Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 1

Lassan egy éve újult meg az Opel Corsa 2019-óta létező, hatodik generációja, amiből az első, teljesen elektromos-hajtású változatot, már 2020-ban kipróbáltuk. A mostani modellfrissítésnél viszont nem csak a külső, hanem a műszaki tartalom is megújult, valamivel erősebb, és takarékosabb új hajtásláncot kapott a villany Corsa, a már meglévő mellé. Valamiért megmaradt az előző változat is az árlistában, így mindenki eldöntheti, hogy a csekély, 20 lóerős többletteljesítményért – és némi fogyasztáscsökkenésért – hajlandó-e további félmillió forintot hagyni a kasszánál. 

Külső

Kívülről az elektromos Corsa szinte tökéletesen úgy néz ki, mint egy benzines, egyedül a kipufogó hiányzik róla, és a felnik dizájnja más. Ezen valamivel áramvonalasabbak találhatók, a felnik nagyobb réseit műanyag fedéllel takarták be, illetve a csomagtartó ajtajának szélén egy apró „e” betű is jelzi, hogy villanymotor hajtja az autót. Természetesen az autó mérete sem változott, a karosszéria 4061 milliméter hosszú, tükrökkel 1960, behajtott tükrökkel 1765 mm széles, magassága 1435 mm. 

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 2

Tömegben viszont már jelentős a különbség, az elektromos változat 1550 kilogramm, a ennek viszont van jó oldala is: a padlóba épített plusz tömegtől bő öt centiméterrel alacsonyabbra került az autó súlypontja, mint az 1200 kg körüli hagyományos hajtásúban. 

A modell legutóbbi frissítésénél a Corsa is megkapta a nagyobb Opeleken már megismert fekete Vizort, amiben a GS felszereltségnél szinte láthatatlanná válik a szintén fekete márkaembléma. Hátra pedig apró fekete betűkkel felírták, hogy Corsa, valamint a lökhárítók is valamivel szögletesebb formát kaptak.  

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 80

A csomagtartó ajtajára kirakták, hogy Corsa

Belső

Míg a külsőn láthatóan többet dolgoztak, hogy frissebbnek, modernebbnek tűnjön addig a belső alig változott. Nem biztos, hogy ez baj, hiszen megmaradtak olyan jól használható dolgok, mint a dedikált, még tekerőgombokkal állítható klímavezérlés, forgókapcsoló a lámpának, és rendes, ódivatú hangerőszabályzója is van. Ezek szerintem tizenéve változatlanok, pont így néztek ki a régebbi Opelekben is. Szerencsére azért a korábbi, nagyméretű, a térbe belógó irányváltót lecserélték, helyette szintén a csoport francia autóiban használt érdekesebb, kevésbé szem előtt lévő süllyesztett darabra. 

Műszerfala digitális, és túl sok ötlet, fantázia nem szorult a tervezőjébe, amikor megrajzolta. A grafika egyszerű, de legalább jól olvasható, és többféle nézet közül lehet kiválasztani, hogy éppen milyen adatokat lásson a vezető. Hasonlóan egyszerű, vagy hívjuk inkább letisztultnak, a fedélzeti rendszer kijelzője, és menüje. Utóbbi logikus, érthető, nem nekünk kell megfejtenünk, hogy vajon mire gondolt a költő, vagy fordító, amikor megalkotta a rajta olvasható mondatokat.

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 81

Az anyaghasználat elég változatos a Corsa-ban

Rakodóhelyből kisautóhoz mérten kifejezetten sok jutott a Corsába, az ajtózsebbe egész nagy palackot is bele lehet tuszkolni, van pohártartó, lehet rámolni a könyöklőbe is, és USB-C töltöaljzat, valamint vezeték nélküli töltőfelület is található az utasterében. 

