Sant’Agatában a mára levéltárivá idősödött regisztrációs lapok szerint a 3198-as alvázszámú Lamborghini Miura P400-as GD, vagyis guida destra (jobbkormányos) és Salone Londra, tehát az 1967-es Londoni Autószalonon kiállított autónak készült. Eredetileg fehér csíkkal az alján és kék fényezéssel állították ki az első olyan Miurát, amiben a szokatlan oldalon ül a sofőr.

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 1
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 2

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 22
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 23
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 24
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 25
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 26
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 27
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 28
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 29
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 30
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 31
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 32
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 33
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 34
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 35
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 36
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 37
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 38
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 39
Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 40
Fotó megosztása:

Itt látta meg első tulajdonosa is, a norwichi Thomas Cook, akinek családjához utazási társaság fűződik. Megengedhette magának, így rögtön a tettek mezejére lépett és leadta a rendelést a Miurára. Cook úr elképzelései nem egyeztek a referenciadarabbal, ő Rosso Miura színben, ezüst alsó résszel és fekete bőrkárpittal, valamint fekete kerékcsavarokkal képzelte el az autót. Az olaszok ezért hazavitték és ennek megfelelően reszelték át a szalonon kiállított darabot.

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 41

OPW 8F rendszámmal regisztrálták Norfolkban miután a Lamborghini brit importőre leszállította az autót Cook úrnak, aki aztán évekig használta. A következő tulajdonosa már a RJ Freeman, a Vision Engineering-től. Több tulajdonoson ment keresztül aztán a különleges Miura, amiben most is ott van az anyósülés előtt a napszemüveg bőrtokja és a nyitott kulisszás váltó közelében a cigisdoboz, mint a ’70-es évek milliomos playboyának kötelező kellékei.

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 42

1969-ig készültek a P400-as Miurák (Posteriore 4 litri), amiknek 3,9 literes, V12-es motorja még 350 lóerős. Már ez sem számít lomha autónak és a ’60-as évek végén különösen jól hangzott a 6,7 másodperces 0-100, valamint a bőven 270 km/óra feletti végsebesség. A Miurát nem csak ezért, hanem a keresztben elhelyezett középmotor miatt is az első szupersportautónak tartják.

Az első jobbkormányos Lamborghini Miura 43

Már korábban is átfogóan restaurálták, aztán pár éve még a legutolsó anyát is tökéletesen felújították benne és most tényleg lehetetlenül újnak néz ki a Miura P400-as. Most több mint 100 000 kilométerrel az órájában közel 580 millió forintnak megfelelő összeget kérnek érte.