Kivesző Toyota-egyterűk

Mintha a
Nincs hosszított verzió. A 4,44 méteres egyterű nem nőtt nagyot, mégis belefér hét ember

Nincs hosszított verzió. A 4,44 méteres egyterű nem nőtt nagyot, mégis belefér hét ember

Nem nőtt nagyot, mégis belefér hét ember


Toyota vissza akarná szorítani a kincset érő Corolla nevet. Először a lépcsőshátún kívül az összes európai Corollát átnevezték Aurisra, mert az mennyivel menőbb és frissebb. Talán így van, de a Corolláról mindenütt tudják, hogy egy autó a Toyotától, és nincs az a marketingbüdzsé, ami elég lenne a kiscsopisoktól az elfekvőig mindenkibe beleverni ugyanezt az Aurisszal.

Most a kompakt egyterű neve elől is eltűnt a – koronát jelentő – Corolla, mert a családi autó a modellváltás óta az Avensis rokona. Ezzel az erővel lehetne Avensis Verso is, de az nagyobb volt és utód nélkül kifutott, ezért marad a Toyota Verso.

Nézz körül odabent!


A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scrollt vagy a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

Egy vélemény nem vélemény

A linkek válogatása során akadtam Rácz Tamás véleményére az ezerhatos Versóról, a menetpróba után. Idézzük: “Azt vártam, hogy a legkisebb benzines Verso valamiféle kényszer szülte minimálprogram lesz. Pedig nem.

Az Euro V standard kikényszerítette lomhaság, nehézkes felpörgés, idegtépően lassú megnyugvás ugyan megvan nála, de terhelés alatt egész fickós, élénk a motor.
Persze kell dolgozni szorgalmasan a hatfokozatú váltóval, de ez nem annyira munka, mint inkább mulatságos játék, szórakozás. Harmonikus jelenség a legkisebb motorral szerelt Verso. Aki nem használja sokat autóját, nem fut évente több tízezer kilométert, nem csak anyagilag járhat jobban vele, mint a kétliteres, vagy még nagyobb dízelekkel, de tán még gyakrabban is húzódik majd mosolyra a szája egy-egy lendületes kigyorsítás után. Kis motor is lehet nagy élmény.”

1,7 köbméternyi űr vár a beköltözőkre

1,7 köbméternyi űr vár a beköltözőkre

1,7 köbméternyi űr vár a beköltözőkre


Previa, Yaris Verso és Avensis Verso híján ez ma ez egyetlen Toyota-egyterű Európának, ezért mindent jól kell csinálnia. Stréberségbe hajló precizitással és következetességgel mindenben igyekeztek magas szintre hozni a Versót, amitől még az alapmodell is jó autó lett.

Lendületes előtér?

A Toyota üzenete az autótól a dynamic lounge, amit magamtól nem tudtam volna dekódolni. Arra utal, hogy a Toyota egy autóban kívánja nyújtani az egyterűk tágasságát és a normál autók vezethetőségét, lendületesebb formáját. Hát persze, hogyne.

Kényelmes és kifejezetten halk autó, a motorja egészen kifinomult

Kényelmes és kifejezetten halk autó, a motorja egészen kifinomult

Kényelmes és kifejezetten halk autó kifinomult


Ilyesmihez az én érzékeim nem elég fejlettek, de a tolóajtó hiányát leszámítva a Verso figyelmes és okos autó. Üljünk be! A karos megoldás a tekerős támlaállításnál sosem lesz jobb, de ezzel együtt is jó az elődnél négy centivel magasabb üléshelyzet, az oszlopok nem takarják ki a fél világot, mint a B Zafirában.

Minden elfér

A könyökünk alatt a többféleképp felosztható, megvilágított mélyedésben elfér két másfélliteres ásványvíz. Az utas előtt két kesztyűtartó van, minden rendezett és logikus, az autó csak arra vár, hogy különösebb érzelmi kitörések nélkül, évekig szolgálja a családot.

