Miért néznek ki rútul az otthon tákolt egyedi kocsik? A válasz megint csak három dolog: pénz, pénz, pénz. Ahhoz, hogy valami gyári minőségben készüljön el, úgy nézzen ki, és úgy teljesítsen, ahhoz profi technológiát kell alkalmazni. Ez a Mustang pedig mesteri kezelést kapott, a forma alapja egy 2005-ös kivitel, de erősen érezhető a klasszikus hatása a hatvanas évekből. Nincs egy centiméter felület, amihez valamilyen módon hozzá ne nyúltak volna, és amikor ezt hozzáértők végzik, ott csak a munkaórák száma brutális mód növeli a költségeket. A hosszú névből az “Obsidian” az autó színére utal, az “SG” az első tulajdonos monogramja (Steve Groat) és “One”, mivel egyetlenegy darab készült belőle.
Alkatrészek olyan sora került beépítésre, amelyek említése is izgalomba hozza az egyedi amerikai autók rajongóit, a Windsor blokkhoz két intercooleren és két Rotex kompresszoron át érkezik a levegő, így termel 840 lóerőt. Érdekes megoldás, hogy a két léghűtő radiátort a blokk tetejére építették, laikus elgondolás szerint nem a forró motor teteje a legjobb hely, de a 840 ló elég bizonyíték, hogy működik a dolog. Legalábbis méréskor, hűvös műhelyben.
A váltó még kacifántosabb, ötfokozatú manuális Tremec TKO 600, de váltókar mégsem akadt az eredeti verzióban. A rendszer elektronikusan vezérelt, és mint az automatákat, a kormány mögé szerelt két karral lehet irányítani. Érdekes adalék, hogy a Hot Rod magazin építés után pályán akarta fotózni a gépet, de a bonyolult váltó megbolondult, hátramenetben ragadt, a helyszínen javították az építő cég, a Master Shift emberei, majd egy lassú kör után felforralta a hűtővizet. Talán ezért is cserélték az eredeti vad elképzelést egy hagyományos váltókulisszára, ami a belső fotókon jól látható. Fékei brutál méretű Brembo tárcsák, RSS Suspension a futómű, mindennel, ami 840 lóerő úton tartásához kellhet. A különc csoda újra eladó lesz, vagyis kalapács alá kerül egy aukción, ezért vették elő sokan, és tettünk így mi is. Mindenesetre érdekes műtárgyra költi a pénzét, aki perkál az Obsidiánért, az évek során nyilván jobban összeállt a konstrukció, de az összeget és a végeredményt látva nem csoda, hogy sokan inkább beállnak a sorba, és ebből az összegből tucat-Ferrarit vesznek. Kettőt.
Ez az egyedi Mustang 357 millióba fájt a tulajdonosnak
A Ford Mustang Obsidian SG-One egyedülálló gép, nincs még egy hozzá hasonló. Árban sem, hisz végleges formáját 1,3 millió dollárból érte el.
