Felesleges a legendás DS-hez hasonlítani a mostani, aprócska ékszerdobozt, a koncepció itt teljesen más, csak a jól hangzó név maradt meg. Különben is furcsán venné ki magát bármi rokonság az őssel, ha már az új DS3 – Different Spirit – fennhangon hirdeti, hogy ő bizony egy ízig-vérig anti-retro autó.

Egyedi

A legerősebb 155 lovas példány profilból

A legerősebb 155 lovas példány profilból

A legerősebb 155 lovas példány profilból


Bár a tesztautónkon ez annyira nem látszik, a DS3-at mégis szinte az utolsó csavarjáig saját szájízünk szerintire alakíthatjuk. Tetőből rögtön négyféle színű közül is válogathatunk, de a tükrök burkolata, vagy az ajtóvédő betétek is variálhatóak, ugyanúgy, mint az utastér egyes díszítőelemei. A határozatlanabb Citroën vásárló így hosszú órákat tölthet a szalonban, mire végre minden a helyére kerül.

Gyors, szakszerű szóbeli értékelés következik:

Csinibaba

Sötét üvegek, cápauszony motívum

Sötét üvegek, cápauszony motívum

Sötét üvegek, cápauszony motívum


Nekünk irigylésre méltó helyzetünk van, a roppant dögös külsejű autót jó ízlésű, értő kezek válogatták össze helyettünk. Jutott bele a jóból is gazdagon. Hogy mást ne mondjak, itt van mindjárt a remek 1,6 literes, turbós benzinmotor, a maga 155 lóerejével. Bitang jól megy – a 7,3 másodperctől nem esünk hanyatt, de nem is rossz idő – főleg azért jó vele autózni, hiszen igen rugalmas a kis motor, nem kell feltétlenül ész nélkül pörgetni.

Ha mégis dinamikusabb vezetésre adjuk a fejünket, akkor pedig szívhez szólóan kezd muzsikálni. Nem bántóan, csak szolidan jelzi a motor, és a turbó szuszogása hogy az átlagos haladáshoz bőven elégnél kicsit több lapul a lemezek alatt.

A legerősebb 155 lovas példány profilból

A legerősebb 155 lovas példány profilból

Biztonság:
A Citroën DS3-as könnyedén hozta az öt csillagot az EuroNCAP tesztjein. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, megfelelő a lábak és a comb védelme.

Maximális pontszámot gyűjtött az autó a korlátos teszten, a valamivel kíméletlenebb oszlopos vizsgálatnál viszont találtak gyenge pontokat a szakemberek. Ilyenkor nagy terhelés éri a mellkast, hátsó ütközés esetén pedig csak átlagos az ostorcsapás-sérülések elleni védelem. Bővebben itt olvashatnak a teszt eredményéről.

Így törik a DS3-as

A hatfokozatú kézi váltó jó kis darab, fényévekkel jobb, mint az ötös testvére, dicsértük már más autóban is. A futóműve annyira nem franciás, hogy már inkább néha kellemetlenül keménynek is tűnik. Már a közepes úthibák is határozottan beköszönnek az utastérbe. Igaz, ebben valószínűleg a nagy felnire feszített széles abroncsok is hibásak. Cserébe lehet vele jókat kanyarogni, de pályán próbálgatva azért jóval lágyabb, szerényebb, mint az igazi ökörködőautók.

Kényeztetés szemnek, kéznek

Jól tartanak az ülések

Jól tartanak az ülések

Jól tartanak az ülések


Belül nagyon rendben van a DS3-as, látszik rajta, hogy a rokonság ellenére ezt teljesen más kategóriába szánják, mint a C3-ast. A műszerfala ötletes és szép – igaz, néhány baki becsúszott, így a vészvillogó kapcsolóját a kurtább vezetők sosem fogják elérni és a műszereknél is van némi zavaró, analóg-digitális keveredés.

Az anyagok nagy része szintén kellemes a szemnek, kéznek egyaránt, mindössze a Fiat 500-ból és a MINI-ből ismert irdatlan méretű plasztikbetét láttán fanyaloghatunk.

Gyári galéria a képre kattintva nyílik meg:


Semmi varázslat

Sajnos a belsőben nyoma sincs azoknak a varázslatoknak, ami számomra meghatározza a Citroënt. Nincsenek elképesztő, az állatkert hüllőosztálya által is megirigyelt üvegfelületek, és még a márkára jellemző stabil közepű kormánykereket is hiába kerestem. Nekem hiányzott, másnak nem biztos, hogy fog.

Dolgozik az ESP

Dolgozik az ESP

Dolgozik az ESP


A hátsó sorban viszont mindenkinek hiányozni fog egy kis hely, ha huzamosabb ideig kell ott utaznia. Háromajtós autóban sosem fenékig tejfel a második sorban utazni, de itt a szűk, sötétített ablakok még jobban ráerősítenek a szűk lifthangulatra.

A hátsó utasoknak csupán annyi örömük lehet, hogy legalább az előttük ülőknek, akik jó tartású sportülésekben pöffeszkednek, jó. Kicsit még hátrébb haladva azért kitágul az Univerzum, a csomagtartó már nem is olyan szűk, 285 liternyi pakkot képes elnyelni.

Bár a háromajtós DS3 kifejezetten nem retrómodell, a fő konkurensek közül mégis a MINI és a Fiat 500 ugrik be leghamarabb. Hasonló hangulat és személyre-faraghatóság, árban a MINI alatt, kivitelben a Fiat felett.

A következő oldalon jönnek a technikai adatok! Megéri átkattintani!


Műszaki adatok -Citroën DS3 1,6i 155LE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1598
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)115(155)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)240/1400-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)7,3
Végsebesség (km/h)214
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,4
Lakott területen kívül (l/100 km)5,1
Vegyes (l/100 km)6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 155
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)3948/1715/1458
Tengelytáv (mm)2464
Csomagtér (liter)285
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1165/432
Üzemanyagtank kapacitás (liter)50
Gumiméret205/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)5 410 000
A szériafelszereltség fontosabb tételeiItt megtalálhatók
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)8 pont

Mellette – Ellene
  • Sűrű, masszív kinézet
  • Remek motor
  • Tisztességes utastér
  • Szűk hátsó részleg
  • Rengeteg apróságot lehet hozzá venni