Nyíregyháza és Miskolc környékén, vasárnap éjszaka és a hétfő hajnali órákban, szép vastag hótakaró hullott az utakra, amelyről az Időkép közössége készített fotókat.

Így terítette be Magyarország keleti részét a hó hétfő reggel 1

Nyíregyháza

Így terítette be Magyarország keleti részét a hó hétfő reggel 2

Edelény

Így terítette be Magyarország keleti részét a hó hétfő reggel 3

Edelény

Így terítette be Magyarország keleti részét a hó hétfő reggel 4

Miskolc-Komlóstető

Ne feledjétek, hogy havas, jeges úton az autó könyörtelenül megtorolja azt a vezetési hibát, amit esőben vagy szárazon fel sem vesz. Jeges úton könnyen kipörögnek a kerekek. Ha lehet, kettesben, a kuplungot finoman felengedve induljunk el. Automatikus váltóval aktiváljuk a téli üzemmódot, ha nincs ilyen, próbáljunk meg kézzel kettesbe kapcsolni elinduláshoz, és ilyenkor is érzéssel adagoljuk a gázt.

 

Jobb tisztában lenni azzal, mennyire fognak a gumik. Ahogy a forgalom engedi, egyenes szakaszokon határozott fékezéssel kideríthetjük, hogy mennyire tapad az út. Legyünk óvatosak, ha enyhe lassításnál is működésbe lép a blokkolásgátló vagy megcsúsznak a kerekek. Autópályán sokan elhiszik, hogy havas úton biztonságos és normális 100-zal menni, hiszen a többiek is ennyivel húznak el. Sajnos sokszor csak a fékezés, gázelvétel miatt elkönnyülő farú autó megpördülésekor derül ki, hogy sok volt a tempó. Inkább hajtsunk lassabban, de érjünk célba!

Az eszkimóknak a népszerű tévhit szerint vagy száz szavuk van a hófajták megkülönböztetésére. A közutakon ennyiféle egész biztosan nincs, de a havas burkolat nem egyforma. A friss hó valamivel jobban tapad, mint a keményre járt. Próbáljuk felismerni a jeges foltokat, csíkokat, mert ezeken rosszabbul tapad a gumiabroncs.

További hasznos tanácsokat alábbi cikkünkben találtok:

Forrás: Időkép
Kapcsolódó címkék: fagy havazás tél téli vezetés