Kisétkű nagykocka
Kisétkű nagykocka

Heten egy légtérben

Heten egy légtérben

Kisétkű nagykocka
BArátságos arc
Lehetne hosszabb is
Ötnek kényelmes, hétnek határeset
Rengeteg cucc belefér
Hátra csak tolóablak fért
A kisétkű motor
Hét liternyi gázolajat kell beletölteni száz kilométerenként
Krómkeretes ködlámpa
Gigantikus oroszlán
Ez itt csak dísztárcsa
Szép nagy tükör
Ettől személyautó
Könnyedén, pontosan járnak a tolóajtók
Igazi szemályautó
Feláras a kartámasz és a középső doboz is
Fehér számlap, narancs fény
Okos klíma keveri a levegőt
Középen a palacktartó
Pontos műszer, ennyit is mértünk
Vízszintes pohártartó?
Nem nagy kunszt hátramászni
Két tolóajtaja van
Kisasztal
Külön ülést mindenkinek!
Árnyékolástechnika
Kényelmes, ízléses belső
Tetőtér
Könyöklő a turistaosztálynak
Nem lehet őket elkeverni
Nem folyk át a szomszéd
Szétett lábakkal szép az élet
Ide már nem jutott kisasztal a töpörtyűhöz
Rejtek a padlóban
Redőnytartó leghátul
Kivehető mind az öt
Magukba roskadt ülések
Szellőzés csak az elsőknek jár
Rossz helyre száműzött ablakemelőgombok
Ezt is kihajíthatjuk, ha nincs rá szükség
Plusz pakolóhely az ablak előtt
Elektromos cuccok
Fotó megosztása:
Lehetne hosszabb is

Lehetne hosszabb is

Lehetne hosszabb is


Kedvelem a Partnerhez hasonló, teherautóból puccos családi autóvá vált járgányokat. Van bennük hely bőven, aránylag magasak és öt ember biztosan belefér kétheti cuccával együtt.

A Peugeot Partner Tepee ennél kicsit tovább megy, mert ebben szükség esetén heten is eljuthatnak A-ból B-be. Persze ilyenkor a táskák kényszerből itthon maradnak.

Miért nem hosszabb?

Ötnek kényelmes, hétnek határeset

Ötnek kényelmes, hétnek határeset

Ötnek kényelmes, hétnek határeset


Nem is értjük, hogy miért nem a hosszabb tengelytávú alapanyagból készül a hétszemélyes kivitel, igaz, a plusz huszonöt centi nem a világ, de talán arra éppen elég lett volna, hogy a második, harmadik sorban az átlagnál magasabb emberek is elférjenek.

Így vagy a sofőr kénytelen az optimálisnál közelebbről nézni a műszerfalat, vagy a középső sor utasai térdelnek bele a lábterükbe lógó asztalkába. Utóbbi nélkül pár centivel több hely maradna az itt ülőknek. Az utolsó sor a vártnál kellemesebb hely az utazásra. Bemászni sem nehéz, hála az előreborítható üléseknek, és a két szék közötti távolság is jót tesz a hangulatnak, hasonlóan, mint a széles könyöklő vagy a rakodóhelyek.

Kényelmes, ízléses belső

Kényelmes, ízléses belső

Kényelmes, ízléses belső


Apró és nagyobb kacatok elnyelésében jó a Partner, a vezető felett van tetőtér, az első ülések között óriási, kivehető műanyag dobozt lehet telepakolni, a csomagtér aljában is vannak rekeszek, és szolgálaton kívül itt rejtőzik a csomagtartó rolója is.

Az ajtózsebekbe is fér anyag, van kesztyűtartó a műszerfal felett, középen, a rádió két oldalán pedig a világ első függőleges pohártartója tátong. Ha rendeltetésszerűen palacktartóként használjuk, akkor több örömünk lesz benne.
Heten egy légtérben 90

A képre kattintva a Peugeot Partner Tepee gyári galériája nyílik meg         

Nem munkagép

Utasterére más kisáruszállítóból személyautóvá okosodott járgányhoz képest a Peugeot-nál nyoma sincs a korábbi munkás létnek. Nincsenek meztelenül virító fémfelületek, a kárpitozás mindenhol rendben van, nem rosszak a műanyagok és a hangszigetelésre is odafigyeltek.

BArátságos arc

BArátságos arc

Barátságos arc


Nekem a hasonló autók üléshelyzete is bejön, nem a földön ülök, kényelmesebb a ki- és beszállás, jobban kilátni belőle, és kézre esik az ötfokozatú, manuális váltó karja. A Partnerből amúgy is remek kilátás nyílik a többi autósra, hála a sok üvegnek. Nagyok a tükrök, a kockaforma karosszéria sehol sem okoz kellemetlen meglepetést, jól átlátható, könnyű megszokni, hol, mennyi helyet foglal el a kocsi a világból.

