Rosszul megy az országnak, de jól megy a Renault-nak. Bár idén újra egyre kevesebb megrendelés érkezik új személyautókra, a Renault Hungária márciusig több kocsit adott el, mint tavaly az első negyedévben. A Dacia különösen jól teljesít, de az új Clióval – amely odahaza, Franciaországban eddig messze a legsikeresebb autó az idén – a Renault márka szekere is jól szalad.

Clio RS

Most épp két új Clio-változat, a sportos-erős RS és a családi-praktikus Grandtour mutatkozott be magyar földön az újságíróknak. Sajnos az RS-t csak nézegetni volt szabad, rendszám híján nem próbálhattuk ki az immár turbómotoros Cliót. Az 1,6 literes blokk a Renault és a Nissan közös fejlesztése (ismerhetjük már a Juke-ból), 200 lóerős, ezzel váltották le az előd kétliteres szívómotorját.

Az új Clio RS; fura, de ötajtós
Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Dízel, V6-os benzines hanggal

Dízel, V6-os benzines hanggal

Az új Clio RS; fura, de ötajtós
Immár nem kétliteres szívó, hanem 1,6 literes turbómotor mozgatja a Clio RS-t
200 lóerő, 6,7 másodperces 0-100, 230 km/h végsebesség
Hatfokozatú duplakuplungos váltóval, rajtautomatikával
Alapáron jár az RS-hez a differenciálzár. Alig várjuk a pályatesztet!
6,39 millió forintért vesztegetik
Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban
Fekete és piros adja meg az alaphangulatot a Clio RS kabinjában
Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour
1,2 literes szívó benzinmotorból, 0,9 literes turbósból és a másfél literes dízel két verziójából áll a motorpaletta
Clio Grandtour. 75-től 90 lóerős teljesítményig terjed a skála (a 120 lóerős GT később érkezik)
Maróti Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője  méltatja a Clio Grandtourt
Régi és új. Unalmas-átlagosból markáns jellem
Laposabb-szélesebb az új modell
Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak
Fél-elölről talán van egy kis hasonlóság előd és utód között
Az új Clio RS-t csak megnéznünk volt szabad, de a kombi Clióval el is mehettünk egy fordulóra. Minél több időt töltöttünk benne, vele, annál inkább tetszett.
Három felszereltségi szintben kapható, egy igazán jól összerakott dízel is belefér 4,5 millióba
Arányai nem a legszerencsésebbek, de a jól eltalált részletekkel mégis kívánatos a kis Renault kombi. 3,19 millió forinttal indul az árlista - klíma nélkül
A Clio Grandtournak alig akad versenytársa, csak az ósdi Fabia Combi, a Seat Ibiza ST és a közeli rokon Dacia Logan MCV hozható fel alternatívának
Élvezetesen vezethető, kezes, reszponzív autó, fényévekkel jobb elődjénél
Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is
443-tól 1380 literig bővíthető a raktér
A jópofa dizájn-kiegészítők feldobják a kabint
Egyelőre csak kézi váltóval kapható
Senki nem tudja, mi ez a 7-es
Francia hagyomány a megszokást igénylő, megosztó műszeregység
A másfél literes dízel szívesen pörög, illik a kocsihoz
Az R-Link nevű elektronikai csomag része a hangszórókra küldött ál-motorhang. A dízel is V6-os szörnnyé változhat akusztikailag
Egyre jobban érzik az érintőképernyők műfaját a gyártók, bár a telefonokhoz képest nagy lemaradásban vannak az ergonómiát és a testreszabhatóságot illetőleg
Salamon töke elbújhat a lakkozott középkonzol mögött
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel
A padló alatti rekesz 85 literes
Dízel, V6-os benzines hanggal 70
Fotó megosztása:

Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban


Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó tartozik hozzá, a kormány mögötti kapcsolófülekkel, rajtprogrammal. Az új Clióhóz új RS monitor készült, mely a hétcollos központi kijelzőn mutatja parádés grafikával illusztrált adatait a telemetriáról, a motor, váltó állapotáról. A köradatokat el is menthetjük, az USB-kimeneten keresztül.

Kívülről majd’ háromcentis ültetés, piros féknyereg, fekete felni, diffúzor és látványos frontspoiler segít felismerni az RS Cliót. Belül a fekete kárpitot piros díszítésekkel, varrásokkal dobták fel.

A Cup kivitelt még megültették pár milliméterrel, és spéci lengéscsillapítóval készítették fel a pályaautózásra. Az új Clio RS listaára 6 390 000 forint, a kocsi már megvásárolható a Renault-kereskedésekben.

Adatlap – Renault Clio RS
Motor, teljesítmény, tömeg
Lökettérfogat (cm3) 1618
Saját tömeg (kg) 1279
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 147[200]/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1750
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,7
Végsebesség (km/h) 230
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2 kibocsátás (g/km) 144

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour


Clio Grandtour

A kevésbé izgalmas, mindazonáltal alighanem sokkal nagyobb példányszámban utcára kerülő kombi Cliót méltatva Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője odáig merészkedett, hogy a Grandtourt a piac egyik legszebb autójának nevezte. A nézőtéren erre halk moraj volt tapasztalható.