195 ezer Ft a harmadik sor felára, szerintünk megéri

195 ezer Ft a harmadik sor felára, szerintünk megéri

Megér 195 ezer forintot a harmadik üléssor  szerintünk megéri


A tesztautó esetében a család lehet maxim hétfős is, mert a 195 ezer forintba kerülő plusz két ülés is benne volt.

2+3+2 fineszes ülés

Könnyű előkapni és a padlóba visszafektetni a plusz két ülést, szokás szerint felnőtteknek ne ajánlgassuk őket, a kicsik viszont szívesen kukorékolnak hátul. A középső üléseket is pillanatok alatt a padlóba lehet hajtani, szépen egy síkba süllyednek a csomagtérrel.

Mindhárom ülés önállóan tologatható 19,5 centis úton és a támladőlésük is állítható, amint azt megszoktuk. Négy igen magas ember is elfér a Versóban, ha a leghátsó pozícióba toljuk az ülést.

A folytatásban: ki hitte volna! Listaáron a Toyota a kategória legalacsonyabb árú autói közé tartozik


Látszik, hogy az egészet jól kitalálták, meggyőzően könnyen és gyorsan átrendezhető az utastér. Egy fontos ötlet azonban kimaradt: a jobb első üléstámlát nem lehet előrehajtani, amit a Scénic mellett mondjuk egy tízéves Mazda 626 kombi is tudott.

Nem hosszú, mégis nagyobb
Egyforma a három, jól variálható hátsó ülés

Egyforma a három, jól variálható hátsó ülés

Egyforma a három, jól variálható hátsó ülés


444 centivel a Verso továbbra is a kompakt méretű egyterűk közé tartozik, összesen hét centit nyúlt a modellváltással, amit zsúfolt parkolókban értékelni fogunk.

Ennek ellenére a harmadik üléssor mögött a zsebkendőnyi csomagtér most nem szűkebb, mint a többieknél, tehát néhány nájlonpunga hét személlyel is elfér a Versóban. Öt üléssel mindennek marad hely.

A Toyota a nagy élményeket, az életstílust és egyéb úri huncutságokat meghagyja másoknak, ez a kategória eleve nem erről szól. Főleg nem a kisebb benzines szívómotorokkal, amelyeknél a lomhaság foka a kérdés, nem a lomhaság ténye.

A dízel drágább egymillióval

Elfogadhatóan gyorsul az 1,6-os Verso, a kormányzás túl könnyű és érzéketlen

Elfogadhatóan gyorsul az 1,6-os Verso, a kormányzás túl könnyű és érzéketlen

Elfogadhatóan gyorsul az 1,6-os Verso kormányzás túl könnyű és érzéketlen


Ha a spektrum egyik végpontja kiábrándítóan letargikus Touran vagy a Zafira 1.6, akkor az ezerhatos mezőnyben a Verso a másik véglet.

A 132 lóerőtől ne boruljunk le, ettől még lehetne egy alul hulla, életjelet csak durva pörgetésre adó motor is, de nem az.

A kipufogó- és a szívószelepek változó vezérlését a korábbi Dual VVT-i rendszer is tudta, a Valvematic nevű új a szívószelep nyitásának mélységét is folyamatosan állítja a kisebb fogyasztás és a jobb nyomaték érdekében.

5+2 üléses benzines egyterűek Listaár, forint
Mazda5 1.8i TE 7 ülés (115 LE) 6 009 900
Opel Zafira 1.6 Cosmo 7 ü. (115 LE) 6 149 000
Renault Grand Scénic 1.4 TCe Dynamique 7 ü. (130 LE) 5 290 000
Toyota Verso 1.6 Luna 7 ül (132 LE) 6 010 000
Volkswagen Touran 1.6 Trendline (102 LE) 7 ü. 6 564 250

Azonnal otthon éreztük magunkat

Azonnal otthon éreztük magunkat

Azonnal otthon éreztük magunkat


A technológiai csinnadrattának van eredménye, a Verso némi lemondással használható ezzel a motorral is. Főleg, mert a kétliteres dízel felára irreálisan magas. Azért az egymillió forintért inkább ráérünk és tankolunk jóval többet: Budapesten óvatosan vezetve is 9,7 liter jött ki.