Legjobb oldalát megrakottan mutatja a hétszemélyes Partner. Ilyenkor az üresen túl könnyű hátsó lehasal az útra és a rúgók is kellemesebb eredménnyel küzdenek meg az úthibákkal. Persze a magas építés és plafonig pakolható raktér nem tesz jót a stabilitásnak, de ez az autó nem a gyorsasági szakaszok sztárjának készült.

A következő oldalon összekeverjük az üléseket, és kiderül az autó ára is


Másodiknak lenni lúzerség

A Partnerben ez hatványozottan igaz. Nem elég, hogy szűkös a lábhely, de a légkondiból sem jár az ide ülőknek és még az ablakot sem lehet lehúzni, csak eltolni. Egyedül a külön-külön ülések okoznak kellemes perceket, azok kényelmesek, elég szélesek. Gyerekes családok örvendezhetnek a kihajtható asztalkáknak is, felnőtteknek ez már inkább csak útban van.

Étvágy

A kisétkű motor

A kisétkű motor

A kis étkű motor


Az 1,6 literes kis dízelhez már számtalanszor volt szerencsénk, sőt, a tartósteszten nálunk járt 308-asban is hasonló robotolt, így lassan teljesen kiismerjük. Azt eddig is tudtuk, hogy képes meglepően keveset fogyasztani, de azért egy hétüléses dobozforma mozgatásához előreláthatóan nem lesz elég a vega menü.

Ennek ellenére nálunk a Partner Tepee átlagfogyasztása kereken hét liter lett, amit nem tartunk soknak. Sőt. Mindezt a szokásos plafonig pakolt, teleült üzemmódban – ha már tágas autó van nálunk, illik használni is -, javarészt autópályán száguldva. Eközben tudásához mérten a 110 lovas dízel mindent megtesz a vezetőért, aránylag hamar magára talál, nem túl hangos még autópályán sem.

Kirakójáték

Nem nagy kunszt hátramászni

Nem nagy kunszt hátramászni

Nem nagy kunszt hátramászni


A kockaautó legnagyobb ütőkártyája a rengeteg, igazán kényelmes ülés, amelyeket összevissza lehet variálni. Tologatni ugyan – az első sor kivételével – nem tudjuk őket, de ha az ötből valamelyik útban van, bármikor kikaphatjuk a helyéről, így a hosszú sílécek vagy a mosógép ugyanúgy befér az autóba.

Igaz, hogy a harmadik sorban nem fenékig tejfel az élet, de mint tanult kollégám vázolta, hét utas mellé még be kell ruházni egy tetőcsomagtartóra és máris a váltásnyi fehérneműnél nagyobb túracsomagot is magunkkal vihetünk. Teljesen jogos felvetés, a hétemberes utazások úgysem mindennaposak.

Mi legyen az utolsókkal?

Magukba roskadt ülések

Magukba roskadt ülések

Magukba roskadt ülések


Örök kérdés, hogy használaton kívül mi legyen a harmadik üléssorral. Vannak, akik arra esküsznek, hogy mindig legyen az autóban, hátha szükség lesz rá, de a kivehető üléseknek is megvan az előnyük, bár ez némi logisztikai túlórával jár, mert vagy a garázs sarkában kell kerülgetni, vagy ami még rosszabb, a lakásban. A Peugeot Partnerben bármi megoldható, ha akarjuk, összehajtva magunkkal visszük, ha akarjuk, akkor kivesszük.

Kinek, miért, mennyiért?

Nagyobb családoknak vagy aktívabb, sok cimborával – és vastagabb pénztárcával – rendelkező fiataloknak jöhet jól, ha egy Peugeot Partner Tepee áll a ház előtt. Kirándulás közben szinte mindent elnyel, barátokat, csomagokat egyaránt, a gyerekek meg imádják a leghátsó sort és még a sivalkodásuk is elhal, mire előre ér.
Mindezt 5 175 000 forinttól élvezheti, aki a hétszemélyes Peugeot Partner mellett dönt.

Konkurensek:
 

Típus, modell
Árak
Citroen Berlingo 7 személyes 5 040 000
Volkswagen Caddy Maxi Life 6 775 400

Az utolsó oldal van már csak hátra, méretekkel, lóerőkkel, extrákkal, árakkal


Műszaki adatok – Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi 110 LE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Hengerek/szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény kW(LE) 80(110)/4000
Max. nyomaték 240/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 14,3
Végsebesség (km/h) 173
FOGYASZTÁS
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2-kibocsátás (g/km) 147
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1801
Tengelytáv (mm) 2728
Csomagtér (liter) 505/3000
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1429/636
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) 60
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5175 000
Tesztelt autó ára (forint) 5 710 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ködlámpa, légzsákok, elektromos ablakemelők, tükrök, színezett üvegek.
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7,75 pont

Mellette – Ellene
  • Hét ülés
  • Kis fogyasztás
  • Csinos belső
  • Variálható utastér
  • Drága
  • Középen szűkös
  • Kár, hogy nem a hosszabb tengelytávú modellből készült a hétszemélyes változat