Nagy, hosszú, lapos és sportos. Nagyjából így írhatnánk le néhány szóval a Hyundai legújabb és a cég számára talán legfontosabb modelljét, a középkategóriában debütáló i40-est. Ha egy kicsit jobban megnézzük, akkor egy elegáns, gazdagon felszerelt, tisztességes dizájnnal és kivitelezéssel megáldott vonzó kombit láthatunk benne, amely családoknak éppúgy okos választás lehet, mint a céges vásárlóknak.

Mondeo, és a Passat a cél

A belső tervezésénél valószínűleg egy atomjaira szedett Mondeót nézegettek a belsőépítészek, mert a hangulat és a formák nagyon hasonlóak. Az anyagminőség hibátlan, az összhang ízléses, és a kivitelezéssel sincsenek problémák. Sajnos a Hyundai képtelen elszakadni a kék háttérvilágítástól, így az i40-esben is szemkápráztató színű fényben derengenek a kivilágított gombok, kapcsolók, de reméljük, egyszer kifogynak abból a több konténernyi kék LED-ből, amihez évekkel ezelőtt juthattak igen jutányos áron.

A jobban felszerelt változatokban villanymotor nyitja-csukja a csomagtérajtót

A jobban felszerelt változatokban villanymotor nyitja-csukja a csomagtérajtót

Oldalról nagyon laposnak és nagyon hosszúnak tűnik
Oldalról nagyon laposnak és nagyon hosszúnak tűnik

Új cégautó Koreából, sok extrával: Hyundai i40

Új cégautó Koreából, sok extrával: Hyundai i40

Oldalról nagyon laposnak és nagyon hosszúnak tűnik
A Hyundai az utóbbi idők egyik legfontosabb modelljét mutatta be nemrég Norvégiában. A középkategóriás, a Ford Mondeo és Volkswagen Passat babérjaira törő i40-es jó árral, akár a flottavásárlók kedvence is lehet
Karakteres Hyundai arc
A jobban felszerelt változatokban villanymotor nyitja-csukja a csomagtérajtót
553 liternyi bőrönd, kistáska, mittudoménmi fér el a hátuljában
Nem indián, mégis sólyomszemnek hívják
A kívánt klímát gombok nyomogatásával kell beállítani, nincsenek tekerentyűk
A ködlámpa sem egy egyszerű kerek valami
Szögletes, mégsem zajos a külső tükör
Kétféle teljesítményű dízel és benzinmotor lakhat a motorháztető alatt
Kulcs nélküli ajtónyitás, formatervezett gombbal
Határozott él fut végig a kilincs vonalában
Gyönyörű apró ablak hátul
Sötétben mutat igazán jól a hátsólámpa
Fűthető kormánnyal is rendelhető
Ízléses anyagok és rengeteg extra várja a boldog alkalmazottat, akinek i40-es cégautót hoz a sors
Úgy látszik, sosem fogy el a Hyundai raktáraiból az a fránya kék LED.
Sok automata ablak és sokat sejtető Infinity felirat a hangszóró rácsán
A fényosztály kapcsolói
Hűthetjük, fűthetjük a fenekünk alatt az ülést
Gombnyomásra éled a motor
Temérdek funkció gombja került a kormányra
Példás zeneosztály: a kis rekeszben van táp, USB és jack-aljzat és elgendő hely is
Az elektromos, memóriás ülés minden motorindítás után előre-hátra tologatja a vezetőt
Szép kijelzőjű tolatókamera segít a parkolásban
850 milliméter jut a hátsók lábának
Ülésfűtés jár a második üléssornak is
A gigantikus üvegkupola sajnos elvesz egy keveset a fejtérből
Szellőztetés a hátsóknak is
Ügyes sínrendszerrel tartható kordában a legfeljebb 553 liternyi csomag
4770 milliméter hosszú az i40-es
Pofás lett a súlyos távirányító
Ekkora helyre még a nagymamám is beállna az i40-essel
Papíron 122gramm CO2-t ereget a levegőbe kilométerenként
Pozor, Alces alces!
Jávorszarvas-zebra
Fotó megosztása:

Ülései felszereltségi szinttől függően fűthetőek, – a hátsók is – szellőztethetőek, illetve az elsők emelhetőek is. Hely bőven van az autóban, elől, hátul egyaránt, egyedül a három darabból álló impozáns üvegtető vesz el egy jó darabot a fejtérből. Én 190 cm-rel még éppen elfértem görnyedés nélkül a legalsó állásba beállított ülés és az üvegbura közti térben.

Norvég tájon száguldozó haladó i40-es az alábbi film főszereplője:

 

Jól fogy a Hyundai

Az i40-es kombi és szedán változata egyaránt Ulsan-ban, Koreában készül, és onnan utazik Európába. Bár az autót Európában tervezték, és főként az európai vásárlók igényei szerint hangolták, az európai gyártást a nosovicei gyár teljesen lekötött kapacitása miatt már nem tudták megoldani. A cseh gyárban a megnövekedett igények kielégítése érdekében nemrég álltak át a három műszakos gyártásra.

