszóró képes automatikusan váltani tompítottról távfényre és viszont. Kellemes extra a kormánykerék fűtése is, a vezetői térdlégzsákkal kiegészített első, oldalsó és függönylégzsákok működéséről remélhetőleg egyik olvasónk sem szerez tudomást.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 53

Szebb anyagokat kapott az utastér. Kormányfűtés is van, a vezető lábára térdlégzsák vigyáz

300 centiméteres tengelytávú, 5,2 méteres autókkal van mit tekerni a kormányon. Az L200 viszont méreteihez képest fordulékony, járdák között a fordulókörének átmérője 11,8 méter, ami ebben a szegmensben igen jó.

Külön öröm volt, hogy a terepjárás a bemutatón nem a harmatos fű legyőzéséből állt, nem két sor szőlő között kellett volna elkábulnunk az autó tudásától. A pálya mellett az instruktori gárda intelligenciája is dicséretes, akik abban és akkor támogattak, amikor és amiben szükség volt a tapasztalatukra és tudásukra, de nem visítottak, hogy lassabban, mert mind meghalunk. Ezt nem tudjátok elképzelni, de tényleg volt kísérőnk, aki a V8-as Range Roverjével és könnyebben tankolható dízel széria II-es Land Roverjével 25 éve terepjárózó Földes Attilának belenyúlt a kormányba.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 54

Verziótól függően 5215, 5225 vagy 5305 mm az új Mitsubishi pickup hossza. A szélesség egyformán 1850, a magasság 1780, a tengelytáv 3000 mm. Kép: Csordás Gábor, Autó és Stílus

Száraz terepen, földúton és homokos talajon is jól helytállt az autó, de a mutatott képességeket akkor lenne módom a helyén kezelni, ha ugyanazon a tereppályán végigmennék a konkurensekkel is, lehetőleg egyforma gumival. A felezővel elég rövidek az áttételek, hogy biztonságban araszoljunk hátborzongató emelkedőkön és lejtőkön, amikor felfelé csak az eget látni, aztán az orr átbukása után a talajjal nézünk farkasszemet. Tehát az új Mitsubishi L200 sokat tud, de a konkurensek sem ma kezdték.

Költségek

Inform, Invite, Intense Plus és Instyle kivitelben kaphat az autó, áfával 7 226 300 és 11 544 300 Ft közötti listaáron. Ez nettóban 5,7-9,1 millió forint. Intense Plus és Instyle szinten rendelhető automatikus sebességváltó, bruttó 508 000 forintért.

Öt év/100 000 km a garancia, amit 290 000 forintért lehet kiterjeszteni 200 000 km-re, de az öt év marad. A kipróbált autót a fedélzeti számítógép szerint 8,4 l/100 km fogyasztással adtuk le. A tesztútnak ez a része némi földutas porolásból és legnagyobbrészt 60-100 km/óra közötti gurulásból állt, viszont elég sok gyorsítással. Ennek tükrében ez nagyon ígéretes, de valódi mérést csak a tesztautót tankolva tudunk majd végezni.

Toyota, Nissan vagy Ford helyett újra egy Mitsubishi? 55

3,1 tonnát vontathat a duplafülkés L200, 3 tonnát a visszafelé nyíló ajtós, négyszemélyes Club Cab. A hasmagasság mindkét verzióban 205 mm

Értékelés

Idén Magyarországon januártól szeptember végéig a forgalomba helyezések alapján Ford Ranger, Toyota Hilux, Nissan Navara, Isuzu D-Max a sorrend az új pickupok között és az új modell erősödése dacára csak messze a D-Max után jön az L200. Van tehát előrelépési lehetőség, mert a régről jól csengő nevű Mitsubishi is olyan, mint az Alfa Romeo: a gyártónak a legszerencsétlenebb modellpolitikával sem sikerül porig rombolnia saját nimbuszát.

Terepen a konkurencia is hasonló képességekkel bír, az pedig csak hosszú évek, évtizedek múlva derül ki, hogy melyik autó bírja jobban a gyűrődést. A rövid tesztút és technikája lapján az új L200 ígéretes autó és végre egy örömteli életjel a szebb napokat látott márkától.

 

Hogy tetszik az új Mitsubishi L200?
átlag
7.94
szavazat
991
Hogy tetszik az új Mitsubishi L200?