Nemrég írtunk az “álmatag Toyota” világképnek csúnya gyomrost bevivő, sportosra újult Aurisról, most pedig a márka családi autója, a Verso is kívül-belül alaposan felfrissült.

Mi változott:

Kívülről nézve a megújult lökhárító, új hűtőrács, az átdogozott – LED-es nappalifényt is magában foglaló – agresszívabb fényszóró, nagyobb embléma és az Aurishoz hasonló fizimiska teszi fiatalosabbá a Verso-t. A ködlámpa króm keretet kapott, a külső visszapillantó tükör pedig kisebb légellenállású, kevésbé zajos lett, illetve az autó is megnyúlt két egész centiméterrel.

Fiatalosabb megjelenés, agresszivabb lámpák

Fiatalosabb megjelenés, agresszivabb lámpák

Az utastérben új burkolatok, anyagok teszik kellemesebbé a teret, legtöbbjük kellemes tapintású, a kormány bőrborítást kapott – felszereltségi szinttől függően – és apróbb króm betétek is kerültek a belsőbe. A műszerfal órái fehér-, míg az ablakemelők, egyéb gombok, kapcsolók háttérvilágítása narancsszínű.

A válság ellenére a Toyotának nem alakult rosszul a tavalyi év. Több mint 15 ezer darabbal több autót adtak el, mint egy esztendővel korábban, a hibrid Prius egész családdá nőtte ki magát, és eközben Európában már gazdára talált a félmilliomodik hibridjük is. És nem mellékesen megérkezett a remek GT86-os is, amely alaposan felforgatta, a Toyotáról az utóbbi időkben kialakult képet. Lexusból is túl vannak már a félmillió eladott darabon – ebből 126 ezer ment el Európában – és ezzel a teljesítménnyel a Lexus már a német prémium-szentháromság nyakában liheg, a negyedik helyen.

Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban

Új kárpitok, kellemesebb környezet vár a Verso-ban

A fiatalosabb, a nagy kerek márkaarculatba jobban illő külső, illetve a barátságosabb, jobb anyagokból épített belső mellett a menetteljesítményen is javítottak. A merevebb kasztni az autózásban is nagyobb élvezetet jelent, így 34 extra hegesztési ponttal extrázták fel a fém vázat, javult az autó légellenállása, és újra hangolták a kormányt, futóművet is.

Élesben

A magyar csoportnak a kétliteres dízelmotoros tesztautók jutottak, ötüléses kivitelben, így legfeljebb a színt tudtuk magunk kiválasztani. Szerencsére ebből is van három új, kétfajta kék, és az eddig a hibrid modelleknek tartogatott gyöngyfehér.

Nizzai jövés-menés közben a megújult Verso:

Menet közben tényleg csendesnek tűnik a Verso, sem a motortérből sem kintről nem igazán hallatszik be semmi. A hatfokozatú kéziváltó nem lelkesedik a szapora váltásokért, igaz, a hosszú fokozatok is inkább az autópályás, gyorsabb menetekhez illenek jobban. 130-as tempónál a nyomatékos dízelmotor alig forog többet percenként 2000-nél. Kormánya, fékje is inkább a nyugodt, kényelmes, stresszmentes vezetéshez passzol.

Hellyel jól áll a Verso, a 2780mm-es tengelytáv elegendő teret hagy minden utasnak. Pláne, hogy a második ülésorát 195mm-t lehet tologatni előre-hátra, és a háttámlák dőlésszöge is állítható. A három-üléssoros változatokban 155 és 440 liternyi csomagtartó rámolható tele, attól függően, hogy sok embert, vagy sok csomagot kell-e szállítani. Emellett az utastérben is akadnak tárolóhelyek: ajtózsebek, kétrészes kesztyűtartó, emeletes tárolóhely a könyöklőben, és aprócska zseb a hordozható zenelejátszónak az USB-aljzat mellett, stb. Mi az ötszemélyes változatot próbáltuk, ott még a csomagtartó alja is több szintes, illetve a két széle is akadnak kisebb rekeszek a holminak.

Szívvizsgálat után

Átdolgozták a Verso népszerű, kétliteres dízelmotorját is. Amolyan japán módon, semmi látványos nagy dobás, csak pár apró lépéssel még közelebb a tökéleteshez. Az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát teljesítő 2,0 D-4D motor több ponton is megújult, – új változó geometriájú turbó, kisebb belső ellenállás, jobb hőháztartás, 5kg-mal kisebb tömeg – így a nyomaték most már alacsonyabb fordulatszámnál megérkezik. 0,4 literrel kevesebb gázolajat igényel 100 kilométeren, mint a finomítás előtti változat, és ezzel párhuzamosan  a CO2 kibocsátása is csökkent, 129g/km-re.

Motorválaszték:
Dízel:                                        
Benzines:
2,0D-4D MT-6: 124LE1,6 Valvematic MT-6: 132LE
2,2D D-CAT AT-6: 150LE1,8 Valvematic MT-6: 147 LE
2,2D-CAT MT-6: 177LE1,8 Valvematic CVT-7: 147 LE

Az egyik legkedveltebb családi autó.

Felszereltségi háromféle felszereltségi szint közül lehet választani, a Live nappali fényt, manuális légkondicionálót, állítható magasságú vezetőülést kínál az Active könnyűfém keréktárcsát kétzónás digitális klímát, hűthető kesztyűtartóval, bőr kormánykereket, tempomatot, bloetooth kapcsolatot tartalmaz, míg a Longe intelligens, nyitási- és indítási rendszert, eső‘- szürkületérzékelőt fényre sötétedő‘ belső‘ tükröt, parkolássegítő radarokat elöl-hátul, illetve Xenon fényszórókat is tartalmaz.

Előre-hátra tologatható a második üéssor

Előre-hátra tologatható a második üéssor

Mikortól, mennyiért?

A gyár a Törökországban készített Verso-ból idén 50 ezer darabot szeretne értékesíteni, ami az évek óta stabilan teljesítő kategóriában 5 százalékos részesedést jelenthet. Durván fele-fele arányban megy majd a dízel és a benzines, míg a statisztikák szerint az 5, illetve 7 üléses változat közül az utóbbiból fogy majd több, úgy 10 százaléknyival.

Csendesebb, finomabb autó vált belőle

Csendesebb, finomabb autó vált belőle

A Toyota Verso forgalmazása február elsejétő‘l indul, a célkeresztben pedig a családok, illetve a flottaügyfelek is megtalálhatóak. Érdekes, hogy a határozottan családi autóként jellemzett típusból több kerül flottákba, mint családokhoz, az arány 60-40 a flottavásárlók javára. A belépőszintű benzines változat várhatóan 4 990 000 forintba kerül majd, míg a legolcsóbb dízelért kis híján egymillióval többet, 5 890 000 forintot kérnek majd.