Sleepernek nevezzük azokat az autókat, amikről első, de talán még második ránézésre sem nézzük ki, hogy képesek komolyabb sportautókat is elkapni közúton, pályán, akárhol. A báránybőrbe bújt farkas meglepetésszerű ereje is hasít és megdöbbent, ennél a Golfnál viszont valami történt, mintha a farkas nagyon nem fért volna bele a bárány bőrébe, mégis felhúzta azt. De mit rejt ez az 1-es Golf?

Könnyű lenne azt válaszolni rá, hogy egy Porschét, de ez csak a technikai magyarázat lenne. Sokkal inkább egy igazi őrült agyszüleménye feszítette teljesen szét a Golf ruhát, hogy valami sokkal komolyabbat szuszakoljon bele. Günter Artz volt az elkövető, akiről a 70-es években már mindenki tudta, hogy van valami problémája, olyan autókat épített, amiktől az emberek álla a földet érte, de csak amikor megtudták, mi van bennük.

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 2

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 3

Artz épített Volkswagen Karmann Ghiát az amerikai Chevrolet Corvair hathengeres léghűtéses boxermotorjával, de volt egy 1303-as Bogara is, aminek a padlólemezét egy 914-es Porsche alól vették, a motorja pedig a 911-es 2,7-es boxere volt. Ezek után kellett valami extrémebb és 1979-ben Celeste di Santolo és Günter Artz, a két karosszériamester szerzett egy Golfot és egy törött Porsche 928-at, majd megkezdődött a házasítás.

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 4

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 5

Lecsupaszították a 928-ast egészen az alvázig. A donorautó hajtáslánca és utastere remek állapotban maradt, így ezeket mind fel tudták használni. A Golf karosszériáját addig faragták, ameddig rá nem fért a 928-as padlóra, ez persze komolyabb feladat, mint az elsőre tűnik. Pontosan az volt a céljuk, hogy az autó minden részlete eredetinek látszódjon, ne valami tuningnak, és pontosan ebben rejlik a zsenialitása a végeredménynek.

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 6

30 centivel hosszabb a tengelytáv és széltében is komoly különbségeket kellett áthidalniuk. Egyedileg gyártották a szélvédőket, a sárvédőket, a hátsó részt is megnyújtották, egyediek a lökhárítók és a hűtőmaszk is, mégis minden tökéletesen gyárinak néz ki. Az autó motorja 4,7 literes V8-as, a korabeli mérések szerint 240 km/h-ra képes gyorsítani a szörnyeteget, ami most új tulajdonosához került.

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 7

Miután az autó elkészült, gazdára talált, Dino Pannhorst édesapja és nagybátyja vásárolták meg, és nem azért, hogy nézegessék. Családi autónak használták, így került bele 87 000 kilométer, ami tekintve, hogy a korabeli vélemények szerint vezethetetlen, tisztelni való teljesítmény. Most azért került újra elő a Golf, mert Dino visszavásárolta. Azt mesélte, hogy gyerekkorában sokszor négyen, a teljes család ebben az autóban utazott többször 1000 kilométert a Garda tóig és vissza.

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 8

Dino nagyon sokat küzdött azért, hogy vissza tudja vásárolni az autót egyrészt a különlegessége, másrészt pedig a családi emlékek miatt, amit könnyű is megérteni. Rengeteg emlék köti őt a Porsche bőrbelsőhöz, miután azt is belevarázsolták a Golf bendőjébe anno. Az autó most elég jó állapotban van, szerkezetileg nincs gond, de a Porsche technika karbantartása még hátra van.

Furcsa ez a Golf? Mert valójában egy Porsche! 9