A kétezres évek elején a Toyota megpróbál mindenbe sportosságot csempészni, a Lexus kínálatából viszont teljeséggel hiányzott a dinamikusan, élvezetesen vezethető modell. Az amerikai képviselet ezt 2003-ban megunta, és úgy döntött, ha a gyár nem épít nekik sportszedánt, majd ők megcsinálják. A munkát az ismert autóversenyző, Rod Millen cégére bízták. Ők főleg katonai megrendelőknek szállítottak futóműveket, tehát tudták, hogyan kell tartós, precízen kidolgozott elemeket gyártani.

Alapul az IS szedánt választották, és ebbe belepakolták a GS430 nyolchengeres motorját, valamint hátsó futóművet (elöl maradt az IS lába). Egyedi lendkerék, részlegesen önzáró differenciálmű és – most figyelj! – hatfokozatú Getrag kéziváltó került még a kocsiba. A lengéscsillapítókat elektronikusan állítható darabokra cserélték, sportrugókat építettek be. A 18 colos felnik Michelin Sport Cup abroncsokat kaptak. A fékek a Brembótól származtak.

Mint munka közben kiderült, a legnehezebb a V8-as blokk vezérlésének áthangolása volt, hiszen azt eredetileg nem manuális váltóhoz, és nem is ekkora autóba tervezték. Emellett új kipufogót szerkesztettek, átalakítottak a felfogatási pontokat, friss leömlőket és szívórendszert, új kábelkötegeket, valamint víz- és olajvezetékeket építettek be. Mindezt úgy, hogy az autó az extra teljesítmény és dinamizmus mellett alig lett nehezebb.

A 2003-as SEMA tuningkiállítás szakmai közönsége zabálta az IS 430 Conceptet, de a Lexus döntéshozói ragaszkodtak ahhoz, hogy ilyen autót soha nem fognak építeni. Aztán 2006-ban bemutatták az IS F-et, a többi pedig már történelem…

Lexus IS 430 Concept műszaki adatok

Motor3UZ -FE alumínium szívó V8, hosszában beépített orrmotor; DOHC, 32 szelep, intelligens változó szelepvezérlés; 4293 cm³ (91 mm x 82,5 mm)
Max. teljesítmény253,5 kW/345 LE
Max. forgatónyomaték406,75 Nm
Fajlagos teljesítmény80,3 LE/liter
Teljesítmény/tömeg226,9 LE/tonna
SebességváltóGetrag 6 fokozatú kézi
Hajtáshátsókerékhajtás, részlegesen önzáró differenciálmű
Menetkész tömeg1520 kg
Abroncsok elölMichelin Pilot Sport Cup 265/35 ZR18
Abroncsok hátulMichelin Pilot Sport Cup 325/40 ZR18
Fékek elölBrembo belső hűtésű 355 mm-es tárcsák négydugattyús féknyergekkel
Fékek hátulBrembo belső hűtésű 345 mm-es tárcsák négydugattyús féknyergekkel
Kerekek elöl18 x 8”
Kerekek hátul18 x 8”
Futómű elölKettős keresztlengőkaros, TEIN rugók, elektronikusan állítható lengéscsillapítók
Futómű hátulKettős keresztlengőkaros, TEIN rugók, elektronikusan állítható lengéscsillapítók
Forrás: Smarter Media