Röviden – Aston Martin DB11 | |
---|---|
Mi ez? | A brit luxus és sportautó márka legújabb nagyautójának nyitható tetős változata Mercedes-AMG eredetű V8-as turbómotorral, hátsókerék-hajtással. 2016-ban mutatkozott be a kupé, majd 2018-ban a nyitható tetős változat |
Mit tud? | Csodás vezethetőséget kínál, mechanikus élménnyel tölti meg az utazást. |
Mibe kerül? | Nagyjából 80 millió forintnál startol a DB11 Volante, a tesztautó 97 millió forintba kerül. |
Kinek jó? | Valójában mindenkinek. Receptre írnám fel stressz ellen. |
Tűz a nap és a forróság már délelőtt elviselhetetlen, ezek az idei nyár első komolyabb sugarai. Kicsit sajnálom is, hogy a tetőt fel kell húznom, de pont nem a déli napsütés a kabriós idő. Valójában annyira nem fáj a dolog, mert a DB11 V8-as motorjának gépszerű moraja így is átjárja a karosszériát és halványan, de bizsergeti a vérem. Egészen könnyű a helyzet, ha így kéne eljutnom Münchenig, valószínűleg kipihentebben érkeznék meg, mint ahogy felkeltem. De én csak Bajnáig akarok menni, azért a pár kanyarért jöttem, amin Héreg felé a motorosok szoktak élvezkedni. Kattan a menetmód kapcsolója, GT-ből egyenesen Sport+-ba, a tető közben nyílik.
Megjön a menetszél és a motor is éledezik, már nem a 7. 8. fokozat között gondolkozik a váltó, megpihent harmadikban és hagyja forogni a V8-at. Kicsi fék, majd nagy gáz az első éles jobbos kanyarban, a fordulatszámmérő úgy ugrik fel, mintha nem lenne holnap és a világ összes benzinje a miénk lenne. Pont ezért jöttem. Hogy három kanyar után levegőt se kapjak az adrenalinlökettől. Ez egy V8-as Aston Martin. Nekem most a világban kicsit végre minden rendben.





Rajongótábora nem akkora, mint a Ferrarié, a Lamborghinié, vagy a Porschéé, de az Aston Martin így is az élvonalba tartozik. Talán éppen ezért lengi körül némi misztikum, kevesebbet látni, nem jön szembe minden sarkon, mint a 911-es bármelyik generációja. Erről mindenki tudja, hogy igazi ritkaság és, ha csak a James Bond filmek miatt is, de felismerik az utcán. Egy igazi sztár, ami ha végig gurul az Andrássyn, garantáltan megállítja az időt maga körül.
Kicsit most közelebb került hozzánk az utóbbi években az Aston Martin, hiszen 2021 óta már Budapesten is lehet kapni a Gablini cégcsoport révén. Ha pedig azt kérdezed, mennyire van itthon jelentősége egy ilyen márkának, arra megnyugtató választ adhatnak a számok. Tavaly 6 darab DBS került itthon forgalomba, 10 DBX-et és 5 DBX 707-et adtak el, de még az évek múlva érkező Valhallára is befizettek ketten, aminek a végső ára sem ismert teljesen, de több százmilliós összegről van szó.
Az említett modellekhez képest a DB11 az alacsonyabb kategóriát képviseli a márkán belül, de semmivel sem ad, vagy mutat kevesebbet. Benne van az Aston Martin esszenciája és a legjobb génjei. Csodás túrakupé, potens sportautó, és ami a legjobb benne, hogy a technikára fókuszál. Kabrió változatát Volanténak hívják, a név pedig kötelez, egy gyönyörű, nyitható tetős sportautót takar.
Volante
Jelentése olaszul kormányt, spanyolul pedig repülést jelent. Mindkettő tökéletesen passzol az Aston Martin kabrióihoz, hiszen fantasztikus őket vezetni és a tető nélküli élmény a repülés szabadságához hasonló. Az első Aston Martin, amit így hívtak, a DB6-ból készült az Aston Martin Volante SWB (Short Wheel Base) volt. Később a Convertible és a Roadster neveket is használták, ma is csak a DB11 és a DBS kabrióját hívják Volanténak.
1966-ban mutatták be az első Aston Martin Volante névre keresztelt modellt a DB6-ra épülő SWB-ből