Koreai Passat

Stílusában, megjelenésében az i40-es ugyan közelebb áll a Mondeóhoz, mégis inkább a kategória egyik etalonjának számító Passathoz hasonlítják, több szempontból is. A Hyundai feláras extrákat is tartalmazó, zöld változatának CO2 kibocsátásától kezdve egészen a csomagtartó alsó peremének magasságáig.

4770 milliméter hosszú az i40-es

4770 milliméter hosszú az i40-es

Fűthető kormánnyal is rendelhető

 

Nincs ez másként az értékvesztéssel sem, ebben a műsorszámban is a Passathoz hasonlítja magát a Hyundai. Míg az i40-es előre, 90 000 futott kilométerrel és hároméves korral kalkulált maradványértéke 44,5 százalék, addig a Mondeo, Insignia ennél többet veszít értékéből, (43,3, illetve 43,5 százalék) míg a VW Passat fél százalékkal jobb eredményre képes. (45 százalék) Más kérdés, hogy szerintem az előzetesen, égig érő papírhalom mögött megtippelt értéktartás nagyjából annyira egzakt tudomány, mint a kávézaccból történő forint-svájci frank árfolyamjóslás. De valljuk be, jól hangzik.

Az i40-es kéz nélkül, Metallicára parkol:

Sofőrsegély

Sofőrsegítő berendezésekkel ugyan nem tömték púposra az i40-est, de nem is annyira szegény a kínálat, mint mondjuk a Peugeot hasonló méretű 508-asában. A Hyundaiban tolatókamera, és a kormányzásba beleszóló, a sávelhagyásra figyelmeztető berendezés is megtalálható. Ha pedig már ilyen ügyesen forgatja az autó a kormányt, akkor az automatikus parkolóhely felderítő és leparkoló rendszer sem maradt ki belőle.

Igaz, utóbbinak szép nagy hely kell, de meglepően jó aránnyal teszi be az autót az elektronika oda, ahová kell, civil áldozatok nélkül.

Extrák, alapáron

A Hyundai igyekszik a flottavásárlókat a pénztárcájuknál is megragadni – sajnos árakat még nem tudtunk kicsalni a hazai importőrből – így számos extra, mint például a térdlégzsák, elektromos kézifék, kulcs nélküli ajtónyitás, indítás, visszagurulás-gátló, aktív fejtámla, hátsó ülésfűtés, automatikus fényszóró az alap, GL felszereltségi szinthez is jár. Persze ez országonként más és más lesz, így nem szentírás, hogy ezek itthon is beleférnek majd az alapárba.

Fűthető kormánnyal is rendelhető

Fűthető kormánnyal is rendelhető

Két dízel, két benzines

Az i40-es kétféle benzines – 2,0 GDI 177LE, 1,6 135LE – és kétféle teljesítményváltozatú – 177, és 115 lóerős, 1,7 literes dízelmotorral érkezik. Az előrejelzések szerint az összes eladott i40-es 77 százalékában az erősebb dízelmotor dolgozik majd. Váltóból is kétféle választható, az automatikus és a hagyományos kéziváltó is hat-hatfokozatú.

Mivel ebben a kategóriában Európában főleg a kombik mennek, így a nagy és variálható csomagtartó sem maradhatott ki az i40-esből. A katalógus szerint 553 literes csomagtartóban – rendelhető elektromos nyitású-zárású hátsó ajtóval is – mozgatható rakományrögzítő kordonnal lehet maradásra bírni a poggyászt még sportos vezetés mellett is.

850 milliméter jut a hátsók lábának

850 milliméter jut a hátsók lábának

Mi a próbavezetést a 177 lovas benzinessel kezdtük. A választásnak roppant prózai okai voltak, ez az autó volt az egyetlen, amelynek volt rendes színe, így jobban mutat a fényképeken, mint egy szürke, fekete változat. Miután megéreztük, hogy ebbe a testbe mégiscsak valami izmosabb dízel illik, gyorsan lecseréltük egy automatikus váltós darabra. Igazából ez áll a legközelebb az autó stílusához. 

Kényelmes, szinte végtelen távokat megtehetünk vele és nem is annyira lomha. A benzines motor manuális váltó kissé élettelen duója után kifejezetten kellemes kaland volt a gyengébb dízelmotor szintén kézi váltóval. Semmi különleges élmény nem ért minket a kormánya mögött – Norvégiában különösen kegyetlenül bánnak el a gyorshajtókkal –  csupán egy gondosan összerakott, kívül belül csinosra sikeredett, tisztességes kivitelű autóval volt dolgunk. Ha még az ára is jó lesz, akkor fényes jövő várhat az i40-esre a cégautó piacon.