A megújult Passat utasterében valamivel könnyebb kiszúrni a változásokat, mint a karosszéria esetében. Az alap dizájn és hangulat a megszokott, ami azért itt-ott már tényleg kezd unalmassá, régimódivá válni. A klímakonzol kapcsolói, gombjai is ilyenek, de ami 2020-ban a legindokolatlanabb, az a DSG fokozatválasztó obeliszkje. Ez már egy Renault Captur után is rémesen középkorinak tűnik. Új viszont a teljesen digitális, változtatható információtartalmú műszerfal, amelyre akár a térképet is ki lehet tenni. Új a többfunkciós, gombokkal telerakott, alul lapított kormány, és a műszerfalon trónoló mutatós órát Passat feliratra cserélték.

Jól használható belső, kényelmes üléssel
Hogy mégis 2020-at írunk, azt a kizárólag USB-C típusú töltőcsatlakozók jelzik, amelyekből az elsőknek kettő, a hátsóknak egy darab jut és a telefonnak is van okosan kivitelezett, jó helyen lévő polc. Frissek a kárpitozáshoz használt anyagok, és az ajtóbelső dizájnja is más, mint eddig. Az R-Line felszereltséghez apró kis R emblémák is járnak, ezek a kormányküllőn és a furcsa, karbont imitáló mintájú üléskárpiton is feltűnnek. Az ergonómiába persze nehéz belekötni, a Passatnak volt ideje tökéletes-közelire fejlődnie.
Hogy elöl tágas, komfortos az autó, az magától értetődik, és hátul is szinte már indokolatlanul nagy mindenféle, de főleg a lábtér. A saját igényeimnek megfelelően belőtt első ülés mögé hátra bemászva szinte elvész az ember, még 190 centivel is. A hátsó ajtó formája furcsa, alul keskeny, nagy lábakkal ez lehet kellemetlen, fent meg irgalmatlanul nagy fül nyúlik hátra, ami kényelmes nyílást tesz szabaddá , de szűk helyen könnyen eléri a falat, másik autót.

Elképesztő lábtér a hátsó sroban
A hátsó utasok a temérdek hely mellett kapnak szellőzőt, klímavezérlővel, és mindenféle töltési lehetőséget, a már említett egyetlen USB C aljzaton kívül 12 voltos és 230 voltos konnektor is található itt. Igazán nagyvonalú a kínálat, hűtőtáskától a laptopig bármit lehet itt táplálni.
Csomagtartója a katalógusadatok szerint 586 literes, amit az üléslehajtogatás után akár 1152 literesre lehet bővíteni, és a támlák ledöntése után sík felületre lehet pakolni. Van menő, masszív szatyortartó, világítás, viszont a pinceszinten nincs pótkerék, bár az autóban lenne neki hely. Ami még érdekes, hogy motor nyitja, csukja a csomagtartó ajtaját, ami négyajtósoknál nem gyakori.
Fedélzeti rendszere szerintem példaértékű, sőt, igazából kissé már overkill, annyiféle lehetőség van benne, mindent személyre szabhat a tulaj és a megjelenítés, a működés is nagyon összeszedett. A gesztusvezérléstől – nem kell hozzáérni a kijelzőhöz, sok funkcióhoz elég kalimpálni előtte – meg nagyon űrtechnikának tűnik az egész. A telefon párosítása talán még nem ment autóban ennyire könnyen, gyorsan, kevés gombnyomkodással sikerült.

Az utóbbi idők egyik legjobban használható, fedélzeti rendszere