Az autózásnak, autórajongásnak van egy lehetetvékony, de annál érdekesebb rétege, a klasszikus típusok modern újragondolása. Itt pedig nem a mai MINI márkára, vagy a retróhullámon lovagló Ford Mustangra gondolunk, hanem egy sokkal szűkebb, elit körre, a kézzel épített, egyedi autókra. 

A méregdrága csúcstermékeket előállító műhelyek nevei ismeretlenül csengenek az átlag autós számára. Olyan mesterek képviselik ezt a műfajt, mint a Singer, a Revology, az Icon vagy a valóságtól jobban elrugaszkodó David Brown vagy Lyonheart.

A keleti kényelem netovábbja ez a kézműves, orosz luxuskupé 1A keleti kényelem netovábbja ez a kézműves, orosz luxuskupé 2

Aki viszont mindezt keleti stílusban szeretné átélni, annak az orosz Bilenkin nyújt megoldást. Az általuk csak egyszerűen Vintage névre keresztelt, hatvanas éveket idéző kupé technikai alapjait az E92-es BMW M3-as adta, annak 400 lóerős motorjával, futóművével és üléseivel egyetemben.

A keleti kényelem netovábbja ez a kézműves, orosz luxuskupé 3

A műszerfalat átdolgozták, így pont úgy néz ki, mint a hatvanas évek soha meg nem valósuló tanulmányautói: az átlátszó plexi középkonzol és a nemes fába integrált iDrive monitor, a türkiz színvilág, kazettás magnót idéző kezelőfelület, a digitális műszerfal és a csodálatos, öreg kormánykerék varázslatos hatással van az emberre.

A keleti kényelem netovábbja ez a kézműves, orosz luxuskupé 4

Dekorációja abszolút hozza a legtipikusabb orosz művészeti, építészeti alkotások által árasztott hangulatot. Harsány és otthonos, a legapróbb részletekig kidolgozott. A műszerfalon például a fordulatszámjelzőt végig gyémántok rakták ki, de a vörös tartományba már rubintok kerültek. A szőnyegek pedig puha gyapjúból készültek.

A keleti kényelem netovábbja ez a kézműves, orosz luxuskupé 5

Ennek a teljesen egyedi gépnek az ára sem mindennapi. Mivel egyre nehezebb makulátlan állapotú BMW M3-ast találni az E92-es szériából (már az Alpina B3-ra is készült autó) ezért 130-140 millió forintot kérnek egy Bilenkin Vintage legyártásáért.