Sera, azaz ’lesz’ – stílusosan ebből a francia szóból származik a futurisztikus Toyota kupé elnevezése. Az autó, amely szinte tökéletesen adta vissza az 1988-as AXV-II koncepciójármű hangulatát, mindössze hat évet élt meg, mielőtt eltűnt volna a süllyesztőben, ám egyedisége miatt megérdemli, hogy megemlékezzünk róla, főleg, mert most előkerült egy eladó példánya Angliában.

Ez az az autó, amelyre licitálhatsz. Minimálár nincs, balkormány sincs, soha nem is volt, hiszen az autót kizárólag a japán belpiacra gyártották.
Az autó a Starlet (a Yaris elődje) alapjaira épült, másfél literes, 16 szelepes motorja 110 lóerőt tudott, és a Toyota ezt elegendőnek is találta. A vásárlók már kevésbé: turbómotorokkal, illetve egyéb tuningokkal kísérleteztek, a Wikipedia úgy tudja, legalább két példányát 300 lóerőre húzták fel.

Nem véletlen az MR2-t idéző hátsó lámpasor: a Sera a Toyota sportkupéjának belső vetélytársa volt. Elvileg.
Az autó mégsem erről híres, hanem csupaüveg sirályszárnyas ajtajairól, amik a prémium sportautók hangulatával ruházták fel ezt a se nem prémium, se nem sportautó kupét.
A Coys aukciós ház most árverésre bocsátja a Sera egy példányát, reményeik szerint 2-4000 fontot (725 000 – 1 450 000 Ft) hozhat a kocsi, ami igazán nem sok egy olyan autóért, amelyhez annak idején fedélzeti faxot, illetve a sirályszárnyas ajtókra rögzíthető síléctartót (hogyan?! miért?!) is lehetett rendelni.

Helytakarékos ki- és beszállás. A napsütés ellen bepattintható árnyékolót kínált a gyártó.
