Világszerte egyre több országban kerülnek egyre erősebb autók a rendőrségi állományba, pár hónapja például a BMW M3 Competitiont vetették be Ausztráliában. Nem mindig volt ez azonban így: jól mutatja ezt a régi, klasszikus Fiat 500-as példája, melynek 499 köbcentiméteres motorja mindössze 18 lóerős volt, mégis jó szolgálatot tett az olasz hatóságoknál.

Hivatalosan a Carabinerihez, vagyis a csendőrséghez tartozott, de ugyanúgy rendelkeztek felhatalmazással a közbelépésre, ha bármi gyanúsat tapasztalnak. Autós üldözésre persze aligha (volt) alkalmas, hiszen a kis motorral csupán 96 km/óra a csúcssebessége, miközben 81 km/órára* is majdnem 36 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből.

A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 1
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 2

A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó

A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó

A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 10
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 11
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 12
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 13
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 14
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 15
A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 16
Fotó megosztása:

A Collecting Cars oldalán épp egy ilyen Fiat 500-as rendőrautót kínáltak árverésre: az 1970-es évjáratú modell a jellegzetes, eredeti festés mellett a matricákkal és a kék villogóval is rendelkezik. A belső térre is az egyszerűség jellemző, elvégre a „fapadosabb” F-, nem pedig a magasabb felszereltségű L-változatról van szó, így még az elhúzható napfénytető a legnagyobb extra.

Minimális mértékben felújításra szorul a képeket elnézve, de valószínűleg sem ez, sem pedig a kis teljesítmény nem fogja elriasztani a típus rajongóit. A valamivel kevesebb mint 73 ezer kilométert futott darabra jelen sorok írásakor 27 licit érkezett, a legmagasabb ajánlat 7190 euró, ami nagyjából 2,6-2,7 millió forintnak felel meg. Az érdeklődők hétfő estig szállhatnak harcba érte.

A mai napig ikonikus a leggyengébb rendőrautó 17

Az alig 500 köbcentiméteres motor nem túl nagy, de legalább a Fiat 500-é.

A Fiat 500-as története 1957-ben kezdődött, és habár akkoriban majdnem 3,9 millió példányban gyártották le a típust, 1975-ig színesítette csak az olasz márka palettáját. Ezt több mint három évtizedes hiátus követte, majd 2007-ben visszatért az 500 a kínálatban, és Európában a mai napig gyártják, ráadásul nemcsak hagyományos, hanem hibrid- és elektromos hajtással is.

Más rendőrautókról pedig itt írtunk részletesen.

* – A 81 km/óra átszámítva 50 mérföld/órának felel meg, míg a 96 km/óra 60 mérföld/órának.