Nincs távirányító a központi zárhoz az LX-ben

Nincs távirányító a központi zárhoz az LX-ben


Kétféle autós újságíró üzemel: az egyik vonítva menekül az alapmodellektől, a másikat még épp ezek érdeklik. A tesztautókkal zömében ez első kasztot szolgálják ki, mert a tesztautó árának nem mindenki néz utána, de a kurblizós ablak, az ülésfűtés vagy a légkondi hiánya biztosan feltűnik.

Fekete tükör, fényezetlen kilincs

Ezért is örvendeztünk a Vengának, amelyet elsőre a lehető legegyszerűbb kivitelben hoztunk el, fekete tükrökkel, fényezetlen kilinccsel, még távirányító sincs a központi zárhoz. Ha így is rendben van, akkor ígéretes autó.

Mint a többi kis egyterű, a Venga is azt az ideális méretet célozza meg, amivel a kocsi városban is könnyen leparkolható, de kellően tágas családi autónak.

Lesz Hyundai-emblémás testvérmodellje is

Lesz Hyundai-emblémás testvérmodellje is


Elvárás a gazdaságosság és a rugalmasan átrendezhető belső tér is, ahol akár öten is megférnek, amikor ülőhelyük nem a lapra szerelt bútoroknak vagy a disznóvágás eredményének kell. Ezt a sok feladatot a Venga jól megoldja.

Mindent tud, amit egy családi autótól elvárhatunk

Tetszett a P1 csomagban (ld. az árakról szóló részt ) kapott USB-csatlakozó, mert így a saját zenénk szólhat. Az összes cuccnak akad helye a váltó környékén, a jobb első ülés fejtámlája alatt van egy kis horog a szatyroknak.

VetélytársakListaár, forint
Citroën C3 1,4 VTi Collection (95 LE) 4 020 000
Ford Fusion 1,4 Fresh Plus (80 LE) 3 575 000
Kia Venga 1,4 LX (90 LE) +P1 csomag3 599 000
Lancia Musa 1,4 8V Argento (77 LE)4 045 000
Nissan Note 1,4 Acenta (88 LE) 3 833 000
Renault Grand Modus 1,2 TCe Expression (99 LE) 3 740 000
A Kia kizárólag ESP-s, első, oldal és függönylégzsákkal ellátott Vengákat forgalmaz hazánkban, ami rokonszenves vállalás abban az országban, ahol pár éve a Dacia Loganból ki lehetett rendelni a széria blokkolásgátlót, hogy 50 ezer forinttal olcsóbb legyen.

Könnyű vele parkolni

3,3 millióért is van benne ESP és hat légzsák


A táblázatban a konkurensek az alapfelszereltségben klímaberendezéssel ellátott kivitelben szerepelnek, ehhez a 3,3 milliós alap Vengába a P1 csomagot kell megvenni.

Ezzel a 300 ezer forintos extrával normális családi autó lesz a Kiából, amely a biztonsági extrák mellett manuális légkondicionálót, fedélzeti számítógépet, MP3-as filékkel is megbirkózó CD-s rádiót és szívtájéki melegséget okozó USB-csatlakozót tartalmaz. A biztonsági felszereltség terén nagy a különbség, a Fusionből például hiányzik az oldallégzsák is, nemcsak a függönylégzsák.

Hátratolt üléssel tágas a lábtér

Hátratolt üléssel tágas a lábtér


A tologatható hátsó ülés a kis egyterűk között a minimum, ezt a Venga is tudja. A sínen csúszó pad arra jó, hogy hátratolva 190 centis egyedek is kényelmesen elüldögéljenek a második sorban.

A csomagtérben ilyenkor is marad elég hely egy esernyőre csukott babakocsinak, de nyaralni a kombikkal könnyebb. A Venga előnye egy kombival szemben a variálhatóság. Az üléseket előrehajtva szintbe süllyed a támla a csomagtérrel, amennyiben a padló a magasabbik állásban van. Ilyenkor alul marad egy aktatáska formájú rekesz.


Kevesebb lóerő, egyenletesebb nyomaték

Egyes piacokon 109 lóerőről a Kia visszavette 90-re az 1,4 literes Cee’d teljesítményét, ezt a motorverziót kapta a Venga is. A maximális nyomaték maradt 137 Nm, de 4000-nél megjön, nem kell érte ötezerig zavarni a motort.

Amikor a gyengébb az erősebb

Kisebb fordulaton elérhető a 137 Nm

Sok országban 90 lóerő fontos határérték


Ritkán, de előfordul, hogy egy autógyártó lejjebb csavarja egy motor csúcsteljesítményét, aminek többféle oka lehet.

Többnyire fontos piacok adózási vagy biztosítási kategóriahatárai miatt vesznek el a lóerők, nem véletlenül van ilyen sok 90 lóerős benzines és dízelmotor.

