Rosszul megy az országnak, de jól megy a Renault-nak. Bár idén újra egyre kevesebb megrendelés érkezik új személyautókra, a Renault Hungária márciusig több kocsit adott el, mint tavaly az első negyedévben. A Dacia különösen jól teljesít, de az új Clióval – amely odahaza, Franciaországban eddig messze a legsikeresebb autó az idén – a Renault márka szekere is jól szalad.

Clio RS

Most épp két új Clio-változat, a sportos-erős RS és a családi-praktikus Grandtour mutatkozott be magyar földön az újságíróknak. Sajnos az RS-t csak nézegetni volt szabad, rendszám híján nem próbálhattuk ki az immár turbómotoros Cliót. Az 1,6 literes blokk a Renault és a Nissan közös fejlesztése (ismerhetjük már a Juke-ból), 200 lóerős, ezzel váltották le az előd kétliteres szívómotorját.

Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Az új Clio RS; fura, de ötajtós

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban

Hangulatos enteriőr a kis méregzsákban


Hatfokozatú, dupla kuplungos váltó tartozik hozzá, a kormány mögötti kapcsolófülekkel, rajtprogrammal. Az új Clióhóz új RS monitor készült, mely a hétcollos központi kijelzőn mutatja parádés grafikával illusztrált adatait a telemetriáról, a motor, váltó állapotáról. A köradatokat el is menthetjük, az USB-kimeneten keresztül.

Kívülről majd’ háromcentis ültetés, piros féknyereg, fekete felni, diffúzor és látványos frontspoiler segít felismerni az RS Cliót. Belül a fekete kárpitot piros díszítésekkel, varrásokkal dobták fel.

A Cup kivitelt még megültették pár milliméterrel, és spéci lengéscsillapítóval készítették fel a pályaautózásra. Az új Clio RS listaára 6 390 000 forint, a kocsi már megvásárolható a Renault-kereskedésekben.

Adatlap – Renault Clio RS
Motor, teljesítmény, tömeg
Lökettérfogat (cm3) 1618
Saját tömeg (kg) 1279
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 147[200]/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1750
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,7
Végsebesség (km/h) 230
Fogyasztás
Vegyes (l/100 km) 6,3
CO2 kibocsátás (g/km) 144

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour

Szakítás az unalommal: vidám, élénk színekben érkezik a Clio Grandtour


Clio Grandtour

A kevésbé izgalmas, mindazonáltal alighanem sokkal nagyobb példányszámban utcára kerülő kombi Cliót méltatva Maróthy Miklós, a Renault Hungária ügyvezetője odáig merészkedett, hogy a Grandtourt a piac egyik legszebb autójának nevezte. A nézőtéren erre halk moraj volt tapasztalható.

Azt mindenképp el kell ismerni, hogy szebb, mint az előző volt. A púpos, orrnehéz, túl magas forma helyett egy púpos, orrnehéz, de részleteiben nagyon érdekes, összességében sokkal látványosabb kocsi lett az új Clio Grandtour.

A tengelytáv a Clióé, de hátul 20 centivel hosszabb a karosszéria. 443 literes a csomagtartó, ez 1380 literre bővíthető. Ebből a padló alatti rekesz 60 literes. Az első ülés ledöntésével 2480 mm hosszú lapraszerelt IKEA-szekrényt is berakhatunk.

Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak

Egyéniségből százszor több jutott az új Clio Grandtournak

A beltér, akár a rövid Clióban, ízlés szerint alakítható a színes intarziákkal a megrendelés során. Minden Clio kombi kártyával nyílik-záródik, a drágább modelleknél természetesen elő sem kell venni a kártyát nyitáshoz, indításhoz. Tolatókamera, kétzónás automata klíma is rendelhető a kocsihoz, és még a legolcsóbb kivitelben is ott dübörög a gyári mélynyomó.
Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel

Tágas, jól pakolható, alacsony rakodóperemmel


A Renault megszokott elektronikai extrái, az érintőképernyős, GPS-es Media Nav rendszer, a SIM-kártya alapú mobilnetes cucc, az R-Link is kérhető a Grandtourba; utóbbi a hírek, időjárási adatok mutatása mellett akár az érkező e-mailek felolvasására és hangutasításos megválaszolására is képes. A vezetési szokásainkat éberen figyelő, majd megkritizáló Eco-Driving program személyre szabott tanácsokat ad a spóroláshoz.

Ráadásul az új Clio Grandtourt még vezetni is jó.

Az előd bemutatóján is ott voltam, és máig élénken emlékszem, mennyire dülöngélt szegény a legkisebb kormánymozdulatra is nagyobb tempónál. Hát ez nem dülöngél. Stabil, de agilis, lelkesen követi a kormány mozdulatait, kifejezetten jó vezetni, az erősebb dízelt legalábbis, amit pár kilométer erejéig próbálhattunk ki Telki környékén.

Egyelőre csak kézi váltóval kapható

Egyelőre csak kézi váltóval kapható

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is

Helykínálata, szolgáltatásai felveszik a versenyt némely egy kategóriával nagyobb modellekkel is


Különösen vicces a hangszórókból áradó vérmes ál-motorhang; a másfél literes, négyhengeres dízel egy V6-os sportmotor röffenéseivel és mély orgánumával szórakoztatott bennünket. Akár a normál Cliónál, a kombiban is az R-Link menü Szolgáltatások pontjában választhatunk az előre programozott, szintetizált hangok közül.

Igazán erős motor egyébként nincs a Clio kombihoz. Az alap az 1,2 literes, 75 lóerős, ami – a Dacia Loganban szerzett tapasztalataim alapján – méltatlanul gyenge ehhez az autóhoz. A 0,9 literes turbó 90 lóerővel már jó választás, de ez a nagy rakterű kombi szinte kívánja a dízelt.

Az 1.5 dCi 75 és 90 lóerős verziója kérhető a kocsihoz, egyik sem egy erőmű, de a 90 lovassal már majdnem megy úgy az izgalmas formájú kocsi, mint ahogy kinéz.

Clio Grandtour árak
Authentique 1.2 16V 75 LE 3 190 000 Ft
1.5 dCi 75 LE 3 870 000 Ft
Expression 1.2 16V 75 LE 3 490 000 Ft
0.9 TCe 90 LE 3 830 000 Ft
1.5 dCi 75 LE 4 170 000 Ft
1.5 dCi 90 LE 4 510 000 Ft
Dynamique 1.2 16V 75 LE 3 690 000 Ft
0.9 TCe 90 LE 4 030 000 Ft
1.5 dCi 90 LE 4 710 000 Ft

Automata, duplakuplungos vagy robotváltó egyelőre nincs a Clio Grandtourhoz. Az autó három felszereltségi szinten rendelhető, a fapados Authentique-ban nincs klíma, de van ESP, négy légzsák, Renault-kártya, villanyablak elöl, villanytükör.

Az Expressionben ott a manuális klíma és a Media Nav. Felfoghatatlan ellenben, hogy a csúcs Dynamique-ban a 16 collos felni mellett még kiemelt szolgáltatásnak számít az automata ablak – de csak a vezető oldalán.

Az új Clio április 15. és 20. között nyílt napokon mutatkozik be a Renault-szalonokban; érdemes megnézni, kipróbálni. A kis kombik szerény, mindössze a Fabia Combiból és Ibiza ST-ből álló kínálatát végre valami érdekes kocsi dobja fel – ami helykínálatában, szolgáltatásaiban akár az eggyel nagyobb kategória egyszerűbb autói helyett is alternatívát mutat.