Állj oda és várj, amíg apu nyomja a gombot!
Állj oda és várj, amíg apu nyomja a gombot!

Vezettük: Fiat 500

Vezettük: Fiat 500

Állj oda és várj, amíg apu nyomja a gombot!
3 év alatt megvalósult a Trepiuno tanulmány
Nem saját: az 500 egyszerre smart és Mini
Ez az is elődöt idézi
Sötét színekkel nagyon kiüt a hátsó lámpa nagy mérete
Csak jövő januárra lesz itt nálunk
A Fiat 500-ast is fehérben muatatták be
A tériszonyosokat kiszuperálták a produkcióból
Nem, ez nem állami ünnepség, csak megadták a módját
Nem viccelt a Fiat, teleküldték az eget pirotechnikával
Már a bemutató évében lett belőle négyszemélyes
Az újban nincs harmonikatető, 5 csillaggal ez már nem megy
Ezt még Berlinben láttuk
A legelső kétüléses volt, és nem lett sikeres
Hasonló parádét nem láttam még más bemutatón
Minden felniben ott a jel, először a Fiat 109 éves történelmében
A C4 és a 207 után itt is van illatárasztó berendezés. Az USB-bemenet jobb
19 féle matrica válaszható
Felniből 9 különböző van
Ez a Frau-bőrkárpit, amire a Fiat büszke
Made in Poland, mint a Kis Polski és a Panda
Az elefántcsont a retroszín
A csomagtér kicsi, de elmegy
Emberek a kilincsben!
Ki gondolná, hogy ilyen tágas?
Tuti jó váltója van a 100 lóerősnek
Fémnek tűnhet, de műanyag a burkolat
A küszöbre is jutott egy fél 500
Apró, de igényes autó. Nem lesz olcsó
Háromféle motorral lesz
Bájos luxuskisautóként alávághat a Lancia Ypsilonnak is
A retroautók közül eddig csak a MINI és a Mustang sikerült ilyen jól
Nagyjából a Panda alapjaira épül
Egy műszeren látunk mindent
A kínain öccá, olaszul csinkvecsento
549 936 variáció létezik az 500-asból
Zabálják az olaszok, mert ifjúságukat idézi
Az EU-tagságot ünnepelték ekkora pompával pár országban
Happy Birthday! - búgta Marilyn
Ők rituális hamulapátozásra készülhettek?
Beugrott négy gombafejű gitárral
Az 500-ashoz minden olasz kötődik
Megtanult vízen járni a show kedvéért
Ciao, bella! Ciao, Béla!
1957 és 1975 között gyártották az eredetit
Ez még nem az igazi!
Extraként kapható az autótakaró
Meghozták a sikert
Fotó megosztása:
A tériszonyosokat kiszuperálták a produkcióból

A tériszonyosokat kiszuperálták a produkcióból

A tériszonyosokat kiszuperálták a produkcióból

 

Én nem emlékszem hasonló augusztus 20-i tűzijátékra sem. A Fiat 500 bemutatóján az eget elborító pirotechnikai mutatványokkal megkoronázott ünnepséget láttunk ugyanattól, aki a tavalyi torinói téli olimpia megnyitóját is tervezte. Volt itt búgóhangú Marilyn Monroe-hasonmás, aki egy túlfűtött Happy Birthdayt lehelt a mikrofonba, fellépett vérbő zenekar, tánccsoport, a Pó-folyón pedig motorcsónaknak átépített lakókocsis és sok más vízi 500-as úszott. Majdnem nem lett Pedig többször is úgy tűnt, keresztet vethetünk az új 500-ra. A tanulmány bombasikert ígért, de a Fiat fuldoklott az adósságokban (három éve még 2500 milliárd forinttal lógtak a hitelezőknek, ma csak ennek a

A legelső kétüléses volt, és nem lett sikeres

A legelső kétüléses volt, és nem lett sikeres

A legelső kétüléses volt, és nem lett sikeres

 

tizedével), a szériagyártás nem érné meg, állította az akkori menedzsment. Legfeljebb szegényebbek leszünk egy álommal, mint a Lancia Fulvia esetében. Aztán három éve Sergio Marchionne lett a nagyfőnök, aki az autóiparon kívülről jött, ezért olyan dolgokat is képes megoldatni, amit a brancsbeliek valahogy nem. Műszaki háttérként a Pandát vették alapul, majd megállapodtak a Forddal, hogy az új Ka is erre a padlólemezre épül Lengyelországban. A további darabszámmal gazdaságossá vált a halottnak hitt projekt. Mindenki szereti Olaszországban az ötszázas nemzeti intézmény. Mindenki ismeri, szereti, mert vagy ő, vagy már az apja csajozott vele, sokaknál ez volt az első autó a családban, mint a németeknél a VW Bogár vagy a briteknek a szintén

Zabálják az olaszok, mert ifjúságukat idézi

Zabálják az olaszok, mert ifjúságukat idézi

Zabálják az olaszok, mert ifjúságukat idézi

 

feltámasztott Mini. A Fiat retroautójának ugyanúgy semmi köze felépítésében a farmotoros elődhöz, ahogy a VW New Beetle-nek sincs a Bogárhoz. A Panda alkatrészeit erősen áttervezték hozzá, mert ez egy igényesebb és drágább autó, sokkal jobb biztonsággal és lényegesen több extrával, felárért bőrkárpittal, térdlégzsákkal és a műszerfalról levehető navigációskészülékkel. A tervezők addig nyomták az entert, amíg a számítógéppel sikerült az ötcsillagos törésteszthez szükséges erősítéseket és az ősben még nem szereplő orrmotort egy fedél alá hozni az eredetit követő formával. Nem kell szivárványmintás zakó

Ciao, bella! Ciao, Béla!

