Alsó középkategória?

Házon belül ismétlődő hitvitákat okoz az Octavia besorolása. Az egyik tábor érve szerint lehet bármilyen faros és nagy csomagterű, mivel a Golfra épül, alsó középkategóriás.

A v a Škoda s-betűjén lévő kalapból jön

A v a Škoda s-betűjén lévő kalapból jön


Az ellentábor tagjait egy ujjamon meg tudom számolni, zászlajukat Rácz Tamás emeli magasba.

 Szerinte az Octavia a középkategóriába tartozik, mert mérete, kényelme oda sorolja, ahol egyébként a Mazda6, a Mondeo vagy a Passat is szerepel.

Kompromisszumként jellegzetes Mitsubishi Carisma-Chevrolet Cruze jellegű autónak mondhatnánk, amelyek a két kaszt között mozognak.

Modellfrissítés történt

Ciki, hogy nincs hátsó ablaktörlő

Ciki, hogy nincs hátsó ablaktörlő


A civódás azért ütötte fel a fejét, mert az Octavia RS is megkapta az új orrot, és megérkezett belőle a tesztautó.

Belül a modellfrissítésnek alig lelni nyomát. Az előd képeivel összevetve kiderült, hogy más a műszerek számlapja, a klímavezérlés és a rádió is.

Minden más maradt a régi, így nehéz lesz elkerülni a gusztustalan ömlengést az Octavia RS-ről. Ez az autó a fordított állatorvosi ló: jól fejlett példány, minden porcikája ép és egészséges.

Nagyon jó vezetni az RS Octaviát

Nagyon jó vezetni az RS Octaviát


Hátul majdnem olyan kényelmes, mint elöl, ahol a határozottan tartó sportülésekben remek dolgunk van. A kormányt pont annyival vették nehezebbre, hogy némi sportos hangulatot teremtsen, ha már a motor- és a kipufogóhang ennyire gyér.

240 fölé megy

Hiába húzatjuk, nincs csatazaj, a csendes kocsiban úgy forog le az ötödik, hogy észre sem vesszük: 220-nál járunk. És innen még gyorsul. A kétliteres motor alulról is szépen ellő, jól harap. Sokkal nagyobb élmény, mint a nem egészen 150 ezer forinttal kevesebbe kerülő dízel RS.

Megér egy Skoda kilencmilliót? 1

Sprint sárga, és más RS Octaviák a galériában

200 lóerős és átlagosan csak 9 litert fogyasztott

200 lóerős, átlagosan 9 litert fogyasztott


A közvetlen befecskendezéses motorba nagy nyomással belőtt benzin hűti az égésteret, ezért magasabbra emelhető a sűrítés, amit a turbós motorok magas hőterhelése nem nagyon enged meg.

Ezek a részletek azért fontosak, mert nemcsak elvben csökkentik a fogyasztást. A budapesti 12,4 litert nem sajnáljuk egy 200 lóerős benzines családi autótól, autópályán és országúton pedig 9 literrel már nem vagyunk lassúak.

Sportos, de kulturált

Csak annyira vad, amennyire illik

Csak annyira vad, amennyire illik


Aki ismeri a Szekszárd és Szálka közötti útszakaszt, az a rövid, de kiadós élményért joggal irigyel minket. Szálka fő attrakciója a piktor ecsetjére kívánkozó fekvés és a tóstrand, az oda vezető út ralis gyorsasági is lehetne, ha nem volna olyan kurta. Az a megoldás, hogy többször egymás után végigmegyünk rajta.

Gázelvétellel a nagy kufferba életet vihetünk, a terhelésváltás segít befordítani az autót, de az Octavia nem áll keresztbe. A kemény felfüggesztés a 18 colos felnikkel eléggé ráz, viszont az RS olyan kanyarsebességre képes, amit a testes családi autóból ki sem néznénk.

8,2 millió Ft automata váltóval

Némi sportos csicsa, de fő a célszerűség

Némi sportos csicsa, de fő a célszerűség


Hangulati elemként a DSG-váltóval háromszor többet váltok, mint szükséges volna, de nehéz betelni vele, olyan gyors és kifinomult. A kormányra szerelt fülekkel könnyű ugrálni a fokozatok között.

Lehiggadás után az RS is pont olyan Octavia, mint a gyengébbek, egész estét betöltő csomagtérrel, hatásos zajszigeteléssel, jó ülésekkel. Újonnan a DSG-váltós benzines 8,2 milliós ára elég mellbevágó, de élmény/használhatóság arányban az RS Octavia reális ellenértéket nyújt. Mutassanak még egy autót, amelynek az a legnagyobb baja, hogy nehéz kategóriába sorolni!

Műszaki adatok – Skoda Octavia RS 2.0 TFSI DSG
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1984
Furat x löket (mm)82,5 X 92,8
Hengerek / szelepek számaS4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)147(200)/5100-6000
Max. nyomaték (Nm/ford.)280/1800-5000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)7,2
Végsebesség (km/h)240
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)10,4
Lakott területen kívül (l/100 km)6,2
Vegyes (l/100 km)7,7
CO2 kibocsátás (g/km) 180
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4597/1769/1447
Tengelytáv (mm)2577
Csomagtér (liter)560-1420
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1470/460
Üzemanyagtank kapacitás (liter)55
Gumiméret225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)8 221 500 (DSG-váltóval)
Konkurensek (forint) Ford Focus ST ötajtós – 8 612 000
Tesztelt autó ára (forint) 8 699 796
A szériafelszereltség fontosabb tételeiLásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeMegérdemli a kiugróan magas pontszámot, az Octavia RS remekbe sikerült autó. Motorja, futóműve, karosszériája is nagyon sokat nyújt, a sportos családi autók ideálja.
Pontszám (max. 10) 9,0 pont

Mellette – Ellene
  • Rugalmas, erős, kulturált motor
  • Kedvező fogyasztás
  • Tágas, ízléses utastér
  • Kombikat megszégyenítő csomagtartó
  • Kényelmes sportülések
  • Remek útfekvés
  • Nem elég izgalmas a hangja
  • 18-as felnivel kicsit ráz
  • Hiányzó hátsó ablaktörlő