Százhúsz évvel ezelőtt a Crayola teremtette meg azt a zsírkrétát, amit ma is ismerünk, ez azonban talán mégsem indokolja azt a galádságot, amelyre a cég most a MINI-vel karöltve vetemedett: tudatosan arra biztatnak gyermekeket, hogy firkáljanak össze autókat.

Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 1
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 2

Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket

Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 20
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 21
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 22
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 23
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 24
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 25
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 26
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 27
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 28
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 29
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 30
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 31
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 32
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 33
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 34
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 35
Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 36
Fotó megosztása:

Persze nem pontosan így fogalmaznak: a 4-10 év közötti korosztálynak kiírt pályázatukban ugyanis a jövő automobiljainak a megtervezésére kérték fel a fiatalokat. Az előzetes kutatások szerint izgalmas eredményekre számíthatunk, hiszen a megkérdezett lurkók kétharmada szerint hatalmas szárnyak emelik majd a magasba a jövő (villany)autóit, tízből hatan úgy gondolják, alakváltással igazodnak majd a felhasználók igényeihez a kocsik, míg minden második rosszcsont azt mondta, a vezető hangulatát színváltó karosszériával fogják tükrözni a járművek.

a videó a hirdetés után indul

Ez persze csak a felszín: négy gyerekből három úgy gondolja, felnőttkorában csak olyan autót fog vásárolni, amely aktívan óvja a természetet. Ezért aztán a pályázatot kiíró két márka arra számít, hogy a beérkező pályamunkák nemcsak fantasztikus képességekről, hanem a fogyasztás csökkentéséről, a károsanyag-kibocsátás mérsékléséről is fognak szólni.

A legjobbnak ítélt elképzeléseket megvalósítják: zsírkréta helyett speciális fóliázással viszik fel a karosszériára. 

Zsírkrétával firkálnak össze autókat, még meg is dicsérik őket 37

Ezúttal csak a brit iskolásoktól várnak javaslatokat, ugyanakkor a gyerekrajz-pályázat népszerű műfaj az autóiparban, a Toyotától a Rolls-Royce-ig sokan kíváncsiak arra, hogy milyennek képzelik el a legkisebbek a jövő autóját, így simán lehet, hogy a jövőben az egész világra kiterjesztik az elképzelést a partnerek.