Tetszik ez a forma

Tetszik ez a forma

Tetszik ez a forma


Nem kertelek: ez az autó, úgy ahogy van, nagyon tetszik. Nincs semmi egyéb feltétel. Soha nem voltam elájulva a SEAT-októl, bár rám is nagy hatással volt az a marketingvonulat, ami sportosnak (fenevadnak) állított be minden buci-kifli kinézetű SEAT-ot. Nagy hatással volt, de az mindig is látszott, hogy ez csak a Leonnál hiteles. És ott sem minden esetben.

Benyomások ömlesztve

Igazi szerencse, hogy éppen a tesztidőszakra esett fórumozóink találkája, ahol minden érdeklődő elmondta észrevételeit az új turbós Leonról, így nem csak a saját benyomásaimra kellett hagyatkoznom. Tízből 9 ember tett utalást arra, hogy az autót sportosnak, erősnek tartja (az az 1 kivétel a Fiesta ST-ből ült át).

Kényelmes és jól tart az ülés

Kényelmes és jól tart az ülés

Kényelmes és jól tart az ülés


Indulás előtt:
“Hüm, kényelmes az ülés és jól tart.”
“Jaj de nagy ez a tükör, eltakarja a fél utat.”
“Magasan ülök.”
“Nagy az A-oszlop.”
“De ocsmány a középkonzol.”
“Jó a kormány fogása.”
“Jár már a motor? Olyan halk.”

Elindulás után:
“Wow, de jól húz!”
“Jó a futóműve!”
“Állat a hangja!”
“Mennyibe kerül?”
“Végre egy normális VW-motor.”
“Király, fütyül a turbó!”

Kiszálláskor:
“Nagyon tetszik.”
“Nem rossz.”
“Nagyszerű!”
“A Fiesta ST persze jobb, de azért elmegy.”

4 290 000 Ft a Sport Limited

4 290 000 Ft a Sport Limited

4 290 000 Ft a Sport Limited


Emellett egy olyan ember véleményét is meg kell említenem, akinek az autókhoz nem sok lövése van: “Ennek van raliváltozata is ugye?” Gondolom itt a SEAT Leon-kupára gondolt az illető, ami annak ellenére beivódott az emberekbe, hogy magát a sorozatot a lehető legnagyobb titokban rendezik meg, két-három hetes ciklusokban.

Idén például már két verseny le is ment. Nofene. Való igaz, ezeknek a kupasorozatoknak megvan az az erényük, hogy magát a modellt szerettetik meg az emberekkel. Például a 206 WRC sikeres VB-szereplésének elévülhetetlen érdemei voltak a modell eladási számainak növelésében.

6-fokozatú a váltó

6-fokozatú a váltó

6-fokozatú a váltó


Az autó vételárával szintén mindannyian meg voltunk elégedve, ráadásul én 4 millió 370 ezret mondtam mindenkinek, pedig a Sport Limited ára, mint kiderült 4 millió 290 ezer Ft. Ugyanez a motor a Golfban 5,3 millió. Egy 125 lovas benzines 4,3-ért nagyon nem rossz vétel.

Szóval az autót sportosnak, izgalmasnak tartjuk, amihez végre kaptunk az FR alatt egy olyan benzines motort, ami nem hervasztja le a mosolyunkat sem.

Mit tud még a Leon a pörgős motorral, alapfelszereltséggel?


Hiányzik, de elnézzük neki

A Sport Limited jelző igen hangzatos, pedig ez található jelenleg az árlista legalján. Ennek ellenére meglepően gazdag az alapfelszereltsége.

Alap felszereltséggel is használható

Alap felszereltséggel is használható

Alapfelszereltséggel is használható


Szériában kapunk 6 légzsákot, egy MP3-fájlok lejátszására alkalmas CD-t, AUX-bemenetet, ABS-t, ESP-t, első sportüléseket és könnyűfém felnit.

2 dolog:

– Hátul nincs elektromos ablakemelő, amihez hasonlót elég rég láttam új autóban
– Fedélzeti számítógép sincs, igaz az életemet úgysem szívesen bíznám az általuk számított fogyasztási adatokra. Sokkal bátrabban hagyatkozom a saját számításaimra 764 km megtétele után.

Természetesen nem egy szuszra mentem ennyit:

Kiszámoltam a fogyasztást!
 

Inkább lenne rosszabb minőségű, csak legalább jól nézne ki

Inkább lenne rosszabb minőségű, csak legalább jól nézne ki

Lehetne gyengébb minőségű, csak nézne ki jól


Autópálya, város, országút. Szerintem a 8,4 nagyon rendben van. Lassan eljutok arra pontra, amikor már nagyon erősen gondolkodom rajta, hogy mi volt az, ami nem tetszett az autóban. Kedvező az ára, jól megy, jó a fogyasztása, kényelmes és mégis sportos, jó a hangja, fütyül a turbó, jól is néz ki.

+1 hiba: középkonzol

Sokan megjegyezték a fórumtalálkozón, hogy baltával szebb konzolt faragnának a rádiónak, engem viszont valahogy ez sem zavar. Azt el kell ismerni, hogy nem egy szépségdíjas darab, de azért még nem válóok.

Összességében tehát pár hiányosságot állíthatunk szembe a tömérdek pozitívummal. Engem meggyőzött.

Ja! Kár, hogy hónapokat kell várni erre a motorra, ami riasztó lehet egy vásárlónak


Műszaki adatok – Seat Leon 1.4 TSI Sport Limited

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1390
Furat x löket (mm) 76,5 x 75,6
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 92 (125) / 5600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 200 / 1750-4000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,8
Végsebesség (km/h) 197
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,4
Vegyes (l/100 km) 6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 154
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4315/1768/1458
Tengelytáv (mm) 2578
Csomagtér (liter) 341
Nyomtáv (mm, elöl/hátul) 1533/1517
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Megengedett összterhelés 1819
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 290 000
Konkurensek (forint) Fiat Bravo 1.4 T-jet – 4 000 000
Volkswagen Golf 1.4 Tsi – 5 385 000
Toyota Auris 1.6 VVT-i – 4 475 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Jó áron, magas felszereltséggel, jó autót, jó motorral ritkánkapni. Valószínűleg ezért is kell rá hónapokatvárni. Mindenesetre megéri várni rá.
Pontszám (max. 10)   8.5 pont
Seat Leon TSI
117 szavazat - átlag: 5.89 (10-ből)
Seat Leon TSI