Kacsókra belőtt kormányszervo

Zéró erőkifejtéssel irányítható a kis motorral is rokonszenves Verso. A kormánya zavaróan könnyen jár, mintha nem is egy mechanikus gépezet része volna, annyira műanyag az érzés, ahogy az autó irányítható. Nekünk elég volna sokkal enyhébb rásegítés, de itt a tehetős hölgyek is a célcsoportba tartoznak, akik valószínűleg ezt szeretik.

Átlagosak az első ülések, jóval (négy centivel) magasabb az üléshelyzet, mint az elődben

Átlagosak az első ülések, jóval (négy centivel) magasabb az üléshelyzet, mint az elődben

Alig van oldaltartása az első üléseknek


Mi szeretnénk némi oldaltartást is az ülésekben, ne kelljen már a kormányba kapaszkodni kanyarban, de az elődénél nagyobb és jobb tömésű, elfogadhatóan kényelmes üléseket komótos kanyarokra és hosszú autópályás utakra szabták. A Verso alapos oldaldőléssel, de jól viseli, ha a fiúgyermek elkápráztatása érdekében apukából kitör a Fittipaldi.

Mitől ilyen halk?

A biztonság és a gyors ülésrendezgetés mellett a csend az a vonás, amiről a Verso emlékezetes marad. A környék egyetlen szabad helyén integető hajléktalan azt hitte, nem is jár a motor, ahogy megálltam a fővárosi Millenárisnál. A rezzenéstelen gépen érezni, hogy a Toyota mennyivel jobb benzines motorban, mint dízelben.

5,7 millió Ft a kifogástalanul felszerelt Luna ára

5,7 millió Ft a kifogástalanul felszerelt Luna ára

5,7 millió Ft a jól felszerelt Luna ára


Hatodikban a Verso autópályán is megőrzi a csendet, ahol szabad, 150-160-at észrevétlenül utazik benne a család. Halksága a kiemelkedően jó, 0,297-es alaktényezőnek és a burkolt, légörvényeket alig keltő alváznak is köszönhető. Kényelme ósdi utakon sem csorbul, a rugózási komfortra nem lehet panaszunk.

Árban jó a Toyota

Aki szerint egy Toyota nimbusza, megbízhatósága és jobb értéktartása sokba kerül, az vessen egy pillantást a fenti táblázatra. A Touran az ősöreg szívó egy-hatossal drágább egymillió forinttal, a Zafira felára is tetemes, egyedül a francia márkáknál találni hasonló árú egyterűt.

Adatok, előnyök és hátrányok maradtak a következő oldalra


Műszaki adatok -Toyota Verso 1.6 Luna, 7 ülés
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 80,5 X 78,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 97(132)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/4400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,7
Végsebesség (km/h) 185
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,6
Vegyes (l/100 km) 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 158
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4440/1790/1620
Tengelytáv (mm) 2780
Csomagtér (liter) 440-1696
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1420/705
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret nincs adat
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 725 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye A belépőmodellek között a Verso motorja veri a mezőnyt, elegendő az egyterűhöz. Rendesen végiggondolt, csendes és jó minőségű autó, de nincs benne semmi, amit a többiek ne tudnának hasonló színvonalon.
Pontszám (max. 10)   7,75 pont

Mellette – Ellene
  • Fejlett, értékes konstrukciójú motor
  • Halk suhanás autópályán
  • Kényelmes rugózás
  • Jó térkihasználás
  • Precíz, hatfokozatú váltó
  • Olajozottan variálható ülések
  • Kedvező ár, jó felszereltség
  • Idegesítően könnyű szervokormány
  • Fogyaszthatna kevesebbet
  • Terhelten türelmet igénylő gyorsulás
  • Gyengén tartó első ülések
  • Megvilágítatlan tükörállítás