Járt már nálunk Insignia annyi, mint égen a csillag. Kis turbós benzines, nagy turbós benzines, kombi, dízel. Utoljára az OPC-t vezettük, gyári tuninggal, 325 lóerővel. Most ennek épp az ellenkezőjét.

Szép, nagy, elegáns

Szép, nagy, elegáns

Szép, nagy, elegáns


A mélyzöld szedán az Opel EcoFlex családjának tagja. Így hívják ennél a márkánál azokat a kocsikat, amelyeket minimális mérnöki utómunkával takarékosabbá, netán még gyorsabbá is tettek az alapváltozatnál.

Így némi felár ellenében a vásárló esténként az őserdők és a bálnák megmentéséért tett jócselekedete tudatának illúziójával hajthatja álomra fejét. És a szomszéd is láthatja, milyen sokat tesz a jövőért.

Az EcoFlex miben más?
Elöl 3, hátul 14 mm-es ültetés, alsó burkolatok, aerodinamikai finomítások, tisztább üzemre hangolt motorvezérlés, hosszabb váltó. Ezzel 3km/h-val nagyobb végsebességet és száz kilométerenként hat decivel kisebb fogyasztást tud a 160 lovas dízelmotorral a kocsi a nem-EcoFlexhez képest.

Kétliteres turbódízel 160 lóval

Kétliteres turbódízel 160 lóval

Kétliteres turbódízel 160 lóval


A zöld Insignia százezer forinttal kerül többe a kevésbé zöld alapmodellnél, ugyanolyan motor és felszereltség mellett. Annyira csekély a különbség, olyan kézzelfoghatóak az előnyök, hogy a józan paraszti ész több tizedmásodpercig is pöröghet azon: ha minimális többletköltséggel ennyivel takarékosabb, tehát tisztább üzemű kocsi gyártható, miért van egyáltalán nem-EcoFlex Opel is?

Hamar jön a válasz a képzett fogyasztói észtől: a marketing miatt. Így rögtön nagyobb választékot lehet kínálni. Lehet tolni orrba-szájba a sajtóban, hogy annyira zöldek vagyunk, hogy külön márkanevünk is van a zöldségre! És persze az Opelnek is kell valami, ha a többieknek van. (Renault: Eco2, Mercedes: Blue Efficiency, Volvo: eDrive, BMW: Efficient Dynamics, és még megannyi más.)

OPC és EcoFlex: az Insignia két arca

OPC és EcoFlex: az Insignia két arca

OPC és EcoFlex: az Insignia két arca


Maga az autó a korábbi tapasztalatok után nem sok meglepetést hozott. Tágas, bár hátul a fejtér lehetne bővebb. Szép, bár kicsit túl lágy az orra. Jó a futóműve, bár kicsit kemény a tré magyar utakra. És árad belőle az exkluzivitás hangulata, bár Opel.

Az EcoFlex változat egyheti nyúzópróbája után az Insigniák eddigi áradata után csupán két dologról van értelme bővebben beszélnünk. Az egyik, hogy milyen érzés iszonyú hosszúra áttételezett váltóval közlekedni manapság Magyarországon.

Fura, kicsit skizofrén.

Minden jó nagy benne

Minden jó nagy benne

Minden jó nagy benne


Városban a negyediken kívül nemigen van esélyünk más fokozatot használni. A hosszú fokozatok miatt békésen, nyugodtan kapcsolgat az ember, az EcoFlex Insigniával nem óhajtottuk a lámpás gyorsulásokat. Amolyan papás közlekedés, ez jellemezte mentalitásunkat a pesti forgalomban.

Na de ha kiérünk az országútra!

Ugyanaz az ember kihúzatja a negyediket, kapcsolja az ötödiket, ezt is jóóól kipörgeti, majd 2500-ig, a hasznos fordulatszm-tartomány alig feléig, aztán dug egy hatodikat – és máris annyival megy, amennyivel nemhogy országúton, de sztrádán se szabadna.

Nyolcvannál hatodikban csúnyán rángat

Nyolcvannál hatodikban csúnyán rángat

Nyolcvannál hatodikban csúnyán rángat


A 160-as utazó autópályán könnyű sétatempónak tűnik, a szélzaj minimális, a motorzaj még inkább, a kocsi olyan nyugodtan, békésen fut, hogy ha siet az ember, úgy érzi, áll. Még a fogyasztás sem gátolja ilyenkor a gázpedál további lenyomását; ekkora kocsi, a sok extrával kilencmillió felett – és hét litert sem eszik? Nyomjuk csak meg!

A másik dolog, amiben újat hozott a duplán zöld tesztautó, hogy végre találkoztam egy olyan Insigniával, ami nekem is kéne. Nagy, konzervatív hangulatú, mégis korszerű utazóautó, röhejes fogyasztással (6,8 liter vadállat módban, 6 alatt ép ésszel vegyes üzemben), mindig biztonságban, csendben, kényelemben. Biztos megöregedtem, de sokkal szívesebben járnék ezzel, mint az OPC-vel. Még széles, nyílt autópályán is. Sőt: ott csak igazán!

Műszaki adatok -Opel Insignia 2,0 CDTI EcoFlex
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1956
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 118(160)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 221
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,8
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,2
Vegyes (l/100 km) 5,2
CO2 kibocsátás (g/km) 138
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4830/1856/1498
Tengelytáv (mm) 2737
Csomagtér (liter) 530-1465
Menetkész tömeg (kg) 1503
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 70
Gumiméret 245/45 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 7 505 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt találhatóak
ÉRTÉKELÉS
A vezess.hu értékelése: Nagyon takarékos, autópályára kitalált kényelmes családi utazó. Városban kicsit szenvedés, de így is megéri.
Pontszám (max. 10) 9 pont

Mellette – Ellene
  • röhejes fogyasztás méretéhez képest
  • röhejes fogyasztás dinamikájához képest
  • csendes, békés, de gyors, harmonikus túraautó
  • pár apró ergonómiai baki
  • nem kombi
  • szokni kell a váltót