A komor, sötét hangulat viszont megmaradt, a vegyes anyaghasználattal együtt. A belsőnek vannak nagyon kellemes alapanyagokból készített darabjai is, de nem ritkák a kemény, rideg műanyagok sem. Mindenesetre az üléskárpit és az ajtók belsejének borítása kifejezetten jó tapintású. 

Csomagtartója 267 lieteres – a benzines Corsa csomagtartója 309 literes alapból – ami a kategóriában nem számít jónak, viszont jól használható. A hátsó üléseket ledöntve s 1042 liternyi hely is elérhető. Kár, hogy a szokásos álpadló hiányzik, mert egy ekkora autóban a két töltőkábel szinte elfoglalja a teljes csomagtartót, praktikusabb lenne azt a padló alá rejteni, és ennek hiányában lehajtott hátsó támlákkal sem lehet benne vízszintes rakodóhelyet kialakítani.

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 82

A fokozatválasztó besüllyedt a középkonzolba

A csomagtartó legalján, már a meztelen lemez szintjén található az EÜ-csomag, illetve a defektjavító készlet, elektromos kompresszor. Mivel a Corsa nem kifejezetten elektromos modellként született, így elöl felesleges frunk-ot keresni. Amit amúgy is csak néhány márka képes olyanra megtervezni, hogy valóban használható legyen, ne pedig csak egy felesleges, sosem használt üreg. 

Ami kifejezetten meglepő volt, hogy ha sikerül hátra bemászni, akkor a saját igényeim szerint beállított vezető ülés mögött még pont elfértem 190 centis magassággal. Ha nem is sok, mindössze egy-egy ujjnyi hely maradt a térdem és a vezetőülés háttámlája, illetve a fejem és a plafon között, de elfértem. 

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 83

Hihetetlen, de 190 centivel itt el lehet férni

Technika

Műszakilag az új motor a legérdekesebb a Corsa-ban, ami 20 lóerővel nagyobb teljesítményű – 136 helett 156 LE – a korábbi változatnál, változatlan, 260 Nm-es csúcsnyomaték mellett. Változott az akkumulátor is, a korábbi bruttó 50 helyett már 54 kWh-s található az autóban. A teljesen új, a korábbinál 5 km-mal könnyebb, 340 kg-os lítiumion akkumulátor 216 helyett csak 107 cellával rendelkezik, de a kapacitása így is nagyobb. Az új változat hatótávja a gyári adatok szerint már 405 kilométer is lehet. Tölteni váltóáramról (AC) legfeljebb 11 kilowattal, egyenáramról (DC) 100 kilowattal is lehet.

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 84

Erősebb és takarékosabb lett az új hajtáslánc

 

Vezetés

Kezdjük gyorsan a legnehezebbel: az elektromos Corsa futóműve elég furcsa. Bízom benne, hogy ez valami egyedi rontás, ami vagy a 17 colos keréknek köszönhető – bár a rajta lévő Michelin gumi a tesztek szerint kifejezetten komfortos, legfeljebb a menetzajába lehet belekötni – vagy valami más szörnyűség történt az autóval, mert nagyjából azt is barátságtalan koppanás kísérte, amikor egy ártalmatlan terelővonalon gurult át az autó. A kisebb nagyobb úthibákról már nem is beszélve. Az egész nagyon furcsa, mert Hamvas Tamás kollégám semmi hasonlót nem tapasztalt a nemzetközi menetpróbán

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 85

A vezeték nélküli telefontükrözés is megy a fedélzeti rendszernek

Tükörsima aszfalton viszont hamar el lehet felejteni ezt, mert a kanyarban szépít a futómű, a kasztni nem billeg, és még az indokoltnál sebesebben bevett kanyarokban is ott fog elfordulni az autó, ahol azt szeretné a sofőr. 