Például a Mitsubishi az 1996-os modellváltáskor cserélte le a gömbölyű Coltban még 113 lóerős 1,6-os benzinest 90 lóerősre és talán ezért 77 lóerős az Alfa MiTo alapmodellje.

Mások is meglépték

Hova lett a vízhőfokmérő?

Hamarabb jön a 137 Nm, mint 109 lóerővel 


A Volkswagen a 90-107 lóerős kétszelepes 1,8-as motorból hozott ki 75 lóerős verziót is az 1990-es években, csekély teljesítményű, de jó nyomatékú alapmotorként. Ez ugyanis a másik fő indok, amiért a Kia is engedte elveszni a lóerők egy részét.

Kisebb fordulat, nagyobb nyomaték

Ha egy ezres szívómotort a példa kedvéért elengedünk 8000-ig, akkor lehet akár 80 lóerős is. Ha ugyanennyi köbcentiből megállunk 50 lóerőnél és 5000-es fordulaton, akkor utóbbi motor nyomatéki és teljesítménygörbéje jó eséllyel egészen 5000-ig a papíron erősebb változaté felett halad. Tehát a normál autózásban használt fordulatszámoknál a gyengébb az erősebb, amit a papíradatokból ítélő katalógushuszárok sosem érnek fel ésszel.

Nem rossz a Vengába az 1,4-es motor

Nem rossz a Vengába az 1,4-es motor


A 19 lóerős mínuszt jajveszékelés nélkül viseltük, mert a változó szelepvezérléses motor normálisan használható kis fordulaton. Azt a tempót bősz kihúzatás nélkül is hozni tudja, amit a célcsoport elvállal hátul két gyermekkel.

Ha apuka egyedül marad az autóban, nagy élményekre akkor sem számíthat, hiába nyüstöli a gépet. 5000 fölött petyhüdten pörög felfelé a négyhengeres, kár taposni.

Sok várossal 7,2 liter

Sok a kemény, olcsó műanyag

Sok a kemény, olcsó műanyag


Érdemes inkább a korai felkapcsolásra figyelmeztető nyíl felvillanásakor váltani, a számítógép a visszaváltásért is szól, ha már nagyon vergődik a motor a kaptatón.

Ráérős stílusban vezetve a Venga fogyasztása kedvező, nálunk 7,2 litert evett. Az utak harmada volt országút, a többi Budapest, tehát 6-6,5 literrel meg lehet járni egy nyaralást.

A rugózási kényelem nem az igazi, bár a híresen rázós Soulnál, amelynek a Venga közeli rokona, sokkal finomabban gurul az egyterű. A zajcsillapítás megüti az átlagost, a kényelmes és egészen jól tartó első ülésekkel hosszú utaknak is neki lehet vágni a Vengában.

Mit ér a legolcsóbb családi Kia? 1

Kedvcsináló a gyári képek galériájához

Rendes rutinmunka

A padlót eggyel lejjebb is rakhatjuk, ha kell még a hely

A padlót lejjebb rakhatjuk, ha több hely kell


A Kia újdonsága nem tudja nagyságrendileg meghaladni azt, amit egy Nissan Note tud

Sajnos hiányoznak belőle az új ötletek, amiért valaki hátat fordítana a már évek óta piacon lévő konkurenseknek.

Viszont egy végiggondolt és jó színvonalon megvalósított autó, amely egyszerűen csak egy megkedvelhető társ kíván lenni a mindennapokban. Márpedig a hétköznapokból van a legtöbb.

Műszaki adatok – Kia Venga 1,4 LX
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1396
Furat x löket (mm)77,0 X 74,99
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)66(90)/6300
Max. nyomaték (Nm/ford.)137,3/4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)12,9
Végsebesség (km/h)167
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)7,5
Lakott területen kívül (l/100 km)5,5
Vegyes (l/100 km)6,2
CO2 kibocsátás (g/km) 147
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4068/1765/1600
Tengelytáv (mm)2615
Csomagtér (liter)440
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1178/532
Üzemanyagtank kapacitás (liter)48
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)3 299 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeÉrezni a Vengán, hogy egy rendesen megcsinált, korrekt autó. A szebb műanyagok árát is a biztonsági extrákra költhették, mert ebben remekel az átlagos kvalitásokkal bíró Venga. 
Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Mellette – Ellene
  • 7 év/150 000 km garancia
  • Takarékos motor
  • Tágas belső tér
  • Gazdag biztonsági felszereltség
  • Jó kilátás, könnyű vele parkolni
  • Nincs benne új ötlet
  • Egyszerű, kemény utastéri műanyagok
  • Közepes rugózási kényelem
  • Alapáron hiányzik a légkondicionáló