Ciao, bella! Ciao, Béla!

Ciao, bella! Ciao, Béla!

 

Bár 60 centivel hosszabb az új 500, mégis benne van az előd bája és kisugárzása. Az a jó benne, hogy nem egy cukorfalat, amelybe csak rózsaszín ingben és szivárvány zakóban ülnénk be. Aranyos, sőt imádnivaló, de férfiként is vállalható. És váratlanul tágas is. Elöl ez nem kérdés, de hátul sem kicsi, főleg a lábtér bőséges. A tetővel sokat molyoltak, mert az első 500-ban pont azért volt ilyen gömbölyűre lecsapva, hogy a kis fejtér a drágább és szellősebb 600-felé terelje a vásárlókat. A hasonló formát most viszonylag jó belső magassággal kellett összebékíteni. Két benzines, egy dízel A háromféle motor közül elsőként az 1,4-est vezettük a Panda 100 HP-ből. Mindhárom motor, a szériában részecskeszűrős dízel is teljesíti a 2009-től érvényes

A kínain öccá, olaszul csinkvecsento

A kínain öccá, olaszul csinkvecsento

A kínain öccá, olaszul csinkvecsento

 

Euro 5 kipufogógáz-normát, talán ez okozta a benzines lusta gázreakcióját. A hatgangos váltó viszont japán is lehetne, tak-tak, vagy klikk-klakk jönnek a fokozatok és 4000-től a motor is erőre kap. A 100 lóerős Sport-kivitel a 16 colos felnikkel felpörgeti az embert, nagyon vagány az útfekvése és élvezhető a hangja. Az amúgy a színe alapján kiválasztott 500-ról kiderült, hogy nemcsak a lányoknak való édibédi autócska, amivel ne is próbáljunk jót menni. Öt csillag: benne van az anyag

Nagyjából a Panda alapjaira épül

Nagyjából a Panda alapjaira épül

Nagyjából a Panda alapjaira épül

 

Meglepően masszív autócska, átjön, hogy benne van az anyag. Sajnos az első két tetőoszlop sokat eltakar a forgalomból, városi autóban ez rosszpont, és a 75 lóerős turbódízelben már a súlyt is megérezni. Normálisan megy, de az 1.3 Multijetben inkább a 4,2 literes gyári átlagfogyasztás a vonzó. Ebből a tündérjárgányból az évi 120 000 darabot várhatóan elkapkodják az első években. A Fiat500-on 40 másodpercenként kelt el egy-egy autó az első 500 darabból, amit direkt az internetes közösségnek tartott fenn a gyár. Az indulás óta idekattintó közel 4 millió látogató ugyanis rengeteg ötletet bedobott az autó személyre szabásához. Félmillió változat

Az elefántcsont a retroszín

Az elefántcsont a retroszín

Az elefántcsont a retroszín

 

549 936 verzió gyártható a Pandából a 19 féle matrica, a 12 fényezés (ebből 6 retro), a felnik, kárpitok, a motorok és a váltók kombinációjával. A slusszkulcsra kilencféle héj választható, akár a mobilokra az előlap. Mivel itthon csak januártól lesz kapható, Fiat 500 áráról keveset tudni. Olcsó egész biztosan nem lesz, mert aki csak egy praktikus és értékarányos kisautót akar, az megveheti a Pandát vagy kevesebb pénzből a legfeljebb 2008 végéig gyártott régi Seicentót. Januártól, a Pandánál többért

Csak jövő januárra lesz itt nálunk

Csak jövő januárra lesz itt nálunk

Csak jövő januárra lesz itt nálunk

 

Ma egy Panda 1,2 literes motorral, de csak 60 lóerővel, egy légzsákkal és szervokormány nélkül kerül 2,5 millióba. Az új 500 más közönségnek szól, a rajongásig szerethető forma simán eladja. Ne a MINI drágaságából induljunk ki, de aki az 500-ra vágyik, az örömmel fizet is majd érte. Hogy mennyit, azt nem tudjuk. A saját hasunkra ütve légkondi nélkül sem várunk 2,9 millió forintnál alacsonyabb alapárat, persze nem is egy légzsákos felszereltséggel. Fiat 500 motorválaszték

1.2 8V
Hengerűrtartalom 1242
Max. teljesítmény 51 kW (69 LE)/5500
Max. nyomaték 102 Nm/3000
Gyorsulás 12,9 s
Végsebesség 160 km/h
Átlagfogyasztás 5,1 l
CO2-kibocsátás 119 g/km
Üres tömeg 865 kg
Hosszúság-szélesség-magasság (mm) 3546/1627/1488
1.4 16V
Hengerűrtartalom 1368
Max. teljesítmény 73,5 kW (100 LE)/6000
Max. nyomaték 131 Nm/4250
Gyorsulás 10,5
Végsebesség 182 km/h
Átlagfogyasztás 6,3 l
CO2-kibocsátás 149 g/km
Üres tömeg 930 kg
Hosszúság-szélesség-magasság (mm) 3546/1627/1488
1.3 Multijet
Hengerűrtartalom 1248
Max. teljesítmény 55 kW(75 LE)/4000
Max. nyomaték 145 Nm/1500
Gyorsulás 12,5
Végsebesség 165 km/h
Átlagfogyasztás 4,2 l
CO2-kibocsátás 111 g/km
Üres tömeg 980 kg
Hosszúság-szélesség-magasság (mm) 3546/1627/1488