Nemrég írtunk az “álmatag Toyota” világképnek csúnya gyomrost bevivő, sportosra újult Aurisról, most pedig a márka családi autója, a Verso is kívül-belül alaposan felfrissült.

Mi változott:

Kívülről nézve a megújult lökhárító, új hűtőrács, az átdogozott – LED-es nappalifényt is magában foglaló – agresszívabb fényszóró, nagyobb embléma és az Aurishoz hasonló fizimiska teszi fiatalosabbá a Verso-t. A ködlámpa króm keretet kapott, a külső visszapillantó tükör pedig kisebb légellenállású, kevésbé zajos lett, illetve az autó is megnyúlt két egész centiméterrel.

Fiatalosabb megjelenés, agresszivabb lámpák

Az utastérben új burkolatok, anyagok teszik kellemesebbé a teret, legtöbbjük kellemes tapintású, a kormány bőrborítást kapott – felszereltségi szinttől függően – és apróbb króm betétek is kerültek a belsőbe. A műszerfal órái fehér-, míg az ablakemelők, egyéb gombok, kapcsolók háttérvilágítása narancsszínű.

A válság ellenére a Toyotának nem alakult rosszul a tavalyi év. Több mint 15 ezer darabbal több autót adtak el, mint egy esztendővel korábban, a hibrid Prius egész családdá nőtte ki magát, és eközben Európában már gazdára talált a félmilliomodik hibridjük is. És nem mellékesen megérkezett a remek GT86-os is, amely alaposan felforgatta, a Toyotáról az utóbbi időkben kialakult képet. Lexusból is túl vannak már a félmillió eladott darabon – ebből 126 ezer ment el Európában – és ezzel a teljesítménnyel a Lexus már a német prémium-szentháromság nyakában liheg, a negyedik helyen.

Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban

A fiatalosabb, a nagy kerek márkaarculatba jobban illő külső, illetve a barátságosabb, jobb anyagokból épített belső mellett a menetteljesítményen is javítottak. A merevebb kasztni az autózásban is nagyobb élvezetet jelent, így 34 extra hegesztési ponttal extrázták fel a fém vázat, javult az autó légellenállása, és újra hangolták a kormányt, futóművet is.

Élesben

A magyar csoportnak a kétliteres dízelmotoros tesztautók jutottak, ötüléses kivitelben, így legfeljebb a színt tudtuk magunk kiválasztani. Szerencsére ebből is van három új, kétfajta kék, és az eddig a hibrid modelleknek tartogatott gyöngyfehér.

Nizzai jövés-menés közben a megújult Verso:

Menet közben tényleg csendesnek tűnik a Verso, sem a motortérből sem kintről nem igazán hallatszik be semmi. A hatfokozatú kéziváltó nem lelkesedik a szapora váltásokért, igaz, a hosszú fokozatok is inkább az autópályás, gyorsabb menetekhez illenek jobban. 130-as tempónál a nyomatékos dízelmotor alig forog többet percenként 2000-nél. Kormánya, fékje is inkább a nyugodt, kényelmes, stresszmentes vezetéshez passzol.

Hellyel jól áll a Verso, a 2780mm-es tengelytáv elegendő teret hagy minden utasnak. Pláne, hogy a második ülésorát 195mm-t lehet tologatni előre-hátra, és a háttámlák dőlésszöge is állítható. A három-üléssoros változatokban 155 és 440 liternyi csomagtartó rámolható tele, attól függően, hogy sok embert, vagy sok csomagot kell-e szállítani. Emellett az utastérben is akadnak tárolóhelyek: ajtózsebek, kétrészes kesztyűtartó, emeletes tárolóhely a könyöklőben, és aprócska zseb a hordozható zenelejátszónak az USB-aljzat mellett, stb. Mi az ötszemélyes változatot próbáltuk, ott még a csomagtartó alja is több szintes, illetve a két széle is akadnak kisebb rekeszek a holminak.

Szívvizsgálat után

Átdolgozták a Verso népszerű, kétliteres dízelmotorját is. Amolyan japán módon, semmi látványos nagy dobás, csak pár apró lépéssel még közelebb a tökéleteshez. Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát teljesítő 2,0 D-4D motor több ponton is megújult, – új változó geometriájú turbó, kisebb belső ellenállás, jobb hőháztartás, 5kg-mal kisebb tömeg – így a nyomaték most már alacsonyabb fordulatszámnál megérkezik. 0,4 literrel kevesebb gázolajat igényel 100 kilométeren, mint a finomítás előtti változat, és ezzel párhuzamosan  a CO2 kibocsátása is csökkent, 129g/km-re.

Motorválaszték:
Dízel:                                        
Benzines:
2,0D-4D MT-6: 124LE1,6 Valvematic MT-6: 132LE
2,2D D-CAT AT-6: 150LE1,8 Valvematic MT-6: 147 LE
2,2D-CAT MT-6: 177LE1,8 Valvematic CVT-7: 147 LE

Az egyik legkedveltebb családi autó.

Felszereltségi háromféle felszereltségi szint közül lehet választani, a Live nappali fényt, manuális légkondicionálót, állítható magasságú vezetőülést kínál az Active könnyűfém keréktárcsát kétzónás digitális klímát, hűthető kesztyűtartóval, bőr kormánykereket, tempomatot, bloetooth kapcsolatot tartalmaz, míg a Longe intelligens, nyitási- és indítási rendszert, eső‘- szürkületérzékelőt fényre sötétedő‘ belső‘ tükröt, parkolássegítő radarokat elöl-hátul, illetve Xenon fényszórókat is tartalmaz.

Előre-hátra tologatható a második üéssor

Mikortól, mennyiért?

A gyár a Törökországban készített Verso-ból idén 50 ezer darabot szeretne értékesíteni, ami az évek óta stabilan teljesítő kategóriában 5 százalékos részesedést jelenthet. Durván fele-fele arányban megy majd a dízel és a benzines, míg a statisztikák szerint az 5, illetve 7 üléses változat közül az utóbbiból fogy majd több, úgy 10 százaléknyival.

Csendesebb, finomabb autó vált belőle

A Toyota Verso forgalmazása február elsejétő‘l indul, a célkeresztben pedig a családok, illetve a flottaügyfelek is megtalálhatóak. Érdekes, hogy a határozottan családi autóként jellemzett típusból több kerül flottákba, mint családokhoz, az arány 60-40 a flottavásárlók javára. A belépőszintű benzines változat várhatóan 4 990 000 forintba kerül majd, míg a legolcsóbb dízelért kis híján egymillióval többet, 5 890 000 forintot kérnek majd.