Továbbra is előzetes tájékoztatást hajlandó csak adni legendás terepjárójának új kiadásáról a Mercedes, ám a korábbi felületes információk után végre néhány konkrétum is elhangzott.

Mercedes-Benz G-osztály

Tudjuk például az autó néhány méretét: az újonc 53 mm-rel hosszabb és nem kevesebb mint 121 mm-rel szélesebb elődjénél. Ez a helykínálatnak és a lenyűgöző megjelenésnek egyaránt jót tesz. Előbbi kifejezetten bőséges lett, elöl +38, hátul +150 (!) mm lábtér, de a vállaknak és a könyököknek is több hely jut, utóbbit pedig az erősíti, hogy az eddiginél szűkebbek az illesztési hézagok, a kerékívburkolatokat és a lökhárítókat pedig a karosszéria szerves részeként alakították ki, míg korábban szembeötlő volt utólagos jellegük.

Mercedes-Benz G-osztály

Eddig titkolták az autó formavilágát (nem mintha nem sejtettük volna, hogy pont úgy fog kinézni, mint eddig), de most már azt is tudjuk, hogy a kerek fényszóró és a műszerfal szélén elhelyezett légbeömlők, a kitüremkedő irányjelzők és a hangszórók formája között nem véletlen a hasonlóság.

Persze nem lehet minden archaikus: a műszeregységet például a márka egyre több modelljében (immár az A-osztályban is) megjelenő, 12,3 colos monitorpár helyettesíti – kár, hogy a 108 ezer euró körüli alapár ellenére az opciós listára került a dupla digitális kijelző.

Mercedes-Benz G-osztály

Ami a terepalkalmasságot illeti, merev létraváz, három teljesen zárható differenciálmű, felező gondoskodik a be- és kijutásról. Elöl kettős keresztlengőkaros független felfüggesztés, hátul merev tengely dolgozik, állítólag az ebből eredő, jobb közúti menettulajdonságok ellenére még javult is a terepjáró képesség. Elöl 27, hátul 24,1 cm a szabad hasmagasság, a gázlómélység az eddigi 60 helyett 70 centi, a kapaszkodó képesség 100% (45°, talajtípustól függően), az oldaldőlési szög 35° (+7°), de az első (31°), középső (26°) és hátsó (30°) terepszög is egy-egy fokkal nőtt.

Mercedes-Benz G-osztály

A Mercedeseknél megszokott, számtalan üzemmód itt is megtalálható, kiegészülve egy vadonatúj vezérléssel. A G-Mode automatikusan kapcsolódik, ha a vezető reteszeli bármely differenciálművet, vagy kapcsolja a felezőt, és a terepjáráshoz optimális módon módosítja a lengéscsillapítást, a kormányzást és a gázreakciókat. G-üzemben a váltó a lehető legkevesebbet kapcsolgat, így folyamatos az erőátvitel.

Közúton a feljavított futómű mellett a 170 kilóval csökkentett saját tömeg jelent előnyt: a létraváz gyártásánál helyenként nagy szakítószilárdságú acélt alkalmaztak, a motorházfedél, a kerékdobok és az ajtók pedig alumíniumlemezből vannak. A tetőoszlopok változatlanul acélból készülnek, a karosszéria torziós merevsége 55 százalékkal nőtt.

Mercedes-Benz G-osztály

Egyelőre egyetlen motorvariánst mutattak be: a G500 orrában egy 4,0 literes V8-as biturbó egység duruzsol, 422 lóerővel és 610 Nm nyomatékkal. A váltó a kilencfokozatú egység speciálisan átdolgozott változata. A fürgébben reagáló, gyorsabban kapcsoló váltómű csökkenti a zajt és a fogyasztást: az előző széria G550-ese (4.0 V8, 416 LE, 610 Nm) hétfokozatú automatával 18,1 litert kortyolt százon, míg a vele egyenértékű újdonság 11,1 litert kér 100 kilométeren.

Mercedes-Benz G-osztály

Ebben nyilván az elektromechanikus szervokormány alkalmazása is játszik némi apró szerepet; az elektronikus vezérlés révén az autót akár parkolórobottal is felszerelhetjük, illetve üzemmódtól függően háromféle kormányzási karakterisztika aktiválható.

Ha mozgásban is megnéznéd az új G-osztályt, kattints ide.

Forrás: Mercedes-Benz