Négy tesó
Végre egy versenyképes amerikai modell

Végre egy versenyképes amerikai modell

Végre egy versenyképes amerikai modell


Négytagúra bővült a Dodge hazai kínálata. A három eddigi agresszor után (Avanger, Caliber és Nitro) a Journey már egyértelműen a családok ízlésére szabott modell, persze a sportos, tetszetős külső itt is megmaradt.

A 2007 októberében, Frankfurtban leleplezett öszvér modellt 2008. januártól lehet kapni a tengerentúlon, idén nálunk is bemutatkozott. Az alapvetően ötüléses modellhez, felárért beszerezhető a harmadik üléssor is, így összesen heten utazhatnak egyszerre.

A kombiszerű hétszemélyes egyterű, a megszámlálhatatlan tároló rekesszel és a pofonegyszerűen variálható utasterével potenciális jelölté vált a tágas családi autóra vágyók számára.

Öt méter hosszú

Öt méter hosszú

Öt méter hosszú


Egyféle motorral kapható. A Volkswagentől származó 2,0 literes, 140 lovas dízel kerül minden Journey-be. Az amerikai piacon természetesen csak bitang benzinmotorokkal eladható az autó, ezért ott egy 2,4-es négyhengeres, és egy bioetanollal is üzemeltethető, 2,7-es V6-ost vetettek be.

Kívül szép

A Chrysler Voyager kistestvérének számító Journey egy nagyon eltalált koncepcióval támad. Fiatalos, dögös forma, átmenet a divatos álterepjárók és az családi egyterűek között. Nem apró, közel öt méter hosszú mégis könnyedén lehet vele mozgolódni a városi forgatagban.

Pár másodperc alatt átvariálható minden

Pár másodperc alatt átvariálható minden

Pár másodperc alatt átvariálható minden


Az autó mozgatásáról gondoskodó VW-dízel egyébként nem mai csirke. Nagyon zakatol alapjáraton, a gyorsításoknál pedig kifejezetten üvölt. Ez persze nincs semmilyen negatív kihatással a teljesítményre, az nagyon meggyőző.

A városi fogyasztással is elégedettek lehetünk. A szélsőséges téli körülmények közepette is 9 liter alatt maradt az átlag. Azt már kevésbé tudjuk elképzelni, hogy a vegyes fogyasztás 6 liter lenne, de higgyünk el a gyártónak, hogy egyszer, valahol ennyit mértek.

A FIAT a Chrysler-en keresztül próbál bejutni az amerikai piacra
Nem túl szerethető, de elmegy

Nem túl szerethető, de elmegy

Nem túl szerethető, de elmegy


A Dodge márkát birtokló Chrysler évek óta komoly anyagi gondokkal küzd. A válságból való kilábalás egyik módja lehet az a stratégiai megállapodás, amit az év elején kötöttek a FIAT-tal.

A biznisz lényege az amerikaiak részéről az, hogy a FIAT-tól kész padlólemezeket vesznek át, amivel kis fogyasztású, környezetbarát autókkal bővíthetik modellpalettáját.

A FIAT számára pedig azért előnyös, mert így az olasz modellek olcsóbban jelenhetnek meg újra az amerikai piacon, hiszen egy kész kereskedői hálózattal indíthatnak.

A biznisz mindkét fél számára egyaránt előnyös, az autógyártók 3-3 milliárd dollárt spórolhatnak ezzel az összefogással.

A Journey igazi nagy újdonságai belül vannak, de a körítés hamisíthatatlan amerikai műanyag!


Belül okos és tágas, de csúf

A hétszemélyes modell harmadik üléssora a csomagtér padlójába hajtható, így több mint 780 literes rakteret kapunk. Így sem kicsi, de ha a második üléssort is elpakoljuk (ez a művelet egyébként kb 1 perc), egy komplett konyhabútort el lehet rejteni az autóban.

Na jó nem egy komplett konyhabútor, de nincs is tele

Na jó nem egy komplett konyhabútor, de nincs is tele

Na jó nem egy komplett konyhabútor…


A második üléssor több mint 1 méteres sínen tologatható, a hátsó ajtók pedig 90 fokban nyithatóak, ami nagyon megkönnyíti a beszállást, ha a harmadik sorba váltottunk jegyet. Igazi családbarát autó lévén beépített ülésmagasítóval is találkozhatunk. A második sorban ülő gyermekek így használhatják a normál biztonsági övet is.

Titkos rekeszek tömkelege található az autóban. A cél a maximális helykihasználás volt, így az ülés alatt, a padlóban és a csomagtartóban is találhatunk eldugott rejtekeket.

Kütyük

Praktikusabb már nem is lehetne

Praktikusabb már nem is lehetne

Praktikusabb már nem is lehetne


MyGIG névre keresztelték a középkonzolon lévő érintőképernyős multimédiás rendszert. A nagyokhoz hasonlóan itt is található egy nagy bunkó, itt azonban csak a menüben történő fel-le lépkedésre szolgál ez a gomb. Minden funkciónak meg van a maga feladata, amivel egy picit nehezen áttekinthető a működés.

Az USB csatlakozó segítségével MP3, illetve képfájlok is színesíthetik az utazásainkat, feltéve, ha van kedvünk másolgatni a pendrive és beépített winchester között.

Ki gondolná, mi mindenre képesek...

Ki gondolná, mi mindenre képesek…

Ki gondolná, mi mindenre képesek…


Az egyéb frappáns funkciók kutatása közben olyan érdekességekkel találkozhatunk, mint a dobozos üdítőkre optimalizált hűthető kesztyűtartó, tolatókamera, rejtett LED-es zseblámpa a csomagtérben, keréknyomás figyelő rendszer és Bluetooth-os telefon kihangosító.

A Zafira vagy az X5-ös ellenfele akar lenni?

A modell bemutatása után Thomas Hausch, a nemzetközi értékesítési részleg elnökhelyettese azt nyilatkozta, hogy a legfontosabb nyugat-európai piacokon a hasonló felszereltségű konkurenseknél jóval kedvezőbb áron értékesítik majd a Journey-t. Már csak az a nagy kérdés, hogy ki tekinthető közvetlen konkurensnek?

Mivel a prémiummárkák esetén kizárólag 200 lóerő fölötti dízelekkel találkozhatunk, nézzük az elérhetőbb kategóriába sorolható modelleket:

Konkurensek?
Dodge Journey SXT 2.0 (140LE)7 690 000 Ft
Opel Zafira Sport 1.9 CDTI (150 LE) 7 105 000 Ft
Citroen C4 Grand Picasso Exckusive 2.0 HDi (136 LE)7 970 000 Ft
Mazda 5 GTA 2.0 (143 LE)7 519 900 Ft

Videó: Amerikában így rekélámozták a Dodge Journey-t


Nézegessen gyári képeket!