Röviden – Mercedes-Benz G500 2019. | |
---|---|
Mi ez? | A Mercedes-Benz 1979-ben kezdte gyártani a G-osztályt, és csak tavaly, 2018-ban mutatták be az időközben klasszikussá érett terepjáróból a második generációs modellt. |
Mit tud? | Terepen nagy király, de a G osztályt mégis szinte csak városban, aszfalton használják. Ahol roppant gyorsan és színpadiasan tud nyílegyenesen menni. |
Mibe kerül? | A G listaára 33,686,750 forinttól indul, a G500-asé pedig 38,063,170 forinttól. |
Kinek jó? | Bárkinek, aki tele van pénzzel, de kicsi aaa az önbizalma. Ezt a szót kerestem. Ettől az autótól tuti rendbe jön minden. |
Az elmúlt években hallhattuk párszor, hogy vége, most aztán végleg befejezik a G-osztály gyártását, sluszpassz, ennyi volt. Aztán mégsem. Miért is tennék, a vásárlóközönség – tehetős figurák, akiknek általában rengeteg, közlekedésre sokkal alkalmasabb autójuk is van a garázsban – szinte bármennyit hajlandó kifizetni egy G-osztályért, így oltári hülyeség lenne, ha nem szolgálná ki őket a gyártó.
Ők pedig boldogan gubbasztanak majd az offroad legendában, csapkodják tiszta erőből a mázsás ajtókat, nézegetik a három differenciálzár gombját a középkonzolon és legfeljebb akkor hagyják el a világ egyik legkomolyabban megépített terepjárójával a biztonságos aszfaltcsíkot, amikor a golfklubban fél kerékkel véletlenül ráállnak a gyepre. Ha lenne a modern kori G-osztálynak lelke, nagyjából annyira lenne szomorú, mint egy Ferrari F40-es, amelyre újrafutózott, fenyőmintás Pápai gumit húznak és csak a határban lévő, bakhátas földúton használnak.