Utastér
A Ford személyautóiban található stílus köszön vissza a Transitban is, csak minden egy kicsit nagyobb. Óriásiak az üvegfelületek – a szélvédő is nagyobb lett, a könnyebb, kényelmesebb városi használat érdekében – illetve a tárolórekeszek száma és mérete is más, mint amit személyautókban megszoktunk. A 230 voltos konnektorról kéziszerszámokat is tölthetünk menet közben, a kormány mögött elhelyezkedő, az ablakig tartó extra rekeszben pedig USB-csatlakozó és 12 voltos szivargyújtó is található, illetve az ülések alatt sincs kárba veszett hely.

De miééért kellett oda az az izé? A bal láb vagy a kuplungpedál alatt, vagy nyakban van. Egyik sem igazán élvezetes.
Az akár fűthető ülések kényelmesek, a korábbinál nagyobb úton mozgathatók előre-hátra, illetve fel és le, a vezetéshez szükséges erők éppen olyanok, hogy a nap végére sem kap senki izomlázat az apró, már nemcsak magasságában, hanem mélységében is állítható kormány tekergetésétől, a váltó kapcsolgatásától, vagy a kuplung taposásától. Emellett csendes is a kabin, így a zajterhelés is elenyésző. Egyedül a bal lábnak nincs elegendő hely, azt ugyanolyan csapnivalóra tervezték, mint amilyen az előző kivitelben is volt. Kár érte.

Nagyobb úton mozgathatóak az ülések
Raktér
Gondolhatnánk, hogy egy raktérben túl nagy csodát nem lehet tenni. Pedig de. A tisztességes fényt adó LED-es világítás nemcsak kényelmes, de biztonságos is. Hasonlóan a masszív, rakományrögzítő fülekhez. A padlót borító, a széleken 10 centis magasságig felkúszó műanyag betét ugyan véd a kosztól, könnyen tisztíthatóvá teszi a belsőt, de itt-ott elég sérülékenynek tűnik.
A kifutó modellhez képest mintegy 10 százalékkal nagyobb raktér mellett a kihasználhatóság is javult, köszönhetően a függőlegeshez közelebb álló oldalfalaknak, és az óriási, 1300 milliméter széles rakodónyílást kínáló, tágra nyitható, a korábbinál magasabb ajtóknak. Míg az elődbe csak 3, az új Transitba már 4 szabványos raklap is befér, akár villástargoncával pakolva is.

Ez éppen 450 kilogrammnyi homok, ügyesen bekoporsózva
Vezetőtámogatás
A menetstabilizáló szériában jár a Transithoz, emellett sávelhagyásra figyelmeztető, abroncsnyomást figyelő, segélyhívó rendszer is elérhető hozzá, de akár adaptív tempomattal is felszerelhető. Hárombetűs rövidítésekben is dúskál a katalógus, így TCS, RSC, CC, TSC, EBL, HSA, LAC, EBA is segíti a vezetőt. (Magyarul adaptív terhelésszabályozás, borulásvédelem, utánfutó-stabilizáló rendszer, hegymeneti elindulássegítő, vészfékasszisztens, adaptív féklámpa stb.)
A rövid tesztköröket 450 és 600 kilogramm közötti rakománnyal tettük meg. Ezekkel a Transit kényelmes, kellemes rugózásúvá válik, már nem pattog, mint ahogy üresen tenné, de a motor még magabiztosan rángatja maga után, vagy éppen tolja a dobozt, hajtástól függően. Mindhárom változatban a legerősebb, 155 lovas motor dolgozott, kényelmesen, könnyedén kapcsolható hatfokozatú manuális váltóval párosítva.
Az új Transit sorozatgyártása 2014 második negyedévében indul el teljes gőzzel. Az európai piacra szánt darabok Törökországban készülnek, míg az amerikaiak Kansas City-ben. Az orosz elabugai gyár az év harmadik negyedétől indul. Bár más most is rendelhető az új Ford Transit, de az értékesítés világszerte 2014 tavaszán kezdődik meg. Igaz, a Ford több lépcsőben vezeti be az új Transitot, és csak a második fázisban érkeznek a DCiV, Kombi, Kombi Van, Chassis Cab L5 és Double Chassis Cab változatok. Ezek 2014 utolsó negyedévétől rendelhetők majd.