Azt mindenképp el kell ismerni, hogy szebb, mint az előző volt. A púpos, orrnehéz, túl magas forma helyett egy púpos, orrnehéz, de részleteiben nagyon érdekes, összességében sokkal látványosabb kocsi lett az új Clio Grandtour.

A tengelytáv a Clióé, de hátul 20 centivel hosszabb a karosszéria. 443 literes a csomagtartó, ez 1380 literre bővíthető. Ebből a padló alatti rekesz 60 literes. Az első ülés ledöntésével 2480 mm hosszú lapraszerelt IKEA-szekrényt is berakhatunk.

Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak

Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak

A beltér, akár a rövid Clióban, ízlés szerint alakítható a színes intarziákkal a megrendelés során. Minden Clio kombi kártyával nyílik-záródik, a drágább modelleknél természetesen elő sem kell venni a kártyát nyitáshoz, indításhoz. Tolatókamera, kétzónás automata klíma is rendelhető a kocsihoz, és még a legolcsóbb kivitelben is ott dübörög a gyári mélynyomó.
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel


A Renault megszokott elektronikai extrái, az érintőképernyős, GPS-es Media Nav rendszer, a SIM-kártya alapú mobilnetes cucc, az R-Link is kérhető a Grandtourba; utóbbi a hírek, időjárási adatok mutatása mellett akár az érkező e-mailek felolvasására és hangutasításos megválaszolására is képes. A vezetési szokásainkat éberen figyelő, majd megkritizáló Eco-Driving program személyre szabott tanácsokat ad a spóroláshoz.

Ráadásul az új Clio Grandtourt még vezetni is jó.

Az előd bemutatóján is ott voltam, és máig élénken emlékszem, mennyire dülöngélt szegény a legkisebb kormánymozdulatra is nagyobb tempónál. Hát ez nem dülöngél. Stabil, de agilis, lelkesen követi a kormány mozdulatait, kifejezetten jó vezetni, az erősebb dízelt legalábbis, amit pár kilométer erejéig próbálhattunk ki Telki környékén.

Egyelőre csak kézi váltóval kapható

Egyelőre csak kézi váltóval kapható

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is


Különösen vicces a hangszórókból áradó vérmes ál-motorhang; a másfél literes, négyhengeres dízel egy V6-os sportmotor röffenéseivel és mély orgánumával szórakoztatott bennünket. Akár a normál Cliónál, a kombiban is az R-Link menü Szolgáltatások pontjában választhatunk az előre programozott, szintetizált hangok közül.

Igazán erős motor egyébként nincs a Clio kombihoz. Az alap az 1,2 literes, 75 lóerős, ami – a Dacia Loganban szerzett tapasztalataim alapján – méltatlanul gyenge ehhez az autóhoz. A 0,9 literes turbó 90 lóerővel már jó választás, de ez a nagy rakterű kombi szinte kívánja a dízelt.

Az 1.5 dCi 75 és 90 lóerős verziója kérhető a kocsihoz, egyik sem egy erőmű, de a 90 lovassal már majdnem megy úgy az izgalmas formájú kocsi, mint ahogy kinéz.

Clio Grandtour árak
Authentique 1.2 16V 75 LE 3 190 000 Ft
1.5 dCi 75 LE 3 870 000 Ft
Expression 1.2 16V 75 LE 3 490 000 Ft
0.9 TCe 90 LE 3 830 000 Ft
1.5 dCi 75 LE 4 170 000 Ft
1.5 dCi 90 LE 4 510 000 Ft
Dynamique 1.2 16V 75 LE 3 690 000 Ft
0.9 TCe 90 LE 4 030 000 Ft
1.5 dCi 90 LE 4 710 000 Ft

Automata, duplakuplungos vagy robotváltó egyelőre nincs a Clio Grandtourhoz. Az autó három felszereltségi szinten rendelhető, a fapados Authentique-ban nincs klíma, de van ESP, négy légzsák, Renault-kártya, villanyablak elöl, villanytükör.

Az Expressionben ott a manuális klíma és a Media Nav. Felfoghatatlan ellenben, hogy a csúcs Dynamique-ban a 16 collos felni mellett még kiemelt szolgáltatásnak számít az automata ablak – de csak a vezető oldalán.

Az új Clio április 15. és 20. között nyílt napokon mutatkozik be a Renault-szalonokban; érdemes megnézni, kipróbálni. A kis kombik szerény, mindössze a Fabia Combiból és Ibiza ST-ből álló kínálatát végre valami érdekes kocsi dobja fel – ami helykínálatában, szolgáltatásaiban akár az eggyel nagyobb kategória egyszerűbb autói helyett is alternatívát mutat.