Néhány autónál borítékolható, hogy később is komoly értéke lehet. Ennek az egyik legegyszerűbb módja, ha extra keveset gyártanak belőle, de a BMW Z8-nál nem ez az egyetlen súlyosbító körülmény. Egy Z8-ért ma képesek 40 millió forintot adni tehetős vásárlók még úgy is, ha nem féltve őrzött, alig futott autóról van szó. Ezért az Alpina Z8-ért éppen ennyit kínálnak jelenleg és egy másik Z8-ért is folyik a harc, az is hasonló áron áll. De miért ennyire kapósak?

Ebben a korban általában egy autó – pláne egy BMW – értékének mélypontját éri el, de úgy tűnik, erről nem szóltak a Z8-nak. A Henrik Fisker zseniálisan szép formatervét viselő roadsterre hatalmas a kereslet a használtautó-piacon. Az egyedi forma, melyet az 507-es ihletett, önmagában is mestermű az aprólékos részleteket és a formát illetően, szinte minden pontján egyedi és később sosem használt vonalakat alkalmaztak.

Gondoltad volna, hogy 40 milliót ér most egy ilyen BMW? 2

Formaterve mellett a Z8 egyediségét a technika is emeli. Teljesen egyedi padlólemezt fejlesztettek hozzá, mechanikai alkatrészei sem egyeznek egyéb BMW modellekével, ahogy a belső tér elemei és megoldásai sem. Olyan volt a Z8 bemutatásakor, mint egy tanulmányautó, kis sorozatban mégis gyártásba engedték, ami a márka egyik legegzotikusabb és legvágyottabb típusát eredményezte.

Gondoltad volna, hogy 40 milliót ér most egy ilyen BMW? 3

Az Alpina is kezelésbe vette a modellt, ők 555 darabot készítettek belőle, a recept pedig egészen máshogyan alakult, mint azt tőlük megszoktuk. A Z8 eredetileg az S62-es 4,9 literes V8-as motort kapta, az Alpina azonban a saját tuningján átesett, gyengébb M62-est szerelte a helyére. Alacsonyabb fordulaton érkező magasabb nyomatéka miatt egészen más karakter, mint a gyári Z8, de csúcsteljesítménye kevesebb, 375 lóerő. Az amerikai piac számára ez csábítóbb ajánlat volt, az Alpinában automata váltót csatoltak a V8-as mögé, míg a BMW csak kézi váltóval adta a Z8-at.

Gondoltad volna, hogy 40 milliót ér most egy ilyen BMW? 4

Egy krúzolós, hosszú távokra való kétüléses gran turismót faragott belőle az Alpina. Még a futómű hangolásán is lágyítottak, de mellé 20 colos egyedi felniszettet szereltek az Z8-ra. Átalakították a műszerfalat is, a műszerek kék számlapokat kaptak, a kormány mögé pedig beszereltek egy kisebb LED-es panelt, melyen az automata váltó állása látható. Az Alpina Z8-ak nagy része, 444 darab az USA-ban talált gazdára, hat darab Kanadában, a maradék pedig a világ többi országában, főként Európában.

Gondoltad volna, hogy 40 milliót ér most egy ilyen BMW? 5

Ennek az alig 100 darab nem amerikai példánynak az egyike eladó most. 2003-ban Németországban helyezték forgalomba először és azóta 77 283 kilométert mentek vele, vagyis nem igazán féltették az elhasználódástól. Azért vigyáztak rá, tökéletes kondícióban tartották, csak a bal első sárvédőt fényezték rajta néhány apróbb karc miatt. Minden egyéb ponton tökéletesnek mondható ez a Z8, valamint kimondottan ritkának is.

Gondoltad volna, hogy 40 milliót ér most egy ilyen BMW? 6

Önmagában is nagy szó, hogy egy Alpina Európában eladó. Az automata váltóhoz faragott, gombokkal ellátott csodaszép kormány is egyedi megoldás, ezt pedig tökéletes állapotú fekete Nappa bőrülésben ülve markolhatja a sofőr. Utoljára 76 000 kilométernél cseréltek benne olajat, szűrőket és egyéb kopó alkatrészeket összesen 5000 euró értékben, de ahogy a fotókon is látszik, egy makulátlan, szinte újszerű autót fog kapni az új tulajdonos napokon belül.

Gondoltad volna, hogy 40 milliót ér most egy ilyen BMW? 7

Nálunk 10/10-es a BMW Z8. Nálad mennyit kap?
625 szavazat - átlag: 8.44 (10-ből)
Nálunk 10/10-es a BMW Z8. Nálad mennyit kap?