1958-ban egy prototípussal indult az MGB Roadster útja, amiből aztán a ’60-as évek elejére megszületett a tipikus angol, kétüléses, nyitott sportautó. Az MGB felépítése ráadásul akkoriban szinte innovatív volt az önhordó karosszériával, amivel nem csak tömeget, de gyártási költségeket is spóroltak. Más alkatrészeit viszont korábbi modellektől örökölte. Akár ilyen veterán is lehetne ez az MGB, de ez nem az.

Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 1
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 2

Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó

Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó

Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 20
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 21
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 22
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 23
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 24
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 25
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 26
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 27
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 28
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 29
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 30
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 31
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 32
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 33
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 34
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 35
Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 36
Fotó megosztása:

Ezt az autót most mutatta be az RBW EV Classic Cars és a külsején kívül nem sok köze van az eredeti MGB Roadsterhez. Teljesen új a váz és a karosszéria is, melybe a négyhengeres motor helyére az akksicsomag került, a differenciálműére pedig az elektromotor. Az RWB roadsterébe hat, hét vagy nyolc akksi kerül, attól függően, hogy milyen hatótávra van szükség. A legkisebbel 257 km-t képes megtenni, a középső pedig több mint 320 km-re elég energiát tárol – a nagyról nem esik szó.

Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 37

Villanyautós dinamizmusa van, tehát azonnal intenzíven gyorsít, de a számok alapján nem egy kiemelkedő gép. A 100-as sprintet kicsit több mint 9 másodperc alatt futja meg, a végsebessége pedig 130 km/óra. A teljes feltöltés nem kevés idő, olyankor minimum 8 órán át kábelen kell lógnia az autónak. Kisebb túrákhoz vagy városi közlekedéshez tehát éppen ideális.

Ez itt nem egy veterán roadster, hanem egy új villanyautó 38

Utastére bőrrel kárpitozott és modern mérőórákkal felszerelt, van benne többfunkciós digitális kijelző és egy hét hüvelykes Pioneer szórakoztató rendszer, beépített navigációval. Az RBW Roadsterből harminc darab gyártását tervezik és bő 30 millió forintnak megfelelő összegért adják. Most pedig jöhet a mozgókép!