A 156 lóerős teljesítmény Sport módba kapcsolva – van még Normál és takarékos, Eco üzemmód is, amik között érezhető a különbség, főleg a gázreakció terén  – egész fürge autóvá teszi az elektromos Corsa-t, amit a villanyautóknál megszokott, megtorpanások nélküli gyorsulás még tovább fokoz. Papíron 8,1 másodperc kell neki, hogy álló helyzetből 100 km/órás sebességre gyorsuljon, a vég viszont hamar eljön, legfeljebb 150 km/órás tempóig lehet hajszolni. 

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 86

Változtatható a műszerfal információtartalma

Utastere csendes, a hangszigetelés jól sikerült, a kormányzása kényelmes, nem egy ideges, közvetlen darab. Az egész autó hangulata is inkább a komfortos, békében autózáshoz passzol a leginkább. Az aránylag kis karosszériával a manőverezés sem nehéz, a Corsa fordulóköre 10,74 méter, bár a menet közben készülő, az elindulásig komoly holttereket tartalmazó felülnézeti kamerakép csak bizonyos helyzetekben szolgál valóban hasznos segítséggel. De mindegy is, problémásabb helyzetekre elég a tolatóradar. 

Vezetőtámogató rendszereinek működése talán a modell korából fakadóan még bőven az idegesítő szint alatt maradnak, ami hasznos – holttérfigyelő, tempomat – azok kivétel nélkül remekül működnek. 

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 87

Vezeték nélküli töltés

Költségek

Elektromos Opel Corsát már 12 990 000 forinttól lehet kapni, ez még a régi, kiicst gyengébb motoros változat, szerényebb felszereltséggel. Ugyanez GS felszereltségi szinttel már 13 530 000 forintba kerül. Az új, 156 lóerős kivitel indulóára 13 490 000 forint, és ebből a GS kivitelért 14 030 000 forintot kérnek. 

Összehasonlításként a hagyományos, belsőégésű motorral felszerelt Corsa 130 lóerős 1,2-es motorral, 8 550 000 forint, lágy hibridként 136 lóerővel pedig 9 350 000 forint. 

Erősebb, takarékosabb lett, de vajon jobb is az új elektromos Corsa? 88

Csak a DC csatlakozót fedi műanyag kupak

Extrákból a napfénytető 200 ezer, az Alcantara kárpit 480 ezer, a Parkolás csomag – 180 fokos tolatókamera, parkolóradar elöl és hátul, elektromosan állítható és behajtható, fűthető külső tükrök, holttérfigyelő – 240 ezer forintba, a 11 kW teljesítményű, háromfázisú fedélzeti töltőegység 200 ezer forintba kerül. Színek közül a Kristall ezüst az egyetlen, amiért nem kell felárat fizetni, az Arktis fehér 100 ezer, a többi négy szín 180 ezer forintos további kiadást jelent. 

Az Opel Corsa Electric és vetélytársai – Listaár, forint
Opel Corsa Electric – 54 kWh (156 LE) 13 490 000
Opel Corsa Electric – 50 kWh (136 LE) 12 990 000
MG4  51 kWh (170 LE) 12 899 000
Peugeot 208 – 54 kWh (156 LE) 14 710 000

Értékelés

Kompakt méretével, vállalható fogyasztásával és tekintélyes hatótávjával az elektromos Corsa egész életképes városi villanyautó. Ráadásul még a töltési sebessége is kifejezetten jó, nem kell a töltőoszlop mellett megszomorodni, mire megtankolja az ember. Sok vezetési élményt azonban nem kínál, cserébe nem is idegesít fel a túltenyésztett biztonsági felszerelések folyamatos jajveszékelésével. 

Mellette – Ellene
 
  • Jó hatótáv
  • Gyorstölthető
  • Tágas hátsó sor
  • Erős motor
 
  • Kis csomagtartó
  • Bánatos utastér

Szavazás

Neked bejön az új elektromos Opel Corsa? Ha igen, mennyire?
átlag
6.09
szavazat
241
Neked bejön az új elektromos Opel Corsa? Ha igen, mennyire?