Wranglert jelenleg kétféle tengelytávval, két- illetve négyajtós változatban lehet kapni, a tesztben most a terepen valamivel nehézkesebb, viszont a kényelmesebb, tágasabb, használhatóbb belsejű, hosszabb változatot próbálgatjuk. Ennek hossza 4882 milliméter, szélessége 1894 mm, magassága 1848 mm, tengelytávja pedig 3008 mm. Terepjárónál fontos még a szabad hasmagasság is, ez a Wrangler Rubicon esetében 25,2 cm, de a kevésbé durva terepre szánt Sahara és Sport változatoknál ez az adat már csak 24,2, illetve 23,2 centiméter. Gyárilag mindegyik modell bő 76 centis gázlón képes beázás nélkül áthaladni, legfeljebb 8 km/órás tempóval. Az első terepszöge 36, a hátsó 31,4 fokos, a rámpaszöge pedig 20,8.

A két autó között van 58 év, és 150 lóerő különbség, pár dologban viszont nagyon hasonlítanak. Megtalálnád ezeket?
A Wrangler megjelenése az elmúlt 33 évben szerencsére nem sokat változott, sem alapjaiban, sem dizájnjában. Láthatóan nagyon ügyeltek rá, hogy a márkára, modellre jellemző részletek szinte változatlanul maradjanak a frissítés ellenére is. Így megmaradt a TJ változatról ismerős, kissé megtört síkú hétlyukú hűtőmaszk, a CJ jellegzetes kerek lámpái, amelyek belecsípnek a szélső függőleges rácsnyílásokba, és a Willys-re jellemző sárvédőív is. Hangsúlyosak az ajtózsanérok, illetve minden más zsanér is, klassz a motorháztetőt rögzítő csatos zár, és az üzemanyagbetöltő kazánlemez vastagságú fém fedele is.

Így fest leszedett tetőkkel
Bár csak kétféle karosszériaméretben létezik a Wrangler, mégis ezernyi variációt lehet belőle összelegózni. Lehet kapni sima vászontetős, nyitható tetős, de akár darabokra szedhető fedéllel, teljesen lecsupaszítható változatban is. Talán ez utóbbi a legszórakoztatóbb, ahol az első két ülés fölötti tető két darabban, szerszám nélkül másodpercek alatt leszerelhető és betehető hátra a csomagtartóba.

A kétdarabos tető pillanatok alatt lekapható
Ha kerítünk még egy felnőttet, akkor nyolc csavar oldása után a teljes hátsó tetőrész is ledobható az autóról. Extra szerszám nem kell a művelethez, a kis racsnis készlet a csomagtartóban várja a bevállalós sofőrt, utast. A tetőhöz kapcsolódó elektromos csatlakozó egy mozdulattal bontható, ugyanúgy, mint a hátsó ablak mosóberendezésének csöve is, amely szétpattintás után zár is, nem folyik belőle semmi.

Kétféle tengelytávval kapható a Wrangler, ez a hosszabb, bő háromméteres
Aki még nem fáradt el, az az ajtókat is lekaphatja, ezeket szintén másodpecek alatt lehet megszabadítani az elektromos bekötéstől és a nyitást határoló hevederektől is. Nem, még mindig nincs vége a szerelésnek, az új Wrangleben a szélvédőt is aránylag könnyű ráfektetni a motorháztetőre. Igaz, ennek sok értelme nincs, szélvédő nélkül sem férünk át vele sorompók, kidőlt fák alatt, mert a bukócső ilyenkor is fixen áll a helyén. Ugyan fektethetnénk még egy M60-as géppuskát is ledöntött szélvédőre, de ez nem túl elfogadott hobbi mifelénk. Szóval nem érdemes a szélvédővel vacakolni, mert 40 km/órás tempó fölött már senkinek nem lesz őszinte mosolya az autóban.

Az apró fekete bigyókra lehet támasztani a lehajtott